دستگاه های نساجی سنتی در خانه های توسعه صنایع دستی استان سمنان نصب شد

به گزارش مجله بوشهری ها، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: پنج دستگاه نساجی سنتی در تعدادی از خانه های توسعه و ترویج صنایع دستی استان نصب شد.

دستگاه های نساجی سنتی در خانه های توسعه صنایع دستی استان سمنان نصب شد

جهت دریافت خدمات الاچیق های مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه بیدختی گفت: پنج عدد دستگاه بافت درزمینهٔ فراوری نساجی سنتی باهدف احیا، ترویج و بهبود شرایط فراوری بافته های سنتی در تعدادی از خانه های توسعه و ترویج صنایع دستی استان راه اندازی شد.

وی بیان کرد: این دستگاه ها در خانه حشمت سرخه، خانه تاریخی تدین در سمنان، روستای تویه دروار دامغان، کلاته خیج و مجن شاهرود، نصب و راه اندازی شده است.

خواجه بیدختی نصب این دستگاه ها را در اشتغال زایی، افزایش درآمد هنرمندان و کسب درآمد در فضای شهری و روستایی مؤثر دانست و گفت: این دستگاه ها نسبت به دستگاه های موجود، پیشرفته تر هستند و درزمینهٔ افزایش انگیزه و فراوری هنرمندان نقش مؤثری دارند.

وی اضافه نمود: فراهم کردن زمینه آموزش استفاده از دستگاه های جدید به هنرمندان استان سمنان از برنامه های در دست اجرای این معاونت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان سطح فراوری منسوجات سنتی در استان را حدود 40 هزار و 400 مترمربع بیان کرد.

به گزارش خبرنگاران؛ یک هزار و 100 هنرمند در شهرستان های شاهرود، دامغان، مهدی شهر و سرخه به فراوری نساجی سنتی و بافته های داری اشتغال دارند.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 636

به "دستگاه های نساجی سنتی در خانه های توسعه صنایع دستی استان سمنان نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه های نساجی سنتی در خانه های توسعه صنایع دستی استان سمنان نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید