خبرنگاران آمادگی فرودگاه گیلان برای پذیرش پرواز

به گزارش مجله بوشهری ها، رشت - خبرنگاران - مدیر کل فرودگاه گیلان گفت : فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت آماده پذیرش پروازهای شرکت های هواپیمایی است.

خبرنگاران آمادگی فرودگاه گیلان برای پذیرش پرواز

غلامرضا کریم آقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: در راستای سلامت مسافران و کارکنان، ترمینال ها، ساختمان اداری و عملیاتی بصورت مستمر ضد عفونی می شوند و هماهنگی لازم برای استقرار تیم بهداشتی بمنظور تب سنجی مسافران صورت پذیرفته است.

وی گفت : در روزهای اخیر بدلیل پایین آمدن تقاضای مسافران تعدادی از شرکت های هواپیمایی پروازهای برنامه ای خود را به رشت باطل کرده اند.

روز گذشته همه پروازهای فرودگاه گیلان به مقاصد کیش، مشهد، اصفهان و تهران از سوی شرکت های هواپیمایی لغو اعلام شد.

در شرایط عادی، تعداد 102 سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، کیش، تبریز، شیراز، اصفهان، بندرعباس، عسلویه و اهواز انجام می شود.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری (OIGG) در کتاب هوانوردی جهان به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال 1347 خورشیدی باز می شود؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه های ایران و در رتبه 12 از نظر آمار پروازی به شمار می آید. فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در جهت کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و 15 کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار گرفته است و مساحت کل آن به 220 هکتار می رسد؛ ارتفاع آن 40 پا پایین تر از آب های آزاد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 762

به "خبرنگاران آمادگی فرودگاه گیلان برای پذیرش پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمادگی فرودگاه گیلان برای پذیرش پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید