آشنایی با جاذبه های گردشگری کاستاریکا

به گزارش مجله بوشهری ها، کاستاریکا با جنگل‌های بارانی، آبشارها، آتشفشان‌ها و سواحل زیبایش، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در آمریکای مرکزی است. این کشور کوچک پر از جاذبه‌های طبیعی است که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. در اینجا برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کاستاریکا را مرور می‌کنیم:

آشنایی با جاذبه های گردشگری کاستاریکا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کاستاریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کاستاریکا از سن خوزه و آتشفشان ها و سواحل زیبای این کشور دیدن دیدن کنید.

پارک ملی مانوئل آنتونیو

پارک ملی مانوئل آنتونیو در شمال شرق کاستاریکا واقع شده و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این کشور است. این پارک با وسعتی بیش از 160 هزار هکتار، خانه‌ی گونه‌های متنوعی از حیات وحش از جمله میمون‌ها، پلنگ‌ها، تمساح‌ها و پرندگان است. علاوه بر حیات وحش، آبشارهای زیبا، رودخانه‌ها و دریاچه‌های این پارک نیز از جاذبه‌های اصلی آن به‌شمار می‌روند.

آتشفشان آرنال

آتشفشان آرنال در نزدیکی شهر لافورتونا واقع شده و یکی از فعال‌ترین و تصویری‌ترین آتشفشان‌های کاستاریکا است. این آتشفشان با ارتفاع بیش از 1700 متر یکی از بلندترین نقاط کشور به‌شمار می‌رود. دهانه‌ی آتشفشان فعال آرنال همواره دود می‌کند و گدازه‌های آن کاملا مشهود است. صعود به قله‌ی آتشفشان و تماشای مناظر زیبای اطراف آن یکی از تجربه‌های به‌یادماندنی برای گردشگران است.

پارک ملی تورتوگررو

پارک ملی تورتوگررو در شمال غربی کاستاریکا قرار دارد و با مساحتی بیش از 75 هزار هکتار، بزرگترین پارک ملی کشور به‌شمار می‌رود. این پارک خانه‌ی گونه‌های نادر و در معرض خطری همچون جگوار و لاک‌پشت‌های دریایی است. علاوه بر این، تالاب‌ها، جنگل‌های انبوه و غارهای آهکی تورتوگررو نیز از جاذبه‌های گردشگری مهم این پارک به‌شمار می‌روند.

پارک ملی کورکووادو

پارک ملی کورکووادو در جنوب غربی کاستاریکا واقع شده و شامل جنگل‌های ابری و کوه‌های سر به فلک کشیده‌ی زیبایی است. این پارک خانه‌ی گونه‌های نادری همچون خرس عینکی، پوما و طوطی قرمز است. همچنین، رودخانه‌های پرآب و آبشارهای زیبای کورکووادو از دیگر جاذبه‌های گردشگری این پارک به‌شمار می‌روند.

سواحل گواناکاسته

سواحل گواناکاسته در اقیانوس آرام، با دریای آبی کم‌نظیر و ساحلی طولانی پوشیده از شن طلایی، از مقاصد محبوب ساحلی در کاستاریکا هستند. این سواحل میزبان پارک ملی مارینو بازو ورده نیز هستند که زیستگاه لاک‌پشت‌های دریایی به‌شمار می‌رود. شنا در آب‌های مازرین، قایق‌رانی، ماهی‌گیری و غواصی از جمله فعالیت‌های محبوب در این سواحل زیبا هستند.

پارک ملی کارارا

پارک ملی کارارا در منطقه‌ی گواناکاسته در شمال غرب کاستاریکا قرار دارد. این پارک با وسعتی بیش از 47 هزار هکتار، زیستگاه انواع گونه‌های جانوری و گیاهی است. آبشار توریالبا، غارهای وسیع و دره‌ی رودخانه‌ی کارارا از جمله جاذبه‌های این پارک به‌شمار می‌روند. همچنین، امکاناتی همچون پیاده‌روی، اسب‌سواری و شنا در رودخانه در این پارک وجود دارد.

ساحل دومینیکال

ساحل دومینیکال در ساحل جنوب شرقی کاستاریکا یکی از زیباترین نقاط کشور به‌شمار می‌رود. این ساحل با داشتن آب آبی مایل به سبز، شن‌های سفید و صخره‌هایی با رنگ‌های متنوع، منظره‌ای بدیع خلق کرده است. ساحل دومینیکال محلی مناسب برای شنا، ماهی‌گیری، غواصی و قایق‌رانی است.

جزایر کوکوس

مجمع‌الجزایر کوکوس در اقیانوس آرام واقع شده و شامل چهار جزیره‌ی اصلی است. این جزایر بکر با آب‌سنگ‌های مرجانی و سواحل شنی زیبایشان، بهشتی برای غواصان و علاقه‌مندان به طبیعت به‌شمار می‌روند. همچنین، جنگل‌های انبوه استوایی، آبشارها و تنوع زیستی غنی این جزایر، آن‌ها را به یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در کاستاریکا تبدیل کرده است.

آرنال ولکانو نشنال پارک

آرنال ولکانو نشنال پارک در نزدیکی شهر لافورتونا واقع شده و خانه‌ی چندین آتشفشان فعال از جمله آتشفشان آرنال است. این پارک با وسعتی بیش از 33 هزار هکتار، دارای جنگل‌ها و رودخانه‌های فراوانی است که زیستگاه انواع گونه‌های جانوری و گیاهی به‌شمار می‌رود. علاوه بر طبیعت بکر، جوشش آتشفشان‌ها نیز از جاذبه‌های اصلی گردشگری این پارک است.

پارک ملی آرنیاس

پارک ملی آرنیاس در جنوب کاستاریکا واقع شده و شامل مناطقی از بیشه‌زارهای ابری، جنگل‌های بارانی و زمین‌های مرتفع است. این پارک خانه‌ی پرندگان، پستانداران و خزندگان متنوعی است و دارای آبشارها و رودخانه‌های زیبایی نیز می‌باشد. پارک ملی آرنیاس یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهده‌ی پرندگان در کاستاریکا به‌شمار می‌رود.

نتیجه‌گیری

کاستاریکا با داشتن طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری فراوان، یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران طبیعت‌گرد در آمریکای مرکزی است. پارک‌های ملی و ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره‌ی این کشور پناهگاه انواع گونه‌های نادر جانوری و گیاهی هستند.

انتشار: 23 آبان 1402 بروزرسانی: 23 آبان 1402 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1662

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری کاستاریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری کاستاریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید