بخشودگی 50 درصدی آب بهای کشاورزان لرستان

به گزارش مجله بوشهری ها، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در صورت اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی 50 درصد آب بهای کشاورزان بخگردده می گردد.

بخشودگی 50 درصدی آب بهای کشاورزان لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در صورت اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی 50 درصد آب بهای کشاورزان بخگردده می گردد.

سید عماد شاهرخی اضافه نمود: بعلاوه کشاورزی که هر میزان تولد محصولاتش نسبت به سال گذشته افزایش یابد، به همان میزان نیز از بخگرددگی آب‫بهاء برخوردار می گردد.

او در ادامه با بیان این که لرستان در تولدی گندم جزء ده استان برتر کشور است، توضیح داد: سال جاری تا کنون 270 هزار تن گندم تحویل سیلو های استان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بعلاوه با بیان این که سالانه 120 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان فراوری می گردد، گفت: در صورت رعایت الگو های کشت در سال زراعی 1405-1404 بیش از 150 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در لرستان فراوری خواهد شد.

شاهرخی اضافه نمود: با اجرای صنعت الگوی کشت محصولات کشاورزی در سال اول اجرای آن 17 درصد در مصرف آب کشاورزی لرستان صرفه جویی می گردد.

او توضیح داد: با اجرای این طرح بعلاوه 2 میلیارد و 200 میلیارد دلار معادل 600 هزار میلیارد تومان صرفه جویی عاید استان می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه گت: بعلاوه با رعایت صنعت الگوی کشت پیش بینی می گردد در سال آینده زراعی 346 هزار تن گندم و 136 هزار تن جو از مزارع آبی و دیم استان برداشت گردد.

شاهرخی با اشاره به رتبه نخست لرستان در کشور در زمینه فراوری حبوبات و رتبه دوم لرستان در کشور در زمینه سطح زیر کشت حبوبات گفت: برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان صنایع تبدیلی و بسته بندی در استان وجود ندارد و تا کنون 10 مجوز برای صنایع بسته بندی در استان صادر شده است.

او با بیان این که هیچ گونه کمبودی در زمینه تهیه و تامین سم، کود و بذر برای کشاورزان لرستان وجود ندارد، اضافه نمود: پیش بینی می گردد از 880 هزار هکتار زمین زیر کشت حبوبات استان در سال زراعی 1402-1401 حدود 550 هزار تن محصول برداشت گردد.

خبرنگاران لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2099

به "بخشودگی 50 درصدی آب بهای کشاورزان لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشودگی 50 درصدی آب بهای کشاورزان لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید