تماشایی ترین کوه های دنیا که بی شک عاشقشان خواهید شد

به گزارش مجله بوشهری ها، زیباترین کوه های دنیا

کوهنوردی یکی از محبوب ترین تفریحاتی است که نه سن و سال می شناسد و نه ملیت؛ افراد زیادی هستند که به این ورزش علاقمندند و دوست دارند که هرکجای دنیا که می فرایند، به زیباترین کوه آن نقطه رفته و در آن کوهنوردی نمایند. شما نیز اگر تصمیم گرفتید که در یکی از زیباترین کوه های دنیا کوهنوردی کنید، احتمالا برایتان سخت خواهد بود که کدام را انتخاب کنید. از این رو، ما در خبرنگاران تصمیم گرفتیم که بعضی از زیباترین کوه های دنیا را به شما معرفی کنیم که اگر روزی روزگاری به آن کشور رفتید، کوهنوردی در آن را جزو برنامه سفر خود بگذارید.

تماشایی ترین کوه های دنیا که بی شک عاشقشان خواهید شد

کوه فوجی، ژاپن | Mount Fuji, Japan

این کوه در واقع یک آتشفشان فعال می باشد که موضوع بسیاری از آثار هنری ژاپن بوده است. این کوه آتشفشانی تنها کمی خارج از توکیو واقع شده و اگر شما خوش شانس باشید، می توانید از داخل شهر در روزهایی با هوای صف، این قله مجذوب نماینده را ببینید. بعضی افراد هستند که کونوردی در آن را دوست دارند و بعضی نیز تماشای آن از ارتفاع پایین را می پسندند. البته آن هایی که صعود از کوه را انتخاب می نمایند، خواهند توانست که هر دوی این تجربه لذت بخش را داشته باشند؛ آن ها هم کوه را از پایین می بینند و هم می توانند چشم انداز ها نفس گیر آن را تجربه نمایند.

دولومیت، ایتالیا | Dolomites, Italy

در تعطیلات خود به پیست باشکوه اسکی دولومیت ایتالیا رفته و یا تنها آرامش و هیجان را با تماشای چشم انداز ها این منطقه تجربه کنید. زیباترین زمانی که این کوه یا بهتر بگوییم رشته کوه ناهموار را می توانید ببینید، زمستان یا تابستان است. در طول تابستان، می توانید در دامنه ها طبیعت گردی کنید و در زمستان می توانید به ورزش محبوب اسکی مشغول شوید، کوهنوردی هم همچنان گزینه ای است که علاقمندان به این ورزش می توانند انجام دهند. مهم نیست که شما برای چه کاری به سمت دولومیت می آیید، هوا همواره تازه است و همواره حالتان خوب خواهد شد.

کوه کلیمانجارو، تانزانیا | Mount Kilimanjaro, Tanzania

یکی از زیباترین کوه های دنیا و بلندترین کوه آفریقا، کلیمانجارو است که ترکیبی بی نظیر از منطقه ای سبز و زندگی حیات وحش می باشد. هر ساله بیش از 75 هزار نفر به این قله صعود می نمایند و خود را در آزمون سخت بالا رفتن از کلیمانجارو می آزمایند. این کوه در شمال کشور تانزانیا واقع شده و علاقمندان به حیات وحش، موجودات بی نظیری را در نزدیکی آن خواهند یافت.

ماترهورن، رشته کوه های آلپ سوئیس/ایتالیا | Matterhorn, Swiss/Italian Alps

این بنای متقارن یک چشم انداز باورنکردنی در آلپ های سوئیس و ایتالیا است. کوه ماترهورن که به چهار چهره اش شناخته شده است، دارای چهار طرف متمایز است و بسته به جایی که به آن از آن نگاه می کنید، شکل متفاوتی دارد. در نزدیکی کوه، شما می توانید یک پرواز با هلیکوپتر داشته باشید و به چشم انداز ها اطراف خیره شوید، از موزه ماترهورن یا طلوع خورشید لذت ببرید و یا اینکه دوچرخه سواری کنید؛ همه چیز برای همه کس در این کوه زیبا مهیا است.

کوه اورست، چین | Mt. Everest, China

اورست چین معروف ترین در میان همه می باشد، زیرا بلندترین کوه بر روی زمین است. قله اورست یک مأموریت مشترک برای کوهنوردان حرفه ای است، اما 200 مقبره نیز وجود دارد که به عنوان یادبود کسانی که نتوانستند به کوه صعود نموده و در راه جان خود را از دست دادند، ساخته شده است. اگر ترجیح می دهید پایین کوه اورست را تجربه کنید، می توانید به تماشا روستاهای نزدیک و شگفت انگیز اطراف آن رفته و از ابهت این کوه بهرمند شوید.

اما دابلام، نپال شرقی | Ama Dablam, Eastern Nepal

این کوه به ماترهورن هیمالیا معروف است و به عنوان یک کوه دنیای محبوب و زیبا واقع در ارتفاع 6812 متری محسوب می گردد. جبهه جنوب غربی اما دابلام یک راستا صعود مشهور برای کوهنوردی های مجاز است. همین جبهه جنوب غربی برای اولین بار به وسیله بری بیشاپ، مایک وارد، والی رومانس و مایک گیل در 13 مارس 1961 صعود شده است. این راستا دارای سطح دشواری های متنوع است اما چشم انداز های که پیش روی چشمتان نمایان می گردد، ارزش هرگونه سختی را خواهد داشت.

کوه آسینی بوین، کانادا | Mount Assiniboine, Canada

یکی دیگر از زیباترین کوه های دنیا در کشور کانادا و در مرز استان بریتیش کلمبیا و آلبرتا واقع شده است. این کوه در بخش های جنوبی کوه های راکی کانادا واقع شده است و بسیاری از گردشگران آن را زیباترین کوه کانادا نیز می دانند. پارک ملی که این کوه در آن واقع شده است نیز به نام آسینی بوین شناخته می گردد. ارتفاع کوه آسینی بوین 3618 متر است و از آنجایی که شبیه ماترهورن، شکلی هرمی دارد ماترهورن کوه های راکی لقب گرفته است.

کوه ایگر، آلپ برنی، سوئیس | Eiger Mountain, Bernese Alps, Switzerland

کوه سمبلیک ایگر در کوه های آلپ برنی در غرب سوئیس واقع شده و در جبهه شرقی آن، قله های Monch و Jungfrau واقع شده است. ایگر، ارتفاعی 3970 متری دارد و از هر جهتی که به آن نگاه کنید، شگفت انگیز است. البته بسیاری چهره شمالی 1800 متری را برجسته ترین ویژگی کوه ایگر می دانند. برای کوهنوردی در ایگر راستاهای زیادی وجود دارد که البته همه آن ها تقریبا چالش برانگیز و سخت هستند و بهتر است که با راهنما این راستاها را طی نمایید.

دنالی، آلاسکا | Denali, Alaska

دنالی با ارتفاع 6190 متری، بلندترین قله در قاره آمریکای شمالی محسوب می گردد و آن را یکی از زیباترین کوه های دنیا می دانند. این کوه در جنوب مرکزی آلاسکا، در پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنالی واقع شده، پس برای دسترسی به آن باید به آلاسکا بروید. می توان گفت که قله دنالی، خودش به تنهایی اصلی ترین جاذبه این پارک ملی است و بیشتر گردشگران این منطقه به خاطر این قله به اینجا می آیند. برترین حس اینجا زمانی است که شما متوجه می شوید که در جایی قرار گرفته این که تا هکتارها دور از شما، تنها طبیعت بکر و دست نخورده وجود دارد (عکس این کوه در ابتدای متن آورده شده است).

منابع: luxos.comd و themysteriousworld.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1954

به "تماشایی ترین کوه های دنیا که بی شک عاشقشان خواهید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشایی ترین کوه های دنیا که بی شک عاشقشان خواهید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید