بخش بازی شرکت برادران وارنر به فروش می رود

به گزارش مجله بوشهری ها، مالکان بخش بازی شرکت برادران وارنر وارنر تصمیم به فروش این شرکت بزرگ گرفته اند. گزارشی جدید از قیمت گذاری شرکت Warner Bros. Interactive به رقم 4 میلیارد دلار با هدف فروش آن گفته است؛ گزارشی که می گوید مالک تایم وارنر یعنی AT&T بدهی بزرگی در حدود 200 میلیارد دلار دارد و برای جبران آن، می خواهد برخی از شرکت های زیرمجموعه خود را بفروشد.

بخش بازی شرکت برادران وارنر به فروش می رود

بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری CNBC منتشر کرده، شرکت AT&T در حال مذاکره برای فروش Warner Bros. Interactive Entertainment است و در طرف مقابل، شرکت هایی مثل اکتیویژن بلیزارد، الکترونیک آرتز و تیک-تو نسبت به خرید شعبه بازی سازی برادران وارنر علاقه نشان داده اند. پس از اعلام این خبر، طولی نکشید تا نشریه تخصصی The Information هم گزارشی مبنی بر تایید آن منتشر و اسم مایکروسافت را هم به شرکت های علاقمند به خرید Warner Bros. Games اضافه کند.

شرکت بازی سازی برادران وارنر، توسعه مجموعه بازی های متعدد و بزرگی را به دست دارد. تمام بازی های مجموعه های خود شرکت وارنر مثل بتمن، ارباب حلقه ها یا هری پاتر در استودیوهای Warner Bros. Games ساخته می شوند. از طرفی هم حقوق مجموعه های بزرگی مثل مورتال کامبت یا اسکریبل ناتز متعلق به خود شرکت Warner Bros. Interactive است.

فعلا که هیچ چیز قطعی نیست، ولی بد نیست به چند موضوع درباره نتیجه احتمالی فروش Warner Bros. Interactive اشاره کنیم. مالکیت سری بازی های مثل Batman: Arkham یا Shadow of Mordor با توجه به اینکه آن ها بر اساس مجموعه های دیگر شرکت ها ساخته شده اند، کاملا متعلق به شرکت بازی سازی برادران وارنر نیست.

یعنی حقوق ساخت بازی از روی شخصیت هایی مثل بتمن، به شرکتی که Warner Bros. Interactive را خریداری می کند، منتقل نخواهد شد. از طرف دیگر، مالکیت مجموعه هایی که متعلق به برادران وارنر هستند، مثل مورتال کامبت، کاملا منتقل می شود. شرکتی که فرضا Warner Bros. Interactive را خریداری کرده و می خواهد به ساخت بازی های بتمن و هری پاتر و سایه موردور ادامه دهد، باید دوباره برای خریداری لایسنس این مجموعه ها اقدام کند.

البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که اگر مذاکره ای نتیجه بدهد و Warner Bros. Interactive به فروش رود، این موضوع روی توسعه پروژه های فعلی آن ها مثل قسمت جدید بتمن و بازی هری پاتر تاثیری نخواهد گذاشت.

اساسا، شرکتی که شعبه باز ی سازی برادران وارنر را می خرد، بیشتر به دنبال جذب استعدادها و استودیوهای بزرگ و بسیار خوبی است که زیر نظر Warner Bros. Interactive فعالیت می کرده اند. در حال حاضر، شرکت برادران وارنر مالک این استودیوهای بازی سازی است و در صورت فروش این شرکت، مالکیت تمام این استودیوها به خریدار منتقل می شود:

  • Avalanche Software (سازنده بازی های دیزنی اینفینیتی و نقش آفرینی هری پاتر)
  • Monolith Productions (سازنده بازی های سایه موردور و No One Lives Forever)
  • NetherRealm Studios (سازنده سری بازی های مورتال کامبت و اینجاستیس)
  • Rocksteady Studios (سازنده بازی های بتمن آرکام و Suicide Squad)
  • TT Games (شامل شش استودیوی زیر مجموعه، سازنده بازی های LEGO)
  • WB Games Boston (سازنده بازی های آنلاین ارباب حلقه ها و بازی های موبایل)
  • WB Games Montreal (سازنده بازی های Arkham Origins و بتمن جدید)
  • WB Games New York (توسعه زیرساخت بازی های آنلاین برادران وارنر)
  • WB Games San Diego (سازنده بازی های رایگان موبایل)
  • WB Games San Francisco (سازنده بازی Harry Potter Wizards Unite)

شرکت AT&T در سال 2018 به طور کلی شرکت تایم وارنر را با رقم 109 میلیارد دلار خریداری کرد. طبق گزارش منتشر شده، در حال حاضر مجموع بدهی های AT&T حدود 165 میلیارد دلار است و آن ها بسیار جدی به دنبال فروش بخش های مختلف خود هستند.

خریداری Warner Bros. Interactive از سوی مایکروسافت، اکتیویژن، بلیزارد یا تیک-تو می تواند نتایج مختلفی را در پی داشته باشد. هر کدام از این شرکت ها سیاست های بازی سازی کاملا متفاوتی از یکدیگر دارند و اینکه آن ها چگونه از استعدادها و استودیوهای جدیدی که به دست آورده اند، استفاده می کنند، موضوعی است که در حال حاضر معین نخواهد شد.

با تمام این اوصاف، حتی اگر مذاکرات AT&T و شرکت های علاقمند به خرید شعبه بازی سازی برادران وارنر نتیجه بدهد، سال ها طول می کشد تا قراردادها نهایی شوند و تاثیرات این فروش را ببینیم. در نتیجه، به سادگی می توانیم بگوییم که فعلا این خبر هیچ تاثیری در صنعت بازی و بازی های نام برده، نخواهد داشت.

منابع: CNBC و Daniel Ahmad

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1048

به "بخش بازی شرکت برادران وارنر به فروش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش بازی شرکت برادران وارنر به فروش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید