خبرنگاران 551 فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های یزد بستری هستند

به گزارش مجله بوشهری ها، یزد- خبرنگاران - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به فرایند افزایش تعداد مبتلایان به کرونا گفت: در حال حاضر 551 فرد مشکوک به این ویروس در بیمارستان های استان بستری هستند.

خبرنگاران 551 فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های یزد بستری هستند

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به خبرنگاران سید ابراهیم سلمانی اضافه نمود: همچنان پذیرش بیماران در بیمارستان های استان در شبانه روز گذشته سه رقمی است و در حال حاضر 100 نفر به دلیل و خامت حال در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و بستری های مشکوک در بخش مراقبت های ویژه نسبت به هفته گذشته 2 برابر شد.

وی اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته، 138 فرد مشکوک به کرونا نیز در بیمارستان های استان پذیرش شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از مردم خواست ،کرونا را جدی بگیرند، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی های خانوادگی و حضور در سطح شهر جدا خودداری کنند.

ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد در اعلامیه شماره 105 خود که شامگاه پنجشنبه هفته گذشته در اختیار رسانه ها گذاشت از اعمال محدودیت های جدیدی برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس در مناطق مختلف استان از روزشنبه برابر بیست و یکم فروردین ماه جاری به مدت یک هفته خبر داد.

در این اطلاعیه نوشته شد که به اطلاع عموم مردم می رساند با آغاز موج چهارم شیوع کرونا، موارد ابتلا و بستری ناشی از آن در روزهای اخیر افزایش یافت به نحوی که بیشتر مناطق استان را قرمز و در شرایط خطر و هشدار شدید قرار داد.

در راستای مصوبه های جلسه فوق العاده ستاد مقابله با کرونا با اعلام آماده باش و هشدار جدی در استان، محدودیت های شرایط قرمز به صورت یکسان در همه شهر(24) های یزد از این تاریخ اعمال می شود.

در حال حاضر شرایط هفت شهرستان از 10 شهرستان یزد از لحاظ شیوع کرونا قرمز است

این استان یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 100 هزار نفر در سه شهرستان یادشده و بقیه در یزد، میبد، اردکان، تفت، مهریز، خاتم و ابرکوه ساکن هستند.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علایم بیماری کووید 19 است و بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدی را در جهان به وجود آورده است.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه شفا یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

در تاریخ 30 بهمن 98 وزارت بهداشت گفت که نتایج آزمایش اولیه 2 مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده و این موضوع خود مقدمه ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

حدود 80 درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید 19 علایم یک نفر شدت می گیرد که دچار مسائل تنفسی می شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مسائل بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می یابد.

برخی گزارش ها نشان می دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1529

به "خبرنگاران 551 فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های یزد بستری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 551 فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های یزد بستری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید