جزئیات بسته حمایتی برای کشاورزان، سویا کاران چقدر پاداش می گیرند

به گزارش مجله بوشهری ها، معاون برنامه ریزی و مالی وزارت جهاد کشاورزی از ارائه بسته حمایتی برای کشاورزان سویاکار اطلاع داد.

جزئیات بسته حمایتی برای کشاورزان، سویا کاران چقدر پاداش می گیرند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از صدا و سیما ، محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و مالی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای سال زراعی آینده بابت هر هکتار کاشت سویا به کشاورزان یاری بلاعوض 3 میلیون تومان پرداخت می نماید، گفت: به غیر از پاداش کشت سویا، اگر سویاکاران بتوانند در هر هکتار عملکرد خودرا افزایش دهند، به آنها پاداش افزایش بهره وری تعلق می گیرد.

*جزئیات پاداش بهره وری سویا

وی درباره نحوه پرداخت پاداش بهره وری توضیح داد: برای برداشت محصول، در هر هکتار از 2 هزار تا 2 هزار و 500 تن مبلغ 500 هزار تومان، 2 هزار و 500 تا 3 هزار تن در هر هکتار مبلغ یک میلیون تومان و از 3 هزار و تا 3 هزار و 500 تن در هر هکتار مبلغ 2 میلیون تن و بیشتر از 3 هزار و 500 تن در هر هکتار مبلغ 3 میلیون تومان پاداش بهره وری به همراه با خرید تضمینی سویا تعلق می گیرد.

معاون برنامه ریزی و مالی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اجرای این طرح حاشیه سود فراوریکنندگان 10 تا 15 درصد افزایش پیدا می نماید.

قربانی احتیاج سالیانه به سویا را 4 و نیم میلیون تن اظهار داشت و گفت: سویا در کشور فقط در 26 هزار هکتار کشت می گردد که حدود 53 هزار تن محصول برداشت می گردد.

وی با بیان اینکه سویا علاوه بر کاربردی که در صنایع روغن کشی دارد می تواند در بخش خوراک دام و طیور به عنوان کنجاله سویا استفاده گردد اضافه نمود:اجرای این طرح هم عایدی کشاورزان را افزایش می دهد و هم سطح زیر کشت سویا اضافه می گردد.

معاون برنامه ریزی و مالی وزارت جهاد کشاورزی توضیح داد: سیاست ارز ترجیحی کشت کشاورزی را نابود کرد بطوریکه کشاورزان زمین های زراعی خود را واگذار و یا اجاره داده اند، ولی با اجرای سیاست ارز آزاد، رونق خیلی خوبی در بخش کشاورزی اتفاق خواهد افتاد و فراوری در حوزه کشاورزی مالی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2035

به "جزئیات بسته حمایتی برای کشاورزان، سویا کاران چقدر پاداش می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بسته حمایتی برای کشاورزان، سویا کاران چقدر پاداش می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید