ظرفیت باری راه آهن تا خاتمه دولت تدبیر و امید به 100 میلیون تن می رسد

به گزارش مجله بوشهری ها، وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش می گردد ظرفیت باری راه آهن کشور تا انتها کار دولت تدبیر و امید به 100 میلیون تن افزایش یابد.

ظرفیت باری راه آهن تا خاتمه دولت تدبیر و امید به 100 میلیون تن می رسد

به گزارش ، محمد اسلامیوزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید ازپروژه راه آهن میانه - تبریز و در ایستگاه بستان آباد با بیان اینکه ظرفیت ترانزیت باری که از راه آهن استفاده شده در سال 96 بیش از 30 میلیون تن بود و در سال 97 به 52 میلیون تن رسید، اضافه کرد: کوشش می گردد این میزان تا انتها دولت تدبیر و امید به دو برابر موجود برسد.

وی با بیان اینکه افزایش خط های موجود ریلی در دستور کار دولت واقع شده است از صنعتگران و صاحبان صنایع تولیدی و معدن داران خواست تا با اتصال به را آهن سهم ریلی کشور را از لحاظ ترانزیت ریلی افزایش دهند.

وزیر راه گفت: با وجود کاستی های بودجه ای که در پروژه راه آهن میانه -تبریز مشاهد می شد، این پروژه پیشرفت خوبی داشته و ریل گذاری اجرا شده و ایستگاه در حال تکمیل می باشد.

وی با اعلام اینکه فاز اول خط آهن میانه - تبریز تا انتها 6 ماهه اول سال 98 به بهره برداری می رسد، گفت: همزمان با مراحل اجرایی پروژه خط آهن و ایستگاه ها، کارهای خرید و ساخت تجهیزات از جمله واگن ها و تأسیسات ایستگاهی در داخل کشور در حال اجراست تا به محض تکمیل پروژه، بهره برداری از آن شروع گردد.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از 85 درصدی پروژه گفت: این پروژه نقطه بحران را پشت سر گذاشته و با تزریق اعتبارات لازم بهره برداری خواهد شد.

اسلامی با اشاره به اهمیت راه آهن میانه -تبریز گفت: اتصال راه آهن از بستان آباد به سمت سراب و اردبیل و تا آذربایجان می تواند زمینه توسعه ترانزیت بار و مسافر را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: از بستان آباد به سمت تبریز نیز پروژه پیشرفت خوبی داشته و موانع موجود برداشته شده و امیدواریم تا سال آینده این پروژه را به تبریز برسانیم.

وزیر راه با اشاره به اینکه قراردادهای خوبی برای استفاده از تولیدات داخل در حوزه راه آهن داشته ایم، اضافه کرد: کوشش می کنیم با این پشتوانه سهم گسترده در ترانزیت بار و مسافر از راه آهن کشور داشته باشیم.

عباس خطیبی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی میزان اعتبار لازم برای اتمام 100 درصدی فاز اول خط آهن میانه - تبریز تا بستان آباد را بیش از 180 میلیارد تومان اظهار داشت و گفت: در سال 98 حدود 150 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه در نظرگرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی برای انجام سفر 2 روزه و آنالیز طرح های ملی و استانی حوزه راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی ظهر امروز وارد تبریز شد.

منبع: ایرنا

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 140

به "ظرفیت باری راه آهن تا خاتمه دولت تدبیر و امید به 100 میلیون تن می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت باری راه آهن تا خاتمه دولت تدبیر و امید به 100 میلیون تن می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید