درخواست در لیتوانی برای اعلام شرایط فوق العاده در مرزهای کشور، مقابله لهستان با هجوم مهاجران

به گزارش مجله بوشهری ها، وزیر کشور لیتوانی پیشنهاد داد که در پی تجمع خیل عظیمی از مهاجران در مرز بلاروس-لهستان شرایط اضطراری در مرزهای این کشور اعلام شود.

درخواست در لیتوانی برای اعلام شرایط فوق العاده در مرزهای کشور، مقابله لهستان با هجوم مهاجران

به گزارش خبرنگاران، اگنی بیلوتیت، وزیر کشور لیتوانی روز دوشنبه طی کنفرانسی خبری با اشاره به حرکت گسترده مهاجران در مرز بلاروس-لهستان اظهار داشت که دولت امروز درخصوص این شرایط به گفت وگو خواهد پرداخت.

او تاکید کرد: کشورش نیروهایی را به مرزهای مشترک با لهستان و بلاروس اعزام می کند. رسانه ها نیز گزارش دادند، اعزام نیروها در پی سیل هجوم مهاجران به منطقه است.

وی گفت: ما آنچه در مرزهای بلاروس و لهستان می گذرد را تحت نظر داریم و انتظار داریم که حملات و مزاحمت های مشابهی را تجربه کنیم. نهادهای مان آماده باش حداکثری دارند و افسرها و نیروهای نظامی مان در حال گروه بندی هستند.

همچنین فرمانده سرویس مرزبانی لیتوانی اظهار داشت که نیروهای بیشتری به مرز این کشور اعزام خواهند شد.

وی گفت: ما اطلاعاتی درخصوص تجمع مهاجران غیرقانونی در نزدیک مرزهای مان نداریم.

فرمانده سرویس مرزبانی لیتوانی همچنین عنوان کرد راننده کامیون هایی که از بلاروس به لیتوانی بازگشته اند نیز شاهد تجمع در نزدیک مرز این کشور نبوده اند.

وی بیان کرد: اگر تلاشی برای ورود به مرز رخ دهد و سلامت و جان افسرهای مان به خطر انداخته شود، مطابق با قوانین لیتوانی می توانیم اقدامات ویژه اتخاد کرده و از سلاح های خاص استفاده کنیم.

از تابستان هزاران مهاجر - که اغلب آن ها از خاورمیانه آمده اند - تلاش داشتند تا از مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لیتونی عبور کنند.

مقامات اتحادیه اروپا، بلاروس را مسؤول تسهیل مهاجرت های غیرقانونی می دانند.

وزیر خارجه استونی نیز با اشاره به اینکه شرایط در لهستان را زیرنظر دارد در پاسخ به این سوال که آیا این مساله را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد، گفت: استونی از نزدیک تحولات در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را دنبال می کند و ارتباط نزدیکی با لهستان دارد. استونی آماده است که این مساله را در شورای امنیت سازمان ملل نیز مطرح کند.

وزارت کشور لهستان نیز گفت، نیروهای امنیتی مانع تلاش حمله به مرزها از سوی مهاجران از سمت مرزهای بلاروس شدند.

این وزارتخانه افزود: نیروهای امنیتی لهستان تلاش نفوذ اجباری به مرزها از سوی مهاجران در جنوب گذرگاه مرزی در کوزنیتسا را خنثی کردند و اوضاع تحت کنترل است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1827

به "درخواست در لیتوانی برای اعلام شرایط فوق العاده در مرزهای کشور، مقابله لهستان با هجوم مهاجران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست در لیتوانی برای اعلام شرایط فوق العاده در مرزهای کشور، مقابله لهستان با هجوم مهاجران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید