تشکیل اولین جلسه شورای سیاست گذاری چهارمین جشنواره ملی فردوسی

به گزارش مجله بوشهری ها، تهران (پانا) - اولین جلسه شورای سیاست گذاری چهارمین جشنواره ملی فردوسی با حضور رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و معاونان، مدیران و کارشناسان دو طرف در محل فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار گردید.

تشکیل اولین جلسه شورای سیاست گذاری چهارمین جشنواره ملی فردوسی

در ابتدای این جلسه غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ضمن اشاره به این مطلب که ضعف و قوت نسل آینده در زبان و ادبیات فارسی در گرو پرورش مناسب و مؤثر دانش ­آموزان در دوره تحصیلی ابتدایی است، گفت: باور ما این است که دانشجویان با همان شتاب و جهت گیری که از دوره متوسطه وارد دانشگاه می­شوند، با همان جهت گیری از دانشگاه خارج می­شوند. و این حاکی از تأثیرپذیری دانش ­آموزان از آموزش­ های دوران مدرسه می­باشد. و بر این اساس مایلیم که در حوزه زبان و ادبیات فارسی در مدارس استعدادهای درخشان که همه فارغ التحصیلان آن ضمن تحصیلات عالیه افراد موثری خواهند شد، سرمایه گذاری کنیم و به بسط و توسعه زبان و ادبیات فارسی یاری کنیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ادامه ضمن قدردانی از مسئولان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به جهت ابتکار عمل در برگزاری جشنواره ملی فردوسی در سطح مدارس تابعه سازمان گفت: امروزه در جامعه این تصور شکل گرفته است که دانش ­آموزانی که در علوم پایه استعداد دارند، دیگر به تعمق و فراگیری زبان و ادب فارسی نیاز ندارند و هنر این است که صرفاً در این زمینه ها نبوغ داشته باشند و لذا برگزاری این گونه جشنواره­ ها می تواند جبرانی برای این نقص باشد، که وظیفه ماست در این خصوص ورود کنیم و در جهت ترمیم آن برآییم.

در ادامه جلسه الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: زبان و ادبیات فارسی حلقه وصل تمدنی ما با معاصران و پیشینیانی که این تمدن رو ساختند است. و متأسفانه نسل امروز به جهت ضعف­ هایی که در حوزه خواندن، فهمیدن و ارتباط برقرار کردن دارند، لذت بردن از میراث ادبیات فارسی که یک داشته ارزشمندی است، کمتر مورد توجه قرار گرفته و ارتباطشان با فرهنگ فارسی زبانان در سده های گذشته و معاصر در کشورهای همسایه تا حدی کمرنگ شده است و علاقه ­مندیم که جشنواره ملی فردوسی بتواند زنده کننده یک خاطره ارزشمند تمدنی برای دانش ­آموزان و شکل دهنده یک جریان، برای ایجاد ارتباط در داخل مرزهای تمدنی باشد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های معنوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی از جشنواره ملی فردوسی گفت: قطعاً بضاعت کارشناسی ما با حضور افراد صاحب نظر فرهنگستان در طی جلسات کارشناسی تکمیل شده است و امیدواریم در آینده شاهد همکاری­ های بیشتر دو طرف باشیم.

در سرانجام جمال حیدری رئیس اداره استعدادهای درخشان استان خوزستان که مسئول دبیرخانه اجرایی کشوری جشنواره می­ باشد ضمن ارائه گزارش مبسوطی از برگزاری سومین جشنواره ملی فردوسی که در سال تحصیلی 1400 - 1399 برگزار شد، به تشریح اقدامات و برنامه ریزی ­های اجرا شده جهت برگزاری چهارمین جشنواره ملی فردوسی در سال تحصیلی 1401-1400 پرداخت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1910

به "تشکیل اولین جلسه شورای سیاست گذاری چهارمین جشنواره ملی فردوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل اولین جلسه شورای سیاست گذاری چهارمین جشنواره ملی فردوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید