صدای آماده باش از تبریز: یخ ها آب می گردد

به گزارش مجله بوشهری ها، بازگشت تراکتورسازی به لیگ بدون شک هرم و حرارت فوتبال ایران را بالا خواهد برد. تراکتور با لیکنز، شجاعی، دژاگه، حاجی صفی، سوگیتا واستوکس تیمی فرادیدنی خواهد بود.

صدای آماده باش از تبریز: یخ ها آب می گردد

حبیب چرندابی-تبریز،باگذشت قریب به 50روزتعطیلی چرخهای لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران برای دور برگشت ازروزدوشنبه 15 بهمن استارت خورده است اما هنوزتبریز به طورجدی وارد عرصه رقابت های لیگ برترنشده که با شنیدن سوت شروعبازی تراکتورسازی مقابل نفت مسجد سلیمان، این اتفاق خواهد افتاد و تبریز با چهره ای جدی وارد لیگ خواهد شد. تقابل تراکتورسازی مقابل نفت مسجد سلیمان درواقع فرصتی است برای ایجاد شوروشوقی دوباره روی سکوهای سردویخ زده یادگارامام(ره) تبریز. سرمایی که با حضورپرشمارطرفداران تبریزی آرام، آرام آب خواهد شد. دراین بازی همه نگاه ها به لینکنزاست. مردبلژیکی و تفکراتش. او به تراکتورچه سرنوشتی خواهد داشت؟

***

تراکتورسازی پس ازاردوی 13روزه درجزیره کیش ودوجلسه تمرین مقبول در تبریز میزبان شاگردان مرزبان درقالب تیم نفت مسجد سلیمان خواهدبود. قرمزپوشان تبریزدریک نگاه کاملامتفاوت ازحریف، تیم برتر این دیدار در گام نخست هستند؛ فزونی هایی که از درون زمین تا روی نیمکت و از روی سکوها تا آب و هوای این روزهای آذربایجان را شامل می گردد وهرچند معتقدیم که نماینده تبریزهم ممکن است در این بازی با مشکلاتی روبه رو باشد. درفص جاری برخلاف دو - سه فصل اخیر علاقمندان تراکتور با سکوهای استادیوم هفتاد هزار نفری آشتی نموده اند و در چند بازی ظرفیت استادیوم پر شده است، موضوعی که با بردهای تراکتور می تواند در دور برگشت بیشتر و بیشتر نیز گردد. این حمایت ویژه بدون شک تراکتورسازی را درادامه لیگ امیدوارترخواهد ساخت.

در رویکردی دیگر تراکتور در بعد نفری و نیروی انسانی البته بر روی کاغذ از تیم رتبه دوازدهمی نفت مسجد سلیمان بالاتر و دارای بازیکنان شاخص تری است که همین فزونی عددی میزبان را از میهمانش جلوتر جلوه می دهد.

تغییرات کادرفنی وباقی قضایا

تراکتوری ها در نیم فصل دست به تغییر کادر فنی زده اند و این بدان معنااست که جرج لیکنز رویه های تمرینی ،تاکتیکی ونوع بازی تراکتور را تغییر داده است. ازسویی فقدان 3 ستاره اصلی (دژاگه - حاج صفی و شجاعی) که در جام ملت ها حضور داشتند می تواند باعث دوری آن ها ازترکیب گردد و شاید لیکنز صرفاً از آنها در زمان گره خوردن روند بازی به صورت جایگزین بهره ببرد؛ این وضعیت بی شک برای تراکتور جنبه های منفی دارد و توانایی بهره گیری صد درصدی از نفرات و نیروهایش را ازبین می برد.

این ناهماهنگی طبیعی می تواند اثرات منفی خود را در همین بازی نخست نشان دهد و البته این وضعیتی است که بیش از هر چیزی احتمالا به نفع نفت مسجد سلیمان خواهد بود. لیکنز اگر به این 3 بازیکن میدان دهد آنگاه به دلیل عدم آشنایی این نفرات با نوع و شرایط تمرینی که خواست سرمربی جدید بوده، ممکن است بالانس تیمی اش را ازتوازن دورکند و از سویی دیگر، شرایط روحی - روانی که از حضور این بازیکنان در تیم ایجاد می گردد نکته ای است که هر مربی از کنار آن بی تفاوت نمی تواند عبور کند.

شاید هم او بر اساس چند جلسه تمرین اخیر این بازیکنان و دیدن شکل و شمایل بازی آنها در جام ملت ها از این ستاره ها به صورت بازیکن تعویضی استفاده کند. هر چه هست اگر لیکنز هنر چسباندن این بازیکنان به سایر نفرات دراندک زمانی کوتاه از اتمام جام ملت ها را پیدا کند قادرخواهد بود تا در این بازی نتیجه لازم را بگیرد.

در عین حال اگر تراکتور بر اساس شرایط میزبانی، حضور چند هزار نفری طرفداران وبا ملاک قراردادن رتبه جدولی حریف وارد زمین گردد آنگاه همین تیمی که تفاضل گل منفی دارد و در تمامی بازی های دور رفت تنها 8 گل زده می تواند شوک بزرگی را به تیم پرستاره ومدعی وارد کند.

تیم تراکتورسازی برای این که بتواند در دور برگشت، خود را به عرصه رقابت در سطح قهرمانی و تیم هایی چون پرسپولیس و سپاهان برساند باید با پیروزی کارش را شروع کند، بردی که ترجیحاً در صورت پرگل بودن می تواند تاثیرگذار بر روی سایر رقبا و البته تیم های مدعی بالای جدولی باشد.

در این بازی دریافت 3 امتیاز و نشان دادن اقتدار در کسب برد مهم است واین موضوع از آن جهت اهمیت دارد که نه تنها 3 امتیاز ارزشمند را به حساب تراکتور واریز می نماید بلکه در زمینه اعلام آماده باش به رقبا نیز یک مقوله حضورپرقدرت وبا صلابت خواهدبود.

9-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 19 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 57

به "صدای آماده باش از تبریز: یخ ها آب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای آماده باش از تبریز: یخ ها آب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید