با شماری از برترین محله های شیراز برای زندگی آشنا شوید

به گزارش مجله بوشهری ها، شیراز دارای بناهای تاریخی و دیدنی زیادی بوده و به شهر بهار نارنج، شهر شعر و ادب، شهر عشق، شهر گل و بلبل و... مشهور هست. این منطقه مردمی خونگرم و مهمان نواز داشته و دارای محلات قدیمی و تازه زیادی است. با ما در مقاله معروف ترین محله های شیراز برای زندگی همراه شده تا شما را با تعدادی از برترین محله های شیراز برای زندگی آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با محله های خوب شیراز برای زندگی برایتان مفید خواهد بود.

با شماری از برترین محله های شیراز برای زندگی آشنا شوید

محله عفیف آباد شیراز

عفیف آباد یکی از محله های لوکس این شهر بوده و محدوده آن از تقاطع خیابان قصردشت شروع و تا بلوار ستارخان ادامه پیدا می نماید. باغ عفیف آباد هم در این محله جای داشته و سبب افزایش اهمیت و معروفیت آن شده است. در گذشته، زنی بنام عفیفه صاحب باغ های این منطقه بوده و به این دلیل، نام عفیف آباد را برای این محل انتخاب کردند. چنانچه برای سکونت در پی محله ای شیک هستید، عفیف آباد را برگزینید. کافه و رستوران های بسیاری در این مورد از معروف ترین محله های شیراز برای زندگی وجود داشته و به همین سبب، محله ای شلوغ بشمار می رود.

محله بلوار ارم شیراز

محله بلوار ارم شیراز در منطقه یک شهرداری جای داشته و جز بلوارهای شمالی شیراز هست. این بلوار از گران قیمت ترین محله های شیراز بوده، اغلب خانه هایش ویلایی هستند و متراژ بالایی دارند. طول بلوار ارم 1.2 کیلومتر بوده و دلیل نامگذاری، قرار گرفتن باغ ارم در آن است. بلوار ارم برای افرادی که خواستار سکونت در یک منطقه گران قیمت و لوکس هستند، گزینه مناسبی است.

محله معالی آباد شیراز

این محله از بلوارهای شهید چمران و دکتر شریعتی تشکیل شده و در منطقه 6 شهرداری جای دارد. یک پل طبقاتی فوق العاده زیبا در این محله وجود داشته که بلوار شهید چمران را به قصر دشت وصل می نماید. اغلب خانه های این محله 4 یا 8 طبقه بوده و لوکس و نوساز هستند. این محله دارای بافت نوساز بوده و خانه های ویلایی در آن کمتر دیده می شوند. در معالی آباد خانه های ویلایی دارای قیمت بسیار پایین تری نسبت به آپارتمان ها بوده و آپارتمان های مقرون به صرفه قیمت هم در این محله وجود دارند. این آپارتمان های قدیمی را فرانسوی ها ساخته اند. این مورد از محله های خوب شیراز برای زندگی آخر هفته ها شلوغ تر شده و امکانات زیادی مانند سینما، مجتمع های تجاری، بوستان، دانشگاه، درمانگاه، چند خط مترو و هتل در آن دیده می شوند.

محله قدیمی آستانه شیراز

محله آستانه در مرکز شهر بوده و یکی از معروف ترین و دوست داشتنی ترین محلات شیراز است. در این محله که قدمت بسیار زیادی داشته، آرامگاه سید علاءالدین حسین قرار گرفته است. این زیارتگاه یکی از بی مثال های شیراز بوده و در سال 1316 به ثبت ملی رسید. این مورد از برترین محله های شیراز برای زندگی شلوغ دارای بافت قدیمی بوده و نرخ اجاره خانه در آن نسبت به منطقه ها شمالی بصرفه تر است.

محله قصر دشت شیراز

قصر دشت در شمال غربی شیراز جای داشته و در گذشته با نامهایی نظیر شربت خانه و مسجد بردی معروف بوده است. این نامگذاری ها بدلیل وجود باغ های متعدد میوه و مسجد سنگی بود. در حال حاضر، خانه های بسیاری در این باغ ها ساخته شده و ویلا و خانه باغ های زیادی در آن بچشم میخورند. در محله قصر دشت تعدادی برج نیز وجود دارند ولی بیشتر منازل خانه باغ هستند. قصر دشت یکی از گران قیمت ترین منطقه ها شیراز جهت سرمایه گذاری و خرید خانه است، زیرا علاوه بر منظره ها زیبا و آب و هوای مناسب، خانه ها در این منطقه متراژهای بالایی دارند. موقعیت مناسب باعث جذب سرمایه گذاران زیادی از شیراز و دیگر شهرها به این منطقه شده و خرمالو و انار این محله هم بسیار معروف است.

شهرک گلستان شیراز

در گذشته، این منطقه به دلیل فاصله زیاد از مرکز شهر مورد بی توجهی بود ولی با افزایش جمعیت و توسعه شهرها، این محله از منطقه ها محبوب شیراز بوده و قیمت خانه هایش بیشتر شده است. این محله به کوه دراک نزدیک بوده و از این رو، خوش آب و هوا و سرد است. از امکانات موجود در این شهرک میتوان به بیمارستان اعصاب و روان پرتو، دانشگاه پیغام نور، نمایشگاه بین المللی شیراز و ایستگاه راه آهن اشاره نمود. وجود پاساژهای متعدد در این محله باعث شد تا افراد زیادی برای خرید محصولات متنوع به این محله بروند.

منبع: همگردی
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2090

به "با شماری از برترین محله های شیراز برای زندگی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از برترین محله های شیراز برای زندگی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید