در خصوص لیپوساکشن چه می دانید؟

به گزارش مجله بوشهری ها، اگر شما هم جزء کسانی هستید که شکم بزرگی دارند و از اندام نامناسب خود ناراضی هستند و به هر علتی فرصت ورزش کردن را هم ندارند و از رژیم گرفتن هم بیزارند، اما چربی های بدن، به خصوص شکم همچنان مانع از انتخاب لباس مورد علاقه تان می گردد، باید بدانید روشی به نام لیپوساکشن، وجود دارد که با آن می توانید از شر این چربی های زائد نجات پیدا کنید. از زبان دکتر محمد هادیزاده، متخصص جراحی پلاستیک بیشتر با این روش لاغری آشنا شوید.

در خصوص لیپوساکشن چه می دانید؟

در خصوص لیپوساکشن چه می دانید؟

نویسنده : دکتر محمد هادی زاده

اگر شما هم جزء کسانی هستید که شکم بزرگی دارند و از اندام نامناسب خود ناراضی هستند و به هر علتی فرصت ورزش کردن را هم ندارند و از رژیم گرفتن هم بیزارند، اما چربی های بدن، به خصوص شکم همچنان مانع از انتخاب لباس مورد علاقه تان می گردد، باید بدانید روشی به نام لیپوساکشن، وجود دارد که با آن می توانید از شر این چربی های زائد نجات پیدا کنید. از زبان دکتر محمد هادیزاده، متخصص جراحی پلاستیک بیشتر با این روش لاغری آشنا شوید.

تعریف لیپوساکشن

برداشتن چربی های مقاوم به رژیم و ورزش در بدن با استفاده از لوله های ظریف و عمل مکیدن به وسیله دستگاه، لیپوساکشن نامیده می گردد. معمولا قسمت هایی را که با این روش می توان چربی های آنها را خارج کرد، عبارتند از :چانه، گونه ها، گردن، بازوها، بالای سینه ها، شکم، باسن، ران ها، زانوها، ساق پا و قوزک (مچ پا).

روش عمل

جراح، برش های کوچکی در نواحی نزدیک چربی ایجاد می نماید و لوله ای دراز و توخالی (به نام کانولا) که بافت چربی را به خارج می کشد، در آن قرار می دهد و به این ترتیب، چربی های اضافه با مکش دستگاه از بدن خارج می گردد. نوع بیهوشی، بسته به شرایط بیمار گاهی عمومی، گاهی موضعی و گاه بی حسی اپیدورال است. عمل ممکن است به صورت سرپایی یا بستری موقت انجام گیرد.

مدت زمان عمل

مدت این عمل معمولا یک تا دو ساعت است؛ اما در مواردی که چربی ها زیاد باشد، ممکن است حتی بیشتر از دو ساعت هم به طول بینجامد.

پیامدهای بعد از لیپوساکشن

بدیهی است هر عمل جراحی پیامدهای خاص خود را دارد. در این روش، معمولا درد، تورم، کبودی و سفتی به همراه ترشح مایع تا چند روز بعد از عمل از محلی که سوراخ شده و از آن لوله های دستگاه ساکشن عبور نموده است، بیمار را آزرده می نماید؛ اما به تدریج این علائم هم رفع و بیمار کم کم بهبود می یابد.

بازگشت به زندگی عادی

بیمار معمولا پس از یک تا دو هفته می تواند به فعالیت های روزمره خود بازگردد. البته نباید فعالیت های سنگین انجام دهد. بلندکردن اجسام سنگین و ایستادن های طولانی و ...نباید قبل از چهار هفته انجام گردد. به توصیه پزشک ممکن است حتی تا شش ماه انجام بعضی کارهای سنگین به تاخیر بیفتد. کبودی و ورم ممکن است شش ماه یا بیشتر طول بکشد. صاف شدن جای زخم معمولا دو سال زمان می برد؛ اما صاف و کمرنگ شدن محل جراحی معمولا شش ماه طول می کشد.

عوارض احتمالی

بعضی اعمال جراحی برای برداشتن شکم، مثل لیپوساکشن، ندرتا ممکن است با عدم تقارن، ناهمواری و چین خوردگی پوست و عوارض دیگری نظیر تغییرات رنگ، آسیب پوست، عفونت و تجمع مایع همراه باشد. در این صورت حتما با پزشک خود مشورت کنید.

آیا چربی ها دوباره برمی گردند؟

اگر رژیم غذایی و ورزش را به طور مداوم جزء برنامه زندگی خود قرار دهید، معمولا چربی ها مجددا برنمی گردند؛ اما عدم رعایت رژیم غذایی و بی تحرکی سبب می گردد شما دوباره به شکل اولیه خود بازگردید.

منبع: نشریه ی دنیای سلامت، شماره ی 53.

منبع: راسخون
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1751

به "در خصوص لیپوساکشن چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خصوص لیپوساکشن چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید