توضیحات سازمان زیباسازی درباره المان خانه تکانی نوروز

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرگزاری خبرنگاران-به گفته مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران المان خانه تکانی نوروز که این روزها از آن به عنوان توهین به زن در شبکه مجازی توئیتر یاد می گردد، متعلق به دوره گذشته مدیریت شهری است.

توضیحات سازمان زیباسازی درباره المان خانه تکانی نوروز

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شهر ،محمد جواد زمان آبادی گفت: المان خانه تکانی که در شبکه مجازی توئیتر بعضی آن را متعلق به این دوره مدیریت شهری دانسته و حتی محل نصب آن را مقابل دانشگاه شریف عنوان نموده اند، متعلق به دوره گذشته مدیریت شهری است.

وی اضافه نمود: عکس های منتشر شده نشان می دهد که روی تابلو پشت سر این المان شهری عنوان مترو دانشگاه شریف نوشته شده است این در حالی است که المان مذکور در مقابل دانشگاه شریف نصب نشده بلکه در میدان تیموری واقع در خیابان شهید حبیب اللهی بوده است.

مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه انتشار عکس این مجسمه یک شیطنت رسانه ای برای تخریب این دوره مدیریت شهری است، ادامه داد: این مجسمه جزو برنامه های فرهنگی و هویتی ای بود که در سال گذشته به وسیله مدیران وقت در این محدوده اجرایی شده بود تا سنت های عید نوروز را به نوعی نشان دهند که بعد از عید نیز این المان جمع آوری شد و عکس های بعدی نیز حکایت از آن دارد که در محل مذکور وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه طبق روال موجود برای ساخت یک المان حجمی حتی به سفارش منطقه ها شهرداری باید مجوزهای لازم از سازمان زیباسازی گرفته گردد، بیان نمود: مجوز ساخت این مجسمه در این دوره مدیریت شهری صادر نشده است.

زمان آبادی با بیان اینکه بعضی برای تخریب مدیریت شهری با دستان خالی به سراغ به زیر سوال بردن هویت و سنت های قدیمی فرهنگی می فرایند تا به هدف خود برسند، یادآور شد: در گذشته کارهایی مانند خانه تکانی، شستن فرش و... جزئی از هویت آیین نوروز بوده است که در ایران انجام می شده است و به نظر می رسد ساخت المانی از این سنت ها نمی تواند توهین به قشر خاصی باشد چرا که این المان ها در شهر تهران به صورت زنجیره ای که باز سازی سنت های قدیمی است در سال های گذشته کار شده است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت این مجسمه مورد تایید سازمان زیباسازی نیست، تاکید نمود: اگر قرار بود چنین المانی در این دوره ساخته گردد، شکل آن و کیفیت مجسمه به مراتب بسیار متفاوت تر از آن چیزی بود که در گذشته اجرا شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به استقبال شهفرایندان از این مجسمه گفت: شهرداری منطقه برای 48 ساعت این مجسمه را در میدان تیموری اکران کرد که مورد استقبال شهفرایندان نهاده شد و دوباره جمع آوری شد. به عبارتی شهفرایندان از این المان ها استقبال کردند اما بعضی از این المان و استقبال شهفرایندان از هویت و سنت های قدیمی به نفع مقاصد شخصی و حزبی خود استفاده کردند.

وی با اشاره به موج رسانه ای که چندی پیش نیز درباره مجسمه خانواده موتور سوار که در خیابان بهار نصب شده بود؛ به وجود آمد اضافه نمود: در آن موقع نیز عنوان شد که شهردار تهران برای تبلیغ فرزند آوری این المان شهری را ساخته است در حالی که این مجسمه در دوره گذشته مدیریت شهری ساخته شده و محل نصب آن نیز خیابان بهار که مرکز فروش لوازم و پوشاک بچه ها است، بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2029

به "توضیحات سازمان زیباسازی درباره المان خانه تکانی نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات سازمان زیباسازی درباره المان خانه تکانی نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید