همکاری های تجاری ایران و تاتارستان روسیه توسعه می یابد

به گزارش مجله بوشهری ها، در نشست مشترک میان رئیس سازمان توسعه تجارت با هیات اعزامی جمهوری تاتارستان روسیه به ایران، بر همکاری های گسترده در حوزه های مختلف مالی و صنعتی تاکید شد.

همکاری های تجاری ایران و تاتارستان روسیه توسعه می یابد

آقای علیرضا پیمان پاک گفت: برای توسعه روابط با جمهوری تاتارستان کاملا آماده هستیم. خوشبختانه در دوره نو، روابط بین دو کشور بسیار افزایش پیدا نموده و چارچوب مناسبی برای همکاری طرفین ترسیم شده است.

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، کارگروهی زیر نظر معاون اول رئیس جمهور راه اندازی و فعالیت ها در حوزه های مختلف تجاری، صنعتی، موارد مربوط به لجستیک و بحث های مرتبط با نفت و گاز و انرژی دسته بندی شده است که به شکل هفتگی این موضوعات را مورد آنالیز و پایش قرار می دهند.

او گفت: امیدوارم نشست امروز و سفرهای مختلفی که به شهرهای ایران خواهید داشت، مقدمه ای برای توسعه همکاری ها و متفاوت نسبت به گذشته بوده و جهشی در همکاری های تجاری، مالی و صنعتی ایجاد کند.

در ادامه کروفچنکو معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و تجارت جمهوری تاتارستان روسیه گفت: کشور روسیه درماه های اخیر دچار مسائل نوی شده که کشور ایران در 40 سال گذشته با این موضوعات روبرو بوده است، به همین علت برای بهره مندی از تجربیات کشور شما جهت رهایی از این مسائل و تداوم فعالیت های تجاری-مالی مان به همراه تیمی 30 نفره از شرکت های فعال مالی به ایران سفر نموده ایم.

او می گوید: حجم مبادلات تجاری میان جمهوری تاتارستان و ایران 180 میلیون دلار است که نسبت به سال 2020 با افزایش 3.5 درصدی روبرو بوده است.

کروفچنکو می گوید: دو رودخانه بزرگ کامه و ولگا از این جمهوری به دریای خزر می ریزند که مسیری کوتاه و مناسب بوده تا با استفاده از آن می توان هزینه های لجستیک و حمل و نقل را کاهش دهد.

طبق گفته رئیس سازمان توسعه تجارت در حوزه انرژی، ظرفیت بالایی داریم و در حوزه خودروسازی و توجه به گستردگی این حوزه و بعلاوه اهمیت آشنایی بهتر با ظرفیت های خودروسازی ایران، برنامه خاصی را برای هیات تجاری تاتارستان در نظر گرفته ایم.

کشور ایران با ظرفیت بالای خودروسازی خود (بیش از40 شرکت داخلی فعال در حوزه های فراوری قطعه، سازنده تجهیزات و مجموعه های خودروسازی) در این نمایشگاه حضور دارد و نشست های مشترکی میان مقامات مسئول طرفین در این حوزه برگزار خواهد نمود.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2071

به "همکاری های تجاری ایران و تاتارستان روسیه توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های تجاری ایران و تاتارستان روسیه توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید