رباتی که کمک حال کشاورزان می شود

به گزارش مجله بوشهری ها، گروهی از محققان دانشگاه یو سی ریورساید و یو سی مرسد رباتی ساخته اند که به کشاورزان یادآوری می کند که چه زمانی محصولات خود را آبیاری کنند.

رباتی که کمک حال کشاورزان می شود

به گزارش خبرنگاران و به نقل از رکنا، آگاهی از زمان دقیق آبکمک گیاهان برای یک باغبان یا کشاورز معمولی به اندازه کافی چالش برانگیز است. اما این موضوع برای صنعت کشاورزی یک وظیفه بزرگ است که طی سال های گذشته نیاز به نوآوری و فناوری در آن احساس شده است تا به کشورها کمک کند منابع آب خود را هوشمندانه مدیریت کنند.

اکنون گروهی از محققان دانشگاه یو سی ریورساید(UC Riverside) و یو سی مرسد(UC Merced) کمک هزینه بیش از یک میلیون دلاری را از طریق برنامه ابتکار ملی رباتیک بنیاد ملی علوم از وزارت کشاورزی ایالات متحده برای مقابله با این چالش دریافت کرده اند و نتیجه آن به یک محفظه فشار رباتیک ختم شده است که از برگ ها به طور اتوماتیک نمونه برداری می کند و بلافاصله آنها را آزمایش می کند تا داده های مورد نیاز برای معین زمان دقیق نیاز به آبکمک محصول را فراهم کند.

کشاورزان تا به امروز به منظور معین وقت آبکمک معمولاً برگ های گیاهان را به شکل دستی جدا می کردند و آن را به خارج از مزرعه می بردند و آزمایش کنندگان آنها را در محفظه فشار قرار می دادند. این محفظه ها به آزمایش کنندگان اجازه می دهد تا فشار هوا را برای معین زمان شروع نشت آب از ساقه برگ اعمال کنند، چرا که این نشان می دهد آبکمک گیاه چه زمانی باید انجام شود.

اما این نوع آزمایش، زمان بر است و می تواند ناکارآمد باشد، زیرا کشاورزان معمولاً نمی توانند یک روز کامل را به آزمایش قسمت های مختلف یک مزرعه اختصاص دهند.

کنستانتینوس کاریدیس استادیار دانشگاه یو سی ریورساید می گوید: علاوه بر این، ویژگی های برگ ها ممکن است با توجه به زمان سپری شده بین نمونه برداری و تجزیه و تحلیل متفاوت شود که به نوبه خود ممکن است نتایج گمراه کننده ای به همراه داشته باشد.

محققان این دانشگاه در حال ساخت یک محفظه فشار رباتیک هستند که برگ ها را به صورت اتوماتیک نمونه برداری و آزمایش می کند. این سیستم برای جمع آوری داده ها از چندین نمونه در مزارع بزرگ طراحی می شود و به کشاورزان کمک می کند تا یک برنامه آبکمک بهینه را برای مزرعه خود تنظیم کنند.

این تیم در حال توسعه مدل جدید خود بر اساس سیستم تحویل آبکمک دقیق به کمک ربات یا RAPID است که قبلاً توسط اعضای همین تیم ساخته شده است. این سیستم در امتداد ردیف های محصولات زراعی حرکت می کند و جریان های آبکمک را با توجه به داده های حسگرهای خود تنظیم می کند.

این ربات جدید به یک نمونه بردار رباتیک و سفارشی برگ ها و یک محفظه فشار مجهز خواهد شد. این فناوری در کنار پهپادهایی که زمین ها را بررسی می کنند و به کمک آنها به مناطق مختلف زمین زراعی هدایت می شود.

محققان قصد دارند اولین نمونه های اولیه از این ربات را تا بهار سال 2021 تولید کنند و انتظار دارند که تا زمستان 2022 یک مدل نهایی داشته باشند. پس از طراحی تمام اجزای سازنده، آنها طرح ها و تمام داده های جمع آوری شده در طول پروژه خود را برای همگان منتشر خواهند کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1279

به "رباتی که کمک حال کشاورزان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که کمک حال کشاورزان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید