طراحی کیسه های هوا در خودروهای آینده چگونه خواهد بود؟

به گزارش مجله بوشهری ها، حتی با وجود خودران شدن وسایل نقلیه، احتمال تصادفات وجود دارد و با توجه به تغییر طراحی داخلی خودروهای آینده احتیاج به تغییر در طراحی کیسه های هوا هم احساس می گردد؛ چیزی که یک شرکت سوئدی راهکاری ابتکاری برای ان ارائه داده است.

طراحی کیسه های هوا در خودروهای آینده چگونه خواهد بود؟

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ قیمت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

سال هاست که صنعت خودرو وعده داده است که خودروهای خودران از اغلب تصادفات جلوگیری خواهند کرد. اما حتی اگر رایانه ها از انسان قابل اعتمادتر باشند، سیستم های رانندگی اتوماتیک نمی توانند همه تصادفات را رفع نمایند.

خودروهای آینده هم گاهی تصادف می نمایند و احتمال آسیب دیدگی سرنشینان وجود دارد. اما اگر این طور که در طرح ها می بینیم، فضای درونی خودروها به صورت محیط باز ساخته شوند، کیسه هوای فعلی که بهترین محافظ ما در برابر آسیب تصادفات به سرنشینان است، کارایی مناسبی نخواهد داشت.

کیسه های هوای امروزی در حقیقت نمونه ای از چیزی هستند که در اوایل دهه 70 میلادی طراحی شده اند. آن ها برای فعال شدن، ورودی را از ده ها حسگر ایمنی بر پایه ابعاد سرنشین، موقعیت جایگاه، استفاده از کمربند ایمنی و شدت تصادفات دریافت می نمایند و به صورت بهینه شده برای محافظت از قفسه سینه، لگن، گردن و زانوها در صورت وقوع تصادف به کار می فرایند.

اما این کیسه های هوا برای افرادی طراحی شده اند که در حالت نشسته رو به جلو قرار دارند و برای شخصی که دراز کشیده یا رو به عقب نشسته است، که دو طرح پیشنهادی در زمینه فضای داخلی خودروهای خودران است، کاربرد مناسبی ندارند.

اکنون شرکت سوئدی اتولیو (Autoliv) که فراورینماینده کیسه های هواست، نمونه اولیه ای از کیسه های هوای آینده اختراع نموده که بدون توجه به جهت قرارگیری سرنشینان از آن ها محافظت می نماید.

این کیسه هوای یکپارچه که لایف سل (Life Cell) نامیده می گردد، از پشتِ سر و تکیه گاه های جانبی هر جایگاه به بیرون باز می گردد و یک لایه بالشتک هوا در بخش های اطراف و بالای بدن مسافر شکل می گیرد. این یک طراحی هوشمندانه است اما با توجه به اینکه این محصول هنوز در مرحله توسعه است، همانند خودران سطح 5 (خودرو با رانندگی کاملا اتوماتیک) انتظار نداریم که تا مدتی آن را در خودروهای فراوری شده ببینیم.

  • خودروهای تسلا به رانندگی کاملا اتوماتیک مجهز می شوند

عکس کاور: طراحی کیسه هوای مناسب برای خودروهای آینده

Credit: Autoliv

منبع: Car and Driver

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1207

به "طراحی کیسه های هوا در خودروهای آینده چگونه خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی کیسه های هوا در خودروهای آینده چگونه خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید