به دنبال اقدامات کارآفرینانه در دانشگاه های منطقه هستیم

به گزارش مجله بوشهری ها، معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: با در نظر دریافت پتانسیل ها و مزیت های شهرستان کاشمر باید ابتدا بر روی محصولات دانش بنیان کار کرد، سپس در زمینه تجاری سازی و یافتن بازار و… اقدام کرد.

به دنبال اقدامات کارآفرینانه در دانشگاه های منطقه هستیم

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری در دیدار با نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی و رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر، برای تجهیز و تأمین امکانات مورد احتیاج مرکز نوآوری منطقه ترشیز قول مساعد داد و عنوان نمود: ما از نیروهای خلاق و صاحب ایده بنا به مسئولیتمان حمایت های لازم را خواهیم داشت؛ کوشش داریم راستا توسعه کسب و کارهای حوزه فناوری و محصولات دانش بنیان را فراهم و تسهیل کنیم.

وی همچنین تاکید نمود: دانشگاه باید بتواند در قالب مسئولیت های اجتماعی مسائل را حل نماید و متناسب با ظرفیت های منطقه اقدام کند؛ از سویی ما در دانشگاه های منطقه به دنبال این هستیم که در حوزه کارآفرینی به واسطه دانشگاه اقداماتی انجام دهیم، به ویژه آنکه مرکز نوآوری هم در منطقه فعالیت دارد.

ستاری اضافه نمود: صندوق پژوهش و فناوری نیز در پارک های فناوری استان ها فعال شده و بر اساس تفاهم نامه انجام شده، جهت ارائه تسهیلات به واحدهای فناور اقدام می نماید.

وی اظهار کرد: با توجه به وجود ایده های خلاقانه در زمینه مزیت های منطقه از جمله کشاورزی و دامپروری می توان پروژه های خوبی را در منطقه اجرا کرد.

در ادامه بهروز بنیادی، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با توجه به پتانسیل های منطقه در حوزه کشاورزی و دام پروری گفت: مرکز نوآوری ترشیز در شروع راه برای فراوری محصولات دانش بنیان و در کنار آن ایجاد اشتغال پایدار احتیاجمند یاری است.

بنیادی اظهار کرد: با توجه به مبتنی بودن اقتصاد منطقه بر پایه کشاورزی و دامپروری در سال های گذشته طرح هایی از جمله طرح پیش رس کردن انگور که کارهای مطالعاتی بسیاری در این زمینه صورت گرفت، اجرا شده است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر اقداماتی در دست انجام است تا این محصول آماده تجاری سازی گردد، در حوزه محصولات دیجیتال و یارانه ای و در حوزه صنایع دستی و … هم احتیاج به طرح های مبتکرانه برای رونق اقتصاد منطقه هستیم.

هادی معماریان، رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر نیز در این نشست گفت: مرکز نوآوری ترشیز با اخذ مجوز در سال 95 مجوز فعالیت خود را ذیل دانشگاه کاشمر شروع نموده و در حوزه فناوری و نوآوری و برگزاری جشنواره در حوزه اختراعات اقدام نموده و بانک اطلاعاتی فناوران و نوآوران را شکل داده است.

معماریان اضافه نمود: ظرفیت های منطقه در حوزه کشاورزی بالاست و 85 درصد درآمد مردم منطقه به وسیله کشاورزی و دامپروری است.

وی اظهار کرد: در این سال ها با اعتبارات اندک مرکز آموزش عالی کاشمر، امور را پیش بردیم؛ اما یکی از مسائل ما در مرکز نوآوری بحث فضا بود که با یاری مجموعه شهرستان فضایی بالغ بر 500 متر مربع در بیرون دانشگاه به صورت مستقل برای تجهیز هسته های نوآور شکل داده ایم و آمادگی داریم با مساعدت و یاری معاونت، واحدها و هسته های نوآور را با توجه به بانک اطلاعاتی موجود فعال کنیم.

معماریان با اشاره به برگزاری کارگاه در زمینه ثبت اختراعات و انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت های خصوصی، گفت: کوشش هایی در حوزه شتاب دهی به صنایع تبدیلی انجام داده ایم و در این راستا احتیاجمند حمایت بیشتر هستیم تا مرکز نوآوری ذیل مرکز آموزش عالی کاشمر بتواند زمینه رونق مالی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مرکز آموزش عالی کاشمر حدود یک هکتار فضا در اختیار دارد و تا انتها سال تعداد اعضای هیأت علمی خود را به بیش از 15 نفر می رساند، تا کنون نیز در مجموع اقدامات مؤثری در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خویش انجام داده ایم، اما به لحاظ بودجه ای در مضیقه هستیم.

در ادامه مجید عاقل، رئیس مرکز نوآوری ترشیز نیز طی سخنانی اظهار کرد: در چند ماه اخیر 160 طرح را در نمایشگاه توانمندی های ترشیز میزبانی کردیم و فعالیت های مختلفی در زمینه صنایع خلاق و فرهنگی در سطح منطقه داشته ایم، همچنین در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی و در حوزه محصولات دیجیتال نیز اقداماتی انجام داده ایم.

عاقل اضافه نمود: با توجه به اینکه بستر لازم را فراهم کردیم و خانه صنعت راه اندازی شده و همچنین دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه شکل گرفته، به دنبال کارآفرینی و تحقق اقتصاد دانش بنیان هستیم.

وی با اشاره به پتانسیل های کشاورزی منطقه از جمله مزارع زعفران، گیاهان دارویی و کینوا و… ابراز امیدواری کرد: با ارائه طرح های خلاقانه و ایده های بکر و با حمایت مسئولان زمینه تجاری سازی این محصولات را نیز فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 127

به "به دنبال اقدامات کارآفرینانه در دانشگاه های منطقه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به دنبال اقدامات کارآفرینانه در دانشگاه های منطقه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید