مرکز نوآوری بانوان در 5 استان راه اندازی می گردد

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران، محمد مخبر امروز در آیین افتتاح اولین مرکز نوآوری بانوان در دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در آنالیز های مالی شاهد هستیم 95 درصد بنگاه های دنیا بنگاه های کوچک و متوسط دانش بنیان هستند و همین بنگاه ها 60 تا 70 فراوری ناخالص داخلی را تشکیل می دهند.

مرکز نوآوری بانوان در 5 استان راه اندازی می گردد

وی با اشاره به اینکه نفت مملکت را بدبخت نموده است چرا که یک دارایی فریب دهنده است، اضافه نمود: در ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) به دنبال کار مالی نیستیم که اگر هم صورت گیرد، برای برطرف محرومیت و معضلی در کشور است.

رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه بنیاد برکت 650 بنگاه کوچک و متوسط راه اندازی نموده است، اعلام کرد: سال گذشته نیز 350 بنگاه در بخش های خرد و کوچک راه اندازی شد.

مخبر اضافه نمود: سال گذشته 81 هزار شغل با 20 هزار طرح اشتغال زا ایجاد کردیم که برای امسال قرار است تعداد 100 هزار شغل با 30 هزار با طرح اشتغال زا ایجاد گردد. از ابتدای سال تاکنون نیز 7 هزار طرح ارائه شده است.

وی با بیان این مطلب که برای طرح های اجتماع محور، تسهیل گر آموزش می دهیم، گفت: وظیفه تسهیل گران این است که در جهت راه اندازی کار در استان ها و شهرستان ها، استعدادها را پیدا و به بانک ها معرفی نمایند.

رئیس ستاد فرمان اجرایی امام (ره) با تاکید بر اینکه از زمان تاسیس بنیاد برکت 260 هزار شغل ایجاد نموده ایم، اعلام کرد: در چند سال گذشته 250 نفر دارای مدرک دکتری تخصصی (PhD) از دانشگاه های معتبر داشته ایم که بنیاد دست همین افراد است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری بانوان در دانشگاه علم و صنعت، گفت: این نوع مرکز در استان های خراسان، خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان راه اندازی می گردد.

مخبر تاکید نمود: مرکز نوآوری بانوان تنها خاص ایران نیست، بلکه در دانشگاه های هاروارد و ام آی تی نیز چنین مراکزی راه اندازی شده است.

وی همچنین از راه اندازی 6 صندوق خطرپذیر اطلاع داد و گفت: علاوه بر آن یک فراصندوق با اعتبار هزار میلیارد تومان در بنیاد راه اندازی شده است.

رئیس ستاد فرمان اجرایی امام (ره) با تاکید بر اینکه آینده اقتصاد جهان را اقتصاد دیجیتال شکل می دهد، گفت: اقتصاد دیجیتال در کشور باید مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر شاهد هستیم رگولاتوری از دست حاکمیت ها در حال خارج شدن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 205

به "مرکز نوآوری بانوان در 5 استان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نوآوری بانوان در 5 استان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید