بودجه عربستان کفاف بلندپروازی های بن سلمان را نمی دهد

به گزارش مجله بوشهری ها، کارشناسان و تحلیلگران مسائل مالی فاش کردند که عربستان سعودی برای اجرای برنامه های ولیعهد سعودی با شکاف مالی و کمبود بودجه روبرو است.

بودجه عربستان کفاف بلندپروازی های بن سلمان را نمی دهد

به نقل از رویترز، کارشناسان و تحلیلگران مسائل مالی اعلام کردند که عربستان برای اجرای برنامه های محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور با کمبود بودجه و یک شکاف مالی روبرو است.

طبق گفته این منابع، فهد المبارک، رئیس کل جدید بانک مرکزی عربستان وظیفه حساسی را برای ایجاد تعادل میان نیاز به ذخایر نقدی و حمایت احتمالی از طرح های بلندپروازانه محمد بن سلمان برعهده دارد.

طبق این گزارش، عربستان سعودی که سال گذشته کسری بودجه 12 درصدی تولید ناخالص داخلی را ثبت کرد، قصد دارد این کسری را تا سال 2023 با برنامه ریزی برای متنوع سازی اقتصاد که عمدتا توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی حمایت می شود، جبران کند.

مونیکا مالک و اقتصاددان ارشد بانک تجاری ابوظبی در این باره گفت: من فکر می کنم فشار پولی بیشتری برای کمک به احیای فعالیت مالی و تمرکز بیشتر بر حمایت از اهداف رشد صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان و تأمین مالی آن وجود خواهد داشت.

در همین حال، جان میشل سلیبا، اقتصاددان خاورمیانه و آفریقای شمالی در بانک آو آمریکا شرح داد: در برنامه های صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان یک شکاف مالی وجود دارد و من معتقدم که این شکاف باید با مجموعه اقدامات، از جمله تزریق احتمالی سرمایه از بانک مرکزی عربستان پر شود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1396

به "بودجه عربستان کفاف بلندپروازی های بن سلمان را نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه عربستان کفاف بلندپروازی های بن سلمان را نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید