معرفی 8 برند مطرح ایرانی در زمینه سیم و کابل افشان

به گزارش مجله بوشهری ها، رپرتاژآگهی - سیم و کابل ها دارای انواع مختلفی هستند که هر دارای شاخصه و کاربردی های مربوط به خود هستند. یکی از مدل های معروف و پرکاربرد، سیم و کابل افشان است. در حال حاضر شاهد حضور برندهای معتبر خارجی و البته ایرانی در زمینه تولید سیم و کابل افشان در بازار هستیم. برندهای ایرانی مختلفی نظیر البرز اعتماد، کسری، البرز الکتریک و مغان در حال تولید و ساخت سیم و کابل افشان فعالیت می کنند.

معرفی 8 برند مطرح ایرانی در زمینه سیم و کابل افشان

سیم افشان

سیم افشان یکی از مدل های پر کاربرد سیم است. از ویژگی های اصلی سیم افشان وجود تعداد زیاد رشته های هادی منطعف به همراه جنس مسی آن است. رشته های به هم پیچیده فراوان در سیم افشان موجب شده تا طول سیم افزایش یافته و مقاومت الکتریکی آن بیشتر شود. سیم های افشان با توجه به جنس رشته های رشته بکار رفته در آن ها دسته بندی می شوند اما رایج ترین مدل سیم های افشان، سیم افشان مسی است.

همانطور که اشاره کردیم، سیم های افشان را بر اساس جنس رشته های هادی بکار رفته در ساخت سیم دسته بندی می کنند. در حالت کلی می توان سیم های افشان را به سه دسته زیر تقسیم بندی کرد:

* سیم افشان آلومینیومی

* سیم افشان مسی

* سیم افشان آلومینیومی با جنس مسی

سیم های افشان به طور معمول از جنس مس هستند و نسبت به دو مدل دیگر هزینه بیشتری را روی دست خریدار می گذارند.

راهنمای خرید سیم افشان

بعد از اینکه اطلاعات و معینات سیم افشان را شناختیم، خالی از لطف نیست تا نگاهی به نکات خرید سیم افشان بیاندازیم. در هنگام خرید سیم افشان حتما به آنیل بودن آن توجه کنید. استاندارد بودن سیم افشان نیز دیگر نکته ای است که در مورد خرید سیم افشان وجود دارد. حک شدن عبارت ISIRI بر روی سیم افشان نشان از اصل و با کیفیت بودن سیم دارد و تا حدی زیادی خیال شما را از بابت خرید یک سیم مرغوب راحت می کند. فروشگاه سیم و کابل ستایش یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه فروش انواع سیم و کابل و تجهیزات برقی است که محصولات سیم و کابل های برند های معتبر ایرانی در لاله زار تهران می باشد.

کابل افشان

کابل افشان به کابلی گفته می شود که از دو یا چند سیم تک رشته افشان با هادی مسی تشکیل شده باشد. عایق کار شده بر روی کابل های افشان متناسب با مدل کابل افشان متفاوت است. برای مثال، کابل افشان سبک آمیزه از عایق های پلیمر PVC با جنس PVC/D استفاده می کنند. در حالی که، کابل های افشان قدرت آمیزه از عایق های پلیمر PVC با مدل PVC/A بهره می برند.

کابل های افشان نیز به مانند سیم افشان دارای کاربردهای گوناگونی هستند. از کابل افشان می توان به عنوان کابل های ورودی و اتصال در وسایل برقی، ماشین آلات صنعتی و لوازم خانگی که دارای دو شاخه ثابت به طول کابل هستند، استفاده کرد. علاوه بر این، بهره مندی از کابل های افشان برای تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز در زیر خاک، داخل آب، درون ساختمان، نیروگاه ها و فضاهای باز از دیگر استفاده های بیشمار این کابل های محبوب است.

راهنمای خرید کابل افشان

بعد از بررسی معینات و ویژگی های اصلی کابل افشان ، بهتر است به سراغ بررسی نکات خرید کابل افشان برویم. در حالت کلی قیمت کابل افشان متناسب با نوع کابل افشان متفاوت خواهد بود. در هنگام خرید کابل افشان از استاندارد بودن آن مطمئن شوید تا بتوانید محصولی باکیفیت را تهیه کنید. نوع کابل افشان (multicore cable)، طول سیم افشان، سایز و میزان مقاومت به همراه برند کابل افشان، فاکتورهای معین کننده در قیمت کابل افشان هستند و نکاتی حیاتی در فرآیند خرید کابل افشان هستند.

برندهای معتبر سیم و کابل افشان

در ادامه لیستی از تولیدکننده برتر داخلی سیم و کابل افشان را مشاهده خواهیم کرد و ویژگی های اصلی هر یک از برندها را زیر ذره بین خواهیم برد.

سیم و کابل البرز الکتریک

برند البرز الکتریک نور (لینکو) از سال 1383 آغاز به تولید انواع و اقسام سیم و کابل کرد. این برند توانست با تولید محصولاتی مرغوب و باکیفیت بر اعتبار خود بیافزاید. البرز الکتریک فعالیت خود را با تولید سیم افشان آغاز کرد و سپس تولید انواع دیگر کابل ها نظیر نیمه افشان، مفتول و شیلدار را به خط تولید خود اضافه کرد. در حال حاضر بیش از 105 نوع محصول توسط شرکت البرز الکتریک تولید می شود. کیفیت بالا به همراه رعایت تمامی استانداردهای جهانی و داخلی باعث شده تا البرز الکتریک به برندی نام آشنا در صنعت سیم و کابل کشور تبدیل شود.

سیم و کابل البرز اعتماد

این شرکت یکی دیگر از برندهای معتبر داخلی در زمینه تولید سیم و کابل است که از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت البرز اعتماد توانست محصولات مسی و آلومینیومی فشار ضعیف و قوی و انواع سیم و کابل را با بالاترین و استاندارترین کیفیت ممکن تولید نماید و حوزه فعالیت خود را در داخل کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس گسترش دهد. کیفیت و قیمت مناسب محصولات برگ برنده البرز اعتماد بوده و همین شاخصه باعث شده تا این شرکت به سراغ فروش محصولات خود به کشورهای عضو CIS برود.

سیم و کابل کسری

شرکت سیم و کابل کسری الکتریک ماهان، با نام تجاری سیم و کابل رویان، استارت خود را در سال 1389 در زمینه ساخت و تولید سیم و کابل های برقی و تلفنی زد. انواع کابل های تخصصی ابزاردقیق، کواکسیال و کابل های شبکه توسط شرکت کسری تولید می شود تا بتواند نیازهای داخلی را فارق از کشورهای خارجی تامین نماید. شرکت سیم و کابل دارنده مجوزهای لازم از وزارت دفاع بوده و همین امر نشان از کیفیت بالا و استاندارد بودن محصولات این شرکت دارد.

سیم و کابل البرز پژواک

یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت های فعال در حوزه تولید سیم و کابل، شرکت سیم و کابل البرز پژواک است. البرز پژواک با نزدیک به نیم قرن فعالیت در صنعت سیم و کابل قادر بوده تا خود را به یکی از برندهای باکیفیت داخلی معرفی کند. تولید 35600 تن سیم و کابل افشان فشار ضعیف و کابل های مخابراتی به خوبی نمایانگر نقش پر رنگ این شرکت در تولید سیم و کابل است. استانداردهای جهانی و داخلی همگی در آزمایشگاه البرز پژواک رعایت شده تا مرغوب ترین محصول ممکن به دست مشتریان برسد.

سیم و کابل زرتافته کرمان

شرکت تولیدی و صنعتی سیم و کابل زرتافته کرمان با نام تجاری رزکابل از دیگر نام های شناخته شده در صنعت تولید سیم و کابل کشور شناخته می شود. از سال 1380 فعالیت این شرکت آغاز شد. تولید انواع سیم و کابل های فشار ضعیف، کابل های آلومینیومی و کابل های قدرت از جمله خدمات شرکت سیم و کابل زرتافته کرمان است. بهره گیری از بهترین متریال ممکن، قیمت مناسب به همراه وجود آزمایشگاهی مجهز برای سنجش کیفیت محصولات باعث شده تا سیم و کابل رزکابل به یکی دیگر از نام های معتبر داخلی تبدیل شود.

سیم و کابل مغان

شرکت سیم و کابل مغان با برند مغان کابل از سال 1361 در زمینه تولید سیم و کابل فعالیت خود را آغاز کرده است. انواع کابل های فشار ضعیف برای مصارف صنعتی و ساختمانی، سیم و کابل های مخابراتی، سیم و کابل های لاستیکی و کابل های فشار قوی و متوسط XLPE از جمله محصولات موجود در سبد خرید شرکت سیم و کابل مغان است. کسب گواهینامه معتبر ISO/IEC 17025 از شرکت TUV آلمان از دیگر افتخارات این شرکت داخلی به شمار می رود.

سیم و کابل خراسان افشار نژاد

از اولین تولید کنندگان سیم و کابل در داخل کشور می توان به شرکت صنعتی الکتریکی خراسان یا همان سیم و کابل خراسان نژاد اشاره کرد. این شرکت در سال 1345 در شهر مشهد تاسیس شد. در حال حاضر یکی از به روز ترین خطوط تولید سیم و کابل در اختیار دارد تا بالاترین کیفیت در کنار نازل ترین قیمت را در اختیار مصرف کنندگان واقع شده است. ظرفیت تولیدی 30 هزار تن در سال به خوبی نماینگر عظمت و سابقه درخشان این شرکت در راستای تولید سیم و کابل است.

سیم و کابل پرتو الکتریک

شرکت سیم و کابل پرتو الکتریک از سال 1380 با بهره گیری از جدیدترین و مدرن ترین تکنولوژی روز صنعت سیم و کابل آغاز به کار کرد. تولید انواع سیم و کابل برق، مخابراتی و خودرویی و تخصصی از جمله خدمات این شرکت خوش نام داخلی است. اخذ گواهینامه های بین المللی CE و ISO-9001 - 2008 از کشور فرانسه تداعی کننده مرغوبیت بالای محصولات تولیدی شرکت سیم و کابل پرتو الکتریک است.

سیم و کابل ستایش

فروشگاه اینترنتی ستایش کابل یکی از فروشگاه های اینترنتی فعال در حوزه فروش سیم و کابل و تجهیزات برق است. این شرکت از سال 1380 به صورت تخصصی در زمینه فروش انواع سیم و کابل، تابلوهای برق صنعتی، تجهیزات الکتریکی و محصولات فشار قوی و ضعیف فعالیت خود را آغاز کرده است. سیم و کابل ستایش به عنوان کننده رسمی فروش انواع برندهای معتبر داخلی توانسته تا محصولات الکتریکی را به صورت مستقیم و با بهترین قیمت ممکن به دست مشتریان خود برساند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1360

به "معرفی 8 برند مطرح ایرانی در زمینه سیم و کابل افشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 8 برند مطرح ایرانی در زمینه سیم و کابل افشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید