حزب ماکرون اکثریت مطلق خود در مجلس را از دست داد

به گزارش مجله بوشهری ها، چند عضو جدا شده از حزب حاکم متعلق به رئیس جمهور فرانسه امروز (سه شنبه) اعلام کردند که یک بلوک مجلسی جدید را در مجلس سفلای مجلس این کشور تشکیل داده اند و این باعث از بین رفتن اکثریت قاطعی امانوئل ماکرون و حزبش در این مجلس شده است.

حزب ماکرون اکثریت مطلق خود در مجلس را از دست داد

به نقل از خبرگزاری رویترز، این امر همچنین فشارها را بر حزب میانه روی متعلق به امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به منظور در پیش دریافت سیاست های چپ گراتر افزایش داده است.

اعضای جدا شده از حزب ماکرون موسوم به حزب جمهوری پیشرو (LaREM) در مجلس فراکسیون مجلسی جدیدی موسوم به گروه اکولوژی، دموکراسی، همبستگی با حضور بعضی چهره های سرشناس عرصه سیاست فرانسه از جمله دو سیاستمدار سابقا وفادار به ماکرون به نامهای سدریک ویلانی و پائولا فورتزا تشکیل دادند.

حزب ماکرون که بعد از پیروزی این بانکدار سابق در انتخابات ریاست جمهوری ماه مه 2017 شکل گرفت، در ماه های اخیر با جدایی چندین تن از اعضایش از جمله بعضی نمایندگان ناراضی از سلطه سفت و سخت ماکرون بر تصمیم گیری های این حزب و سیاست های حامی تجارت او روبرو شده است.

وزیر خارجه فرانسه این اقدام را تاسف آورخواند و گفت که با این حال ماکرون و ادوار فیلیپ نخست وزیر همچنان بر حمایت متحدانی نظیر حزب میانه رو MODEM حساب می نماید،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 949

به "حزب ماکرون اکثریت مطلق خود در مجلس را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب ماکرون اکثریت مطلق خود در مجلس را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید