رکوردزنی تازه شهروندان منطقه14 ، جمع آوری40 تن پسماند خشک در30 روز

به گزارش مجله بوشهری ها، شهروندان منطقه14 در جداسازی و تفکیک پسماندهای خشک و تحویل آن به غرفه های اداره مدیریت پسماند رکورد زدند.

رکوردزنی تازه شهروندان منطقه14 ، جمع آوری40 تن پسماند خشک در30 روز

به گزارش خبرنگاران، شهردار منطقه14 با بیان اینکه رکورد جمع آوری پسماندهای خشک در منطقه14 به اندازه40 تن در ماه رسیده، اضافه نمود: این موفقیت جز با مشارکت شهروندان به دست نمی آمد و آنالیز روند صعودی در زمینه تفکیک و جداسازی انواع پسماندهای خشک خانگی در این منطقه به خوبی نشان می دهد که توانسته ایم تا اندازه ای مردم را به اداره امور شهر و محله تشویق کنیم.

محمدامین سالاری پور درباره افزایش آمار ماهیانه جمع آوری پسماند خشک در محله های این منطقه نسبت به سال گذشته گفت: اکنون مدیریت پسماند و فراوری انبوه زباله یکی از مسائلی است که کلانشهر تهران با آن روبه روست. در این زمینه باید گفت ترویج و اشاعه فرهنگ تفکیک زباله از مبدا یکی از راهکارهای موثر در این زمینه است، از این رو به منظور افزایش اندازه تفکیک زباله از مبدا، طرح جداسازی زباله های تر و خشک از مبادی فراوری، در محله های مختلف این منطقه با استفاده از روش های متنوع و با دقت و جدیت درحال انجام است.

او با اشاره به افزایش مشارکت شهروندان در یاری به اجرای تفکیک پسماند برای پیشگیری از انواع آلودگی های محیط زیست اضافه نمود: اندازه جمع آوری ماهانه پسماند خشک در این منطقه از 18 به بیش از 40 تن در ماه افزایش یافته است. کارشناسان عقیده دارند طرح تفکیک پسماند به وسیله شهروندان با اجرای طرح های خشکاله در غرفه های پسماند، میادین تره بار و شنبه های بدون پسماند، در محله ها افزایش داشته است.

او تأکید کرد: در کنار آن توزیع کارتن پلاست، کیسه های ویژه پسماند خشک، اقلام تشویقی و بسته های آموزشی بعلاوه اجرای طرح جمع آوری فیلترهای سیگار برای پاکسازی محیط زیست از جمله برنامه هایی است که در کنار فعالیت مضاعف غرفه های بازیافت برای یاری به اجرایی شدن کیفی تر طرح های بازیافتی و افزایش مشارکت شهروندان برای تفکیک پسماد خشک در منطقه اجرا شده است.

شهردار منطقه14 ادامه داد: غرفه های بازیافت در این منطقه مستقرند با استقبال خوب و بی نظیر شهروندان روبرو شده اند. در این مکان ها شهروندان در ازای تحویل پسماند خشک، پول نقد، مواد شوینده، لوازم التحریر، بن کتاب و… بسته های تشویقی دریافت می نمایند.

به گفته سالاری پور در کنار امکانات و خدمات ویژه در غرفه های بازیافت، تردد خودروهای حمل زباله خشک نیز کار را برای اهالی راحت نموده و زباله های خشک را که اغلب حجیم هستند، از درمنزل اهالی تحویل می گیرند. به این ترتیب اهالی از رفت وآمد و حمل زباله های سنگین معاف شده اند.

شهردار منطقه14 با تاکید بر اهمیت طرح های آموزشی در ترغیب شهروندان به مشارکت در حفظ محیط زیست گفت: با هدف فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف، در کنار طرح های بازیافتی، اجرای برنامه های آموزشی به وسیله آموزشگران و مراجعه به درمنازل در دستور کار اداره مدیریت پسماند شهرداری این منطقه قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آذر 1401 بروزرسانی: 7 آذر 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2117

به "رکوردزنی تازه شهروندان منطقه14 ، جمع آوری40 تن پسماند خشک در30 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردزنی تازه شهروندان منطقه14 ، جمع آوری40 تن پسماند خشک در30 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید