فروپاشی بیمارستان های ژاپن آغاز شده است

به گزارش مجله بوشهری ها، دو موسسه فعال پزشکی در ژاپن با انتقاد از کمبود های جاری در این کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کردند، فروپاشی بیمارستان های ژاپن آغاز شده است.

فروپاشی بیمارستان های ژاپن آغاز شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بنیاد بیماری های حاد ژاپن و نهاد موسوم به جامعه پزشکان اضطراری ژاپن در یک بیانیه مشترک هشدار دادند که با ادامه فرایند فعلی ابتلا به کرونا در ژاپن بیمارستان ها و بخش درمانی این کشور فرو می پاشند.

آسوشیتدپرس اطلاع داد: در حالی که ژاپن با مسائل ناشی از ابتلای رو به گسترش ویروس کرونا در حال مبارزه کردن است، بیمارستان ها این کشور به طرزی فراینده دارند از پذیرفتن افراد بیمار امتناع می نمایند.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی و در یکی از جدیدترین موارد امتناع از پذیرش بیمار در ژاپن، 80 بیمارستان آمبولانس حامل یک مرد دارای تب و مسائل تنفسی را پذیرش نکردند و بعد از ساعت ها جستجو خاتمه او در یک بیمارستان حومه توکیو پذیرش شد.

بنیاد بیماری های حاد ژاپن و نهاد موسوم به جامعه پزشکان اضطراری ژاپن با انتشار یک بیانیه مشترک هشدار دادند، بسیاری از مراکز اورژانس در بیمارستان های این کشور از پذیرش بیماران مختلف شامل افرادی که دچار سکته های قلبی مغزی و دیگر بیماری ها امتناع می نمایند.

به گزارش آسوشیتدپرس، هر چند در ابتدا به نظر می رسید که ژاپن توانست با بستن اماکن عمومی شیوع ویروس کرونا را تحت کنترل خود قرار دهد، اما ابتلای موارد تازه این رویکرد دولت را به چالش کشیده است.

به گفته این رسانه، شیوع (کرونا) ضعف های اساسی سیستم بهداشت و درمان ژاپن را برجسته نموده است، سیستمی که برای مدت های طولانی به خاطر کیفیت بالای بیمه و هزینه های معقول درمانی اش مورد تحسین قرار گرفته بود.

از نظر کارشناسان استنادی آسوشیتدپرس، علاوه بر بی میلی عمومی مردم به رعایت مقررات فاصله گذاری اجتماعی، ناکارآمدی دولت و کمبود گسترده تجهیزات حفاظتی مورد احتیاج کادر درمانی مقصر شرایط فعلی است.

در این گزارش آمده است: ژاپن فاقد تخت های بیمارستانی، کادر پزشکی یا تجهیزات مورد احتیاج است و بستری کردن هر کسی با عوارض ویروس کرونا بیمارستان های این کشور را با حجم بسیار زیاد بیمار و کمبود پرسنل پزشکی روبرو نموده است.

بنیاد بیماری های حاد ژاپن و جامعه پزشکان اضطراری ژاپن معتقد هستند که فروپاشی درمان موارد اضطراری در این کشور آغاز شده است.

تاکشی شیمازو پزشک دانشگاه اوساکا در این باره گفت: ما دیگر قادر نیستیم که یک کار عادی در زمینه پزشکی و درمان موارد اضطراری انجام دهیم.

بناد پزشکی ژاپن هم با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور گفت، تجهیزات حفاظتی شامل روپوش، ماسک و دیگر اقلام کافی نستند و این موضوع ریسک ابتلای کادر درمانی به کرونا را بالا می برد.

بنا بر گزارش ها، ابتلای کادر درمانی بعضی از بیمارستان های ژاپن سبب شده که آن ها مجبور به خود قرنطینگی در خانه بشوند و این موضوع شرایط کمبود پرسنل درمانی در این کشور تشدید نموده است.

هشدار درباره فروپاشی بیمارستان های در ژاپن در حالی انجام شده که رقم کلی مبتلایان کرونا به 9795 و تعداد فوتی ها به 207 نرسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 884

به "فروپاشی بیمارستان های ژاپن آغاز شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروپاشی بیمارستان های ژاپن آغاز شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید