خرید تور ترکیه: مالکیت مجسمه مرمری تاریخی به ترکیه نرسید

به گزارش مجله بوشهری ها، دادگاهی در آمریکا درخواست ترکیه برای کسب مالکیت مجسمه تاریخی مرمرینی را که در یک حراجی به مزایده گذاشته شده بود رد کرد.

خرید تور ترکیه: مالکیت مجسمه مرمری تاریخی به ترکیه نرسید

بهترین تجربه سفر را با خرید تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

ایسنا: نیویورک تایمز، یک مجسمه تاریخی مرمرین 22 سانتی متری که بیش از دو دهه در موزه هنر متروپولیتن نیویورک به نمایش گذشته شده بود زمانی که حراجی کریسیتز اقدام به فروش آن کرد از سوی دولت ترکیه به اسم یکی از اثار غارت شده این کشور شناسایی شد. با این حال اخیرا دادگاهی در آمریکا این ادعا را رد نموده است.

گمان می رود این مجسمه در فاصله بین 4800 تا 4100 پیش از میلاد در ترکیه امروزی خلق شده باشد. در سال 2017، این مجسمه در لیست آثار حراجی کریستیز نهاده شد و در همان سال دولت ترکیه با استناد به حکم حکومت عثمانی در سال 1906 که بر اساس آن همه آثار تاریخی کشف شده در این کشور متعلق به آن هاست و خروج آن ها از کشور به هر نحوی ممنوع است، از حراجی و مالک اثر شکایت و بیان کرد این اثر به طور غیرقانونی از کشور خارج شده است و باید به ترکیه بازگردانده گردد.

این مجسمه که Guennol Stargaze نام دارد پیش تر متعلق به یک مجموعه دار هنری به نام آلستر بردلی مارتین بود که حدود دهه 1960 میلادی آن را خریداری نموده بود و بین سال های 1966 تا 2007 در چند برهه زمانی برای نمایش به موزه هنر متروپولیتن نیویورک امانت داده شده بود.

روز سه شنبه، دادگاهی در منهتن به نفع ترکیه رای نداد. قاضی این دادگاه با رد درخواست ترکیه برای بازگرداندن این اثر به این نکته اشاره نمود که با وجود این که این اثر بدون شک در ترکیه امروزی خلق شده است اما هیچ شواهد قانونی وجود ندارد که بتواند کشف شدن این اثر در خاک ترکیه پس از سال 1906 را تایید کند.

بنابراین مسئله تجارت این نوع آثار و انتقال آن ها به کشورهای دیگر در گذشته مطرح شد. بعلاوه با توجه به این که ردیابی جهت این اثر طی هزاران سال گذشته ناممکن است، فقط می توان به طور قطع تشخیص داد این اثر نخستین بار در سال 1961 از نیویورک سردر آورده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1728

به "خرید تور ترکیه: مالکیت مجسمه مرمری تاریخی به ترکیه نرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید تور ترکیه: مالکیت مجسمه مرمری تاریخی به ترکیه نرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید