ورزش و بازی بچگانه در محله های شرق تهران

به گزارش مجله بوشهری ها، ویژه برنامه هفته کودک با عنوان بازی و ورزش و ارزیابی ساختار اسکلتی بچه ها در محدوده منطقه13 اجرا می گردد.

ورزش و بازی بچگانه در محله های شرق تهران

به گزارش خبرنگاران، شهردار منطقه13 با بیان اینکه 16 تا 22 مهر به نام هفته ملی کودک و با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی نامگذاری شده، اضافه کرد: همزمان با هفته کودک، ویژه برنامه های متعددی در چند محور افزایش آگاهی عمومی جامعه در زمینه اهمیت دوران کودکی، ارتقای فعالیت بدنی و حفظ سلامت جسم و روان بچه ها و تقویت روحیه امید و پویایی آنها و بعلاوه ایجاد بستر مناسب برای مشارکت اجتماعی بچه ها در سراهای محله، مراکز فرهنگی و هنری و مدارس این منطقه اجرا می گردد.

محمدهادی علی احمدی ادامه داد: در این راستا برگزاری جشن هفته ملی کودک، جشنواره تفریحی- ورزشی ویژه بچه ها و نوجوانان با برپایی غرفه های متعدد تفریحی و ورزشی شاد، مسابقه دوچرخه سواری بچه ها، تورهای گردشگری از اماکن آموزشی و فرهنگی و تفریحی و ... در دستور کار قرار گرفته است.

او توجه به محیط زیست و تفکیک پسماند و آموزش از کودکی را امری ضروری دانست و گفت: انتشار زیست نامه با موضوع اهمیت نقش بچه ها در حفظ محیط زیست شهری در بستر شبکه های مجازی، برگزاری کلاس های آموزشی مدیریت پسماند برای بچه ها و دانش آموزان مقطع اول ابتدایی به همراه بازی، آموزش تهیه کاردستی از مواد بازیافتی و دور ریختنی، نمایش عروسکی، نمایش، سرود با رویکرد انتقال مفاهیم مدیریت پسماند، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع موضوع حفظ محیط زیست شهری و برگزاری مسابقه قصه خوانی ویژه دانش آموزان اول دبستان از جمله اقدامات معاونت خدمات شهری ومحیط زیست منطقه در هفته ملی کودک است.

شهردار منطقه13 بعلاوه با تأکید بر فرهنگ سازی قوانین ترافیک به خصوص میان بچه ها ونوجوانان اضافه کرد: توزیع اقلام آموزشی و یاری آموزشی ترافیکی به مدارس، ارائه برنامه های متنوع آموزشی با مضامین ترافیکی به وسیله مربیان آموزش ترافیک در شهرک های آموزش ترافیک، برگزاری انواع مسابقات فرهنگی ترویجی با موضوع عبور و مرور ایمن و ... نیز در این راستا اجرا می گردد.

علی احمدی گفت: علاوه براینها پویش دوشنبه های ورزشی به مناسبت هفته کودک و ایستگاه بازی های مهارتی بنیادی بچه ها نیز با توجه به سلامت و مهارت جسمی بچه ها به عنوان نسل آینده همراه با بازی و ورزش بچه ها و ارزیابی ساختار اسکلتی بچه ها به میزبانی منطقه 13 برگزار می گردد.

شهردار منطقه13 خاطر نشان کرد: هفته ملی کودک فرصت ارزشمندی است که توجه بزرگترها را به اهمیت دوران کودکی، نیازها و خواسته های بچه ها جلب و به آن ها یادآوری کند که وظیفه دارند برای سلامتی، رشد، شادی و پیشرفت بچه ها به نیازهای آن ها توجه ویژه داشته باشند و برای تحقق آن برنامه ریزی نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2097

به "ورزش و بازی بچگانه در محله های شرق تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش و بازی بچگانه در محله های شرق تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید