خواص شگفت انگیز آلبالو برای سلامتی

به گزارش مجله بوشهری ها، آلبالو (فارسی شرقی:آلوبالو) با نام علمی Prunus cerasus نام درخت و میوه ای است که بومی جنوب غرب آسیا و اروپا می باشد . میوه آن ترش مزه و سرخ رنگ است. بلندی درخت آن 3 تا 10 متر است. برای آلبالو خواص زیادی ذکر نموده اند که در ادامه خواهید خواند.

خواص شگفت انگیز آلبالو برای سلامتی
آلبالو به عنوان گیلاس ترش نیز شناخته می گردد. کالری آلبالو کم است، به همین علت یک گزینه ایده آل برای رژیم غذایی محسوب می گردد. برای افزایش متابولیسم بدن می توانید از آب آلبالو، آلبالو تازه یا آلبالوی یخ زده بهره ببرید. آلبالو خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. این میوه بهاری خوشمزه و مجذوب نماینده در کاهش قند خون نیز تأثیرگذار است.

کالری آلبالو در هر 100 گرم چقدر است؟هر 100 گرم آلبالو حاوی 50 کالری است.

کالری آلبالو خشک شده در هر 100 گرم چقدر است؟هر 100 گرم آلبالو خشک شده حاوی 333 کالری است.

کالری آلبالو یخ زده در هر 100 گرم چقدر است؟هر 100 گرم آلبالو یخ زده حاوی 46 کالری است.

کالری آب آلبالو در هر 100 گرم چقدر است؟هر 100 گرم آب آلبالو حاوی 59 کالری است.

خواص آلبالوی ترش و خوشمزهافراد زیادی به مربای آلبالو یا فرآورده هایی که از این میوه بهاری به دست می آید علاقه دارند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، ادامه مقاله را برای آشنایی با خواص آلبالو مطالعه کنید.

1. تنظیم قند خونافراد مبتلا به دیابت از خوردن بیشتر میوه ها محروم هستند. اما آلبالو یکی از میوه هایی است که دیابتی ها بدون نگرانی می توانند آن را مصرف نمایند. آنتوسیانین موجود در این میوه سبب افزایش فراوری انسولین در بدن می گردد. این ترکیب گلوکز را در حد نرمال نگه می دارد. دیابتی ها برای تنظیم قند خونشان می توانند آلبالو و آب آلبالو را در برنامه غذایی شان جای دهند.

2. مقابله با سرطان و پیشگیری از آنآلبالو دارای آنتی اکسیدان های فراوان است. این آنتی اکسیدان ها مانع از رشد کردن تومور های سرطانی در بدن می شوند. مصرف آلبالو مانع از ابتلا به سرطان روده بزرگ می گردد. این میوه حاوی فیبر زیادی است. با مصرف آلبالو مواد زائد موجود در روده به طور کامل پاک سازی می شوند.

3. درمان بی خوابیکم خوابی و بی خوابی مشکل بزرگی است. افرادی که نمی توانند به میزان کافی بخوابند همواره خسته و عصبی هستند. برای درمان کم خوابی می توانید آلبالو بخورید. ملاتونین موجود در این میوه سبب احساس خواب آلودگی می گردد و بی خوابی های شبانه را درمان می نماید. آلبالو جایگزین خوبی برای دارو های خواب شیمیایی است. با نوشیدن یک لیوان آب آلبالو قبل از خواب می توانید هم خواب آرامی داشته باشید و هم از خواص این میوه مجذوب نماینده بهره مند شوید.

4. تقویت حافظهاگر می خواهید حافظه ای قوی داشته باشد و از بروز آلزایمر در سنین بالا پیشگیری کنید، آلبالو بخورید. آنتوسیانین موجود در آلبالو عملکرد مغز را بهبود داده و حافظه را قوی می نماید.

5. ضد التهابآلبالو ضد التهاب است. مصرف این میوه بهاری و فرآورده های آن مانع از بروز بیماری نقرس و روماتیسم می گردد. مصرف آلبالو برای افرادی که به آرتروز مبتلا هستند نیز مفید است. این میوه درد را کاهش می دهد و فرایند پیشرفت بیماری را کند می نماید.

6. تقویت سیستم ایمنی بدنآلبالو سرشار از ویتامین است. ویتامین C موجود در این میوه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. به همین علت کسانی که آلبالو یا آب آلبالو مصرف می نمایند کمتر از سایرین به بیماری های ویروسی مبتلا می شوند.

7. تقویت قدرت بیناییویتامین A موجود در آلبالو برای تقویت بینایی مؤثر است. بچه ها و جوانان با مصرف این میوه می توانند قدرت بینایی خودشان را تقویت نمایند. آلبالو مانع از بروز بیماری های چشمی مانند آب مروارید می گردد. در نتیجه افرادی که مسن هستند نیز باید این میوه را مصرف نمایند.

سخن آخرآلبالو یک میوه نسبتا کم کالری و خوش طعم است. اما کالری آلبالو خشک بیشتر است به طوری که در هر 100 گرم، 333 کالری دارد. آلبالو در فصل بهار به صورت تازه وجود دارد. اما در فصل های دیگر می توانید با نوشیدن آب آلبالو یا مصرف آلبالوی یخ زده یا خشک شده از خواص این میوه خوشمزه بهره مند شوید. آلبالو غنی از ویتامین و مواد معدنی است. پوست و موهایتان با مصرف این میوه شاداب خواهند بود. گیلاس ترش یا آلبالو قند خون را کاهش می دهد و یک میوه مناسب برای دیابتی هاست.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1795

به "خواص شگفت انگیز آلبالو برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز آلبالو برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید