خبرنگاران آخرین گام برای تکمیل خط ریلی تهران - ورامین برداشته شد

به گزارش مجله بوشهری ها، تهران- خبرنگاران- فرماندار ورامین گفت: با معین تکلیف سه معارض باقی مانده در اجرای خط ریلی قطار شهری ورامین - قرچک - تهران، آخرین گام ها برای فعال شدن دوباره این طرح در حوزه شهرستان برداشته شد.

خبرنگاران آخرین گام برای تکمیل خط ریلی تهران - ورامین برداشته شد

حسین کاغذلو روز پنجشنبه در جریان بازدید مسوولان شرکت راه آهن استان تهران از اجرای پروژه های تقاطع غیرهمسطح معابر اصلی ورامین با راه آهن سراسری تهران - مشهد و حومه ای ورامین - تهران، اظهار کرد: راه آهن سراسری تهران - مشهد و قطار حومه ای در عبور از شهر ورامین، چندین راستا اصلی را قطع می نماید که در گذشته، در هر نقطه از این تقاطع ها، یک ایستگاه سوزن بانی مستقر شده بود.

وی اضافه نمود: برای اجرای خط چهارم قطار حومه ای ضروری است تا این تقاطع ها برچیده و به صورت زیرگذر یا روگذر، تقاطع غیرهمسطح ایجاد گردد تا عبور خودروها، از روی ریل و ایستگاه سوزن بانی انجام نگردد.

وی اظهار کرد: طی سال های گذشته دولت با هزینه ای بالغ بر 150 میلیارد تومان، دو طرح مهم زیرگذر 15 خرداد و پل روگذر امام رضا را اجرا کرد تا با تکمیل آن، راستا اصلی شهرستان ورامین در عبور از راه آهن ایمن گردد.

وی توضیح داد: یکی دیگر از این تقاطع ها، مربوط به منطقه موسوم به باغ صالح ورامین است که به دلیل عرض و ارتفاع اندک زیرگذر احداث شده در سال های دور گذشته، تعریض آن به یکی از مطالبه های مردم و مسوولان شهرستان ورامین تبدیل شده بود.

کاغذلو اضافه نمود: مهرسال گذشته، اجرای زیرگذر راه آهن سراسری در منطقه باغ صالح ورامین، با دهانه هشت متری و ارتفاع 5.5 متری برای نخستین بار در تاریخ راه آهن جمهوری اسلامی زیر خط گرم اجرا و با کاری جهادی طی 48 ساعت به اتمام رسید.

وی توضیح داد: اجرای این عملیات با اخذ مجوز مسدودی یکی از خطوط اصلی راه آهن سراسری تهران - مشهد در حالی انجام شد که در هر 24 ساعت 180 رام قطار به صورت رفت و برگشت در سه راستا تهران - مشهد، تهران - شمال و تهران - ورامین - گرمسار از حاشیه کارگاه عملیات زیرگذر عبور می کرد.

فرماندار ورامین گفت: پس از سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به شهرستان های جنوب شرق استان تهران و بازدید وی از ابنیه، معارضان و مسائل پیش روی اجرای این پروژه، اعتباری 270 میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد که در بازدید امروز مسوولان راه آهن آخرین مراحل رفع معارضان در حوزه شهرستان ورامین نهایی شد.

وی اضافه نمود: یکی از تقاطع های مهم راه آهن در حوزه ورامین مربوط به راستا شهرک مدرس به روستاهای علی آباد و باغخواص است که در سال های گذشته، شرکت راه آهن برای رفع مشکل تردد، زیرگذری را احداث نموده بود که بهره برداری از آن به دلیل بعضی از مسائل ایجاد شده در تردد حوزه شهری، با تأخیر روبرو شده بود.

کاغذلو اظهار کرد: در بازدید امروز نحوه تردد خودروهای عبوری از این زیرگذر به تصویب رسید و به زودی با اجرای راستاهای دسترسی، بهره برداری از آن شروع می گردد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر شرکت راه آهن در راستا ورامین به روستای احمدآباد در حال احداث پل روگذری است که اجرای این پروژه به دلیل وجود بعضی از معارضان و مالکان اراضی محل اجرای پروژه، با تأخیر روبرو شده بود که در آنالیز های میدانی و استفاده از نظرهای کارشناسان، معارضان اجرای این پروژه نیز رفع و به زودی عملیان نصب عرشه های پل شروع می گردد.

وی اظهار کرد: به منظور سهولت تردد خودروها به سمت مناطق روستایی جنوب راه آهن، راستا دسترسی جدیدی ایجاد می گردد تا در مدت اجرای این طرح، تردد خودروها بدون مشکل انجام گردد.

وی اضافه نمود: اجرای خط چهارم قطار حومه ای تهران- ورامین در محدوده ایستگاه راه آهن ورامین به عقب نشینی دیوار حائل ریل و جاده موسوم به آرامستان حسین رضا احتیاج دارد که این مشکل نیز با همراهی مدیریت شهری ورامین معین تکلیف و با انجام آن، مشکل اجرای خط چهارم نیز رفع شد.

فرماندار ورامین افزود: با رفع این سه مشکل در حوزه شهر ورامین که با پیگیری های متعدد و برگزاری جلسات کارشناسی با مسوولان شرکت راه آهن انجام شد، محدوده شهر ورامین برای اجرای خط چهارم قطار حومه ای آماده است و مشکل تردد مردم به شهر تهران با وسیله ای امن و ارزان رفع می گردد.

اجرای قطار حومه ای تهران- قرچک- ورامین - پیشوا از مصوبات دولت نهم بود که به همت دولت تدبیر و امید عملیاتی شد و با راه اندازی فاز نخستن این طرح، مردم جنوب شرق تهران با قطار به تهران عزیمت می نمایند.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1174

به "خبرنگاران آخرین گام برای تکمیل خط ریلی تهران - ورامین برداشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آخرین گام برای تکمیل خط ریلی تهران - ورامین برداشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید