با این هایپرلوپ جهت 175 کیلومتری را در 15 دقیقه بپیمایید

به گزارش مجله بوشهری ها، هایپرلوپ ایده ای آینده نگرانه در صنعت حمل ونقل

هایپرلوپ، ایده حمل ونقلی که از پوسته ای فوق العاده سریع برای حرکت در تیوب های اختصاصی بهره می برد، برای اولین بار از طریق ایلان ماسک مطرح شد. اکنون استارتاپ های متعددی سخت در تلاش هستند تا این سیستم حمل ونقل آینده نگرانه را به واقعیت مبدل کنند. یکی از این استارتاپ ها پَسیفیک هایپرلوپ است که در نظر دارد هایپرلوپی طراحی کند که راستا 175 کیلومتری سیاتل تا پورتلند را در 15 دقیقه طی کند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با این سیستم حمل و نقل کارآمد آشنا شوید.

با این هایپرلوپ جهت 175 کیلومتری را در 15 دقیقه بپیمایید

پسیفیک هایپرلوپ یکی از 35 فینالیست در میان 2600 متقاضی جهانی است که در رقابت جهانی هایپرلوپ وان در ماه آوریل شرکت کرده بود. ساخت راستا هایپرلوپی که سیاتل را به پورتلند متصل کند، ایده ای تصادفی نبوده است؛ گروه در پستی که وب سایت درخواست آنلاین Change.org گذاشته است، می گوید:

سیاتل و پورتلند در لیست پرترافیک ترین شهرهای آمریکا قرار دارند؛ سیاتل در رتبه چهارم و پرتلند در رتبه هفتم پرترافیک ترین شهرها هستند. پیاده سازی هایپرلوپ علاوه بر اینکه باعث بهبود ترافیک بزرگ راه ها برای دیگران می شود، موجب ایجاد راستا رفت وآمد مداوم و قابل اعتمادی می شود که با حوادثی مانند آب وهوای طوفانی یا تصادفات جاده ای، تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

این طرح در نقطه هشتم از 11 راستای که هایپرلوپ وان در نظر گرفته است، واقع شده است و کار برای پسیفیک هایپرلوپ ادامه دارد. جذابیت ایده هایپرلوپ در کاهش زمان سفرها است. پیش ازاین، برنامه های متعدد هایپرلوپ در سراسر جهان در حال اجرا بوده است. هایپرلوپ وان پیروز شده است آزمایش راستا حرکت خود در لاس وگاس را به سرانجام برساند و آن ها در حال برنامه ریزی برای اجرای برنامه هایپرلوپ در دبی هستند. همچنین علاوه بر آمریکا، برنامه های متعددی برای ساخت هایپرلوپ در اروپا نیز وجود دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1933

به "با این هایپرلوپ جهت 175 کیلومتری را در 15 دقیقه بپیمایید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این هایپرلوپ جهت 175 کیلومتری را در 15 دقیقه بپیمایید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید