خبرنگاران کلنگ 2 طرح بیابان زدایی در دلگان به زمین زده شد

به گزارش مجله بوشهری ها، زاهدان- خبرنگاران- کلنگ 2 طرح بیابان زدایی با اعتبار 75 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی به همت اداره کل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در بخش های جلگه چاه هاشم و مرکزی دلگان به زمین زده شد.

خبرنگاران کلنگ 2 طرح بیابان زدایی در دلگان به زمین زده شد

فرماندار دلگان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: این طرح ها شامل ساخت هلالی آبگیر (توام با بذرکاری) در سطح یکهزار و 500 هکتار با تعداد 45 هزار هلالی در دشت کلانظهور و نهالکاری و همچنین مراقبت و آبکمک در سطح 600 هکتار در محدوده خیراباد جلگه چاه هاشم است.

مجتبی شجاعی گفت: این طرح ها با هدف بیابان زدایی در حوزه بخش جلگه چاه هاشم و همچنین روستای کلانظهور دلگان به مرحله اجرا می رسد که انتظار داریم اجرای این طرح ها تا حدود زیادی نسبت به بیابان زدایی شهرستان دلگان کمک کند.

وی بیان نمود: ساخت هلالی آبگیر باعث جمع آوری آبهای سرگردان و افزایش رطوبت خاک می شود که این اقدام می تواند زمینه احیا و اصلاح مراتع را فراهم کند.

فرماندار دلگان به حاشیه خشکیده تلاب هامون جازموریان و همچنین ریزش ریزگردهای حاصل از خشک شدن این تالاب پرداخت و اضافه کرد: اجرای طرح های بیابان زدایی و همچنین نهالکاری نقش مهمی در کنترل ریزگردها و بیابان زدایی در این شهرستان که تحت تاثیر شرایط خاص جازموریان است خواهد داشت.

به گزارش خبرنگاران، گلمورتی مرکز شهرستان دلگان در 485 کیلومتری جنوب غربی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 989

به "خبرنگاران کلنگ 2 طرح بیابان زدایی در دلگان به زمین زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کلنگ 2 طرح بیابان زدایی در دلگان به زمین زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید