صعود چهار نماینده ایران به نیمه نهایی مسابقات جهانی کشتی آزاد

به گزارش مجله بوشهری ها، تهران (پانا) - مسابقات جهانی کشتی آزاد صربستان امروز(شنبه) در حالی ادامه یافت که محمد صادق فیروزپور در وزن 74 کیلوگرم، سجاد غلامی در وزن 86 کیلو، امیرحسین فیروزپور در وزن 92 و سید مهدی هاشمی در وزن 125 کیلوگرم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

صعود چهار نماینده ایران به نیمه نهایی مسابقات جهانی کشتی آزاد

به گزارش فدراسیون کشتی، در وزن 74 کیلوگرم محمدصادق فیروز پور در دور اول با نتیجه 10 بر صفر سیمومن ووجتکوفسکی از لهستان را شکست داد تا در دور دوم به مصاف پراوین مالیک از هند برود؛ او در این مرحله کشتی گیر هندی را با نتیجه 10 بر 2 از پیش رو برداشت.

وی با صعود به مرحله یک چهارم نهایی در برابر سیمون مارچل از اتریش مبارزه کرد و توانست با نتیجه 14 بر 6 راهی مرحله نیمه نهایی گردد. فیروزپور باید در نیمه نهایی به مصاف برنده ملاقات ازبکستان و ارمنستان می رود.

در وزن 86 کیلوگرم سجاد غلامی در دور اول با توجه به حاضر نشدن ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز دنیا از آذربایجان به پیروزی رسید. در دور دوم با نتیجه 8 بر 2 از سد امره جیفتجی از ترکیه گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

غلامی در این مرحله با نتیجه 5 بر صفر مهر مارکوسیان از ارمنستان را مغلوب و به نیمه نهایی صعود کرد. او باید در این مرحله به مصاف ایوارس سامسونوکس از لتونی برود.

در وزن 92 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر کولیو دمیتروف از بلغارستان را از پیش رو برداشت. در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر بکزات اورکیمبای از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. فیروزپور در این مرحله با عثمان نورماگومدوف دارنده مدال برنز دنیای نروژ از آذربایجان کشتی می گیرد.

در وزن 125 کیلوگرم سیدمهدی هاشمی در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر سامهان جابرایلوف از مولداوی را مغلوب کرد(حریفش مصدوم شد)؛ وی در دور دوم مقابل آنیل کلیجسالیان قهرمان زیر 23 سال اروپا از ترکیه با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 3 از سد یاروسلاو اسلاویکوفسکی از بلاروس گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. هاشمی در این مرحله به مصاف عظمت خوسونوف از یونان می رود.

در وزن 61 کیلوگرم مجید داستان در دور اول با نتیجه 4 بر 2 دانیل پوچینو از ایتالیا را شکست داد تا در دور بعد مقابل نارانخو نارمانداخ از مغولستان برود که در پایان هم نتیجه را 7 بر 6 به حریف مغولش واگذار کرد.

حالا باید منتظر این حریف در ملاقات فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار در گروه بازنده ها را بدست آورد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1833

به "صعود چهار نماینده ایران به نیمه نهایی مسابقات جهانی کشتی آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود چهار نماینده ایران به نیمه نهایی مسابقات جهانی کشتی آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید