دریافت وام سهام عدالت نیازی به ضامن ندارد

به گزارش مجله بوشهری ها، تهران (پانا) - نماینده وزارت اقتصاد گفت که متقاضیان برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت احتیاج به ضامن ندارند.

دریافت وام سهام عدالت نیازی به ضامن ندارد

به گزارش خبرنگاران، موسوی، نماینده وزارت اقتصاد در برنامه گفت و گوی 18:30 شبکه خبر در مورد کارت های اعتباری سهام عدالت توضیح داد: شبکه بانکی اقدام به صدور کارت اعتباری با پشتوانه سهام عدالت نموده تا سهامداران بتوانند بعضی احتیاج های خود را مبتنی بر دارایی سهام عدالتشان رفع نمایند.

او ادامه داد: همه کسانی که سهام عدالت دارند، می توانند درخواست خود را برای دریافت تسهیلات به صورت غیرحضوری از درگاه ها معین شده بانک های عامل ارسال کند.

موسوی با بیان اینکه برای دریافت کارت اعتباری و استفاد از این تسهیلات، احتیاج به مراجعه حضوری به شعب بانک ها نیست، توضیح داد: متقاضیان در بانک ملی به وسیله سامانه ایوا و در بانک تجارت به وسیله سامانه زمرد اقدام نمایند.

نماینده وزارت اقتصاد یادآور شد: مدارک مورد نیار مدارک هویت سنجی است و بر اساس هماهنگی ها با سازمان بورس، این کارت ها حداکثر ظرف یک هفته قابل استفاده خواهد بود.

این مقام مسئول تاکید نمود: در حال حاضر دو بانک آماده ارائه این خدمات هستند و در روز های آینده برای سایر بانک ها اطلاع رسانی های خواهد شد ضمن اینکه کسانی هم که در این دو بانک حساب ندارند، می توانند با افتتاح حساب از این تسهیلات استفاده نمایند.

موسوی ادامه داد: تمهیداتی در نظر گرفته شده که از کارت فیریکی هم استفاده نگردد و خرید به وسیله کیوآرکد انجام گردد تا دستورالعمل های بهداشتی بهتر رعایت گردد.

او با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات سه ساله است، گفت: نرخی که برای این وام در نظر گرفته 18 درصد است، اما اگر مصرف نماینده آخر هر ماه تصویه کند، هیچ سودی از او گرفته نمی گردد.

موسوی با اشاره به متغیر بودن میزان اقساط توضیح داد: ارزش کارت های اعتباری 50 یا 60 درصد میزان دارایی سهام عدالت افراد است و سازمان بورس می تواند آن را به عنوان وثیقه بگذارد، از این رو پرداخت این تسهیلات احتیاج به ضامن ندارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1505

به "دریافت وام سهام عدالت نیازی به ضامن ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت وام سهام عدالت نیازی به ضامن ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید