معدوم سازی بیش از شش هزار قلیان در مشهد

به گزارش مجله بوشهری ها، مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از شش هزار قلیان به منظور حفظ و ارتقای سلامت جامعه جمع آوری شده بود، در مراسمی معدوم شد.

معدوم سازی بیش از شش هزار قلیان در مشهد

به گزارش خبرنگار از ، مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برابر قانون استفاده از قلیان در اماکن عمومی ممنوع است از همین رو با هماهنگی دادستانی و نیروی انتظامی به واحد هایی که غیرمجاز عرضه دخانیات دارند، مراجعه و قلیان ها جمع آوری و با دستور دادستان از رده مصرف خارج و معدوم می شود.

او ادامه داد: این طرح به شکل مستمر ادامه دارد و چند سالی است که در مشهد اجرایی است، اما به دلیل منفعت مالی، تعداد افراد زیادی برای عرضه قلیان اقدام می کنند؛ از همین رو این برنامه با تمرکز بیشتر بر منطقه ثامن مشهد در حال اجراست.

مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: متاسفانه مصرف قلیان به دلیل اینکه دود عمیقی را به ناحیه تحتانی ریه وارد می کند تاثیرات منفی به مراتب بیشتری نسبت به سیگار دارد و در واقع یک فرد با مصرف قلیان در حدود نیم ساعت، چندین برابر سیگار به جسم خود آسیب وارد می کند.

باباخانی ادامه داد: تنباکو های معطر به مراتب مضرتر از تنباکوی معمولی هستند و به دلیل آثار منفی قلیان برای جسم انسان، طرح جمع آوری قلیان از اماکن عمومی ادامه خواهد داشت.

/م. م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 485

به "معدوم سازی بیش از شش هزار قلیان در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معدوم سازی بیش از شش هزار قلیان در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید