برگزاری افتتاحیه رویداد بین المللی ساری 2022 به اردیبهشت سال آینده موکول شد

به گزارش مجله بوشهری ها، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، برگزاری افتتاحیه رویداد بین المللی ساری 2022 به اردیبهشت سال آینده موکول شد.

برگزاری افتتاحیه رویداد بین المللی ساری 2022 به اردیبهشت سال آینده موکول شد

مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی ساری 2022 قرار بود با حضور سفرای کشورهای عضو اکو و برپایی جشن ها و برنامه های مختلف طی روزهای 26 و 27 اسفند جاری برگزار گردد.

مهدی ایزدی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اضافه کرد که برای بهتر برگزار شدن این برنامه و آمادگی بیشتر استان در میزبانی از مهمانان، این برنامه به هفته میراث فرهنگی در روزهای پایانی اردیبهشت موکول شده است.

وی اظهار کرد: پس از نشستی که بتازگی برای آنالیز آخرین شرایط استان در میزبانی از رویداد بین المللی ساری2022 و برگزاری مراسم افتتاحیه داشتیم، با هم اندیشی و نظر مسئولان ارشد استان به این نتیجه رسیدیم که به دلایل مختلف افتتاحیه رویداد را به سال بعد و پس از ماه مبارک رمضان موکول کنیم.

این مسئول گفت: نگاه عمده مسئولان ارشد استان بر این است که با توجه به حجم بالای کارهای مربوط به حضور مسافران در مازندران طی روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی، برگزاری چنین برنامه ای با ابعاد بین المللی و حضور مهمانان خارجی ممکن است با اشکال روبرو گردد؛ بویژه این که سال جاری پس از دو سال محدودیت کرونایی، سفرها تقریبا به روال دوران پیش از کرونا برگشته و حجم سفرها به مازندران بیشتر خواهد بود و در چنین شرایطی تصمیم بهتر این بود که تمام بخش مدیریت گردشگری و اجرایی به پذیرایی از میلیون ها مسافر و ارائه خدمات به آنها متمرکز باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه هدف اصلی از لغو برگزاری افتتاحیه در روزهای پایانی سال صرفا بهتر برگزار کردن این برنامه و حفظ اعتبار مازندران در سطح منطقه است، توضیح داد: باید در نظر داشت که مهمانان ویژه ما در این مراسم نمایندگان چند کشور هستند و اگر به علت مشغله و دغدغه موجود در استان بابت حضور مسافران نوروزی نتوانیم برنامه را بخوبی برگزار کنیم، عملا در مقابل نمایندگان کشورهای عضو اکو وجهه خوبی از مازندران به نمایش نگذاشته ایم.

وی یکی دیگر از دلایل تصمیم برای به تعویق افتادن زمان برگزاری رویداد را استفاده بیشتر و بهتر از فرصت بازتاب های رسانه ای در داخل و خارج برشمرد و شرح داد: در این برهه زمانی معمولا توجه همه رسانه ها به مسائل مربوط به سفرهای نوروزی است، اما اردیبهشت زمان بسیار مناسبی برای مانور دادن رسانه ها روی یک رویداد بین المللی مانند ساری2022 است و همان روال برنامه های طراحی شده با کیفیت بهتر قابل اجراست.

ایزدی یک علت دیگر لغو برنامه را هم شرایط آب و هوایی استان در روزهای پایانی سال و هشدارهای هواشناسی در این باره گفت و گفت: هواشناسی برای روزهای 26 و 27 اسفند هوایی سرد و بارانی را پیش بینی کرد که سبب می گردد برنامه ها را نتوانیم طبق برنامه ریزی برگزار کنیم. از طرفی هم اردیبهشت برترین شرایط آب و هوایی را در استان داریم و ظرفیت های طبیعی گردشگری استان هم بیشتر قابل استفاده و معرفی هستند. برای برگزاری مراسم افتتاحیه هم زمان مشخصی برای میزبان ها الزام نشده است. بلکه خودمان برای آمادگی بیشتر در رویداد اصلی که مهر 1401 برگزار می گردد، تصمیم گرفتیم زودتر وارد فاز اجرایی برنامه ها شویم.

منبع: همگردی
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2016

به "برگزاری افتتاحیه رویداد بین المللی ساری 2022 به اردیبهشت سال آینده موکول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری افتتاحیه رویداد بین المللی ساری 2022 به اردیبهشت سال آینده موکول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید