اصفهان برای ساخت هتل از سرمایه گذاران چینی استقبال می نماید

به گزارش مجله بوشهری ها، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، اصفهان برای ساخت هتل از سرمایه گذاران چینی استقبال می نماید.

اصفهان برای ساخت هتل از سرمایه گذاران چینی استقبال می نماید

امیر کرم زاده در ملاقات با نائب رئیس حزب کمونیست جمهوری خلق چین در استان گنسو و هیات همراه که به اصفهان سفر نموده اند، اضافه نمود: استان ما در راستای اهداف خود برای رسیدن به توسعه پایدار گردشگری حداقل نیازمند 200 هتل نو است.

وی اضافه نمود: با برقراری پرواز مستقیم میان گنسو و اصفهان، میتوان کمک شایان توجهی به توسعه گردشگری 2 استان کرد.

کرم زاده بعلاوه بر آمادگی برای عقد خواهرخواندگی میان 2 شهر گنسو و اصفهان تأکید کرد و گفت: اصفهان بعنوان هفتمین استان پهناور ایران با داشتن بیش از 22 هزار اثر تاریخی، 2 هزار اثر تاریخی ثبت شده در لیست میراث ملی و 17 اثر جهانی از ظرفیت مناسبی در راستای توسعه گردشگری بویژه با استان تاریخی گنسو برخوردار است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان اظهار داشت: با توجه به قرارداد همکاری های 25 ساله میان ایران و چین، این امکان وجود دارد تا فرصت های گردشگری را بویژه به فعالان گردشگری ارائه کرد تا بتوان از این طریق به توسعه ارتباطات دو استان کمک رساند.

وی اضافه نمود: با توجه به حجم ارتباطات میان چین و اصفهان آماده همکاری به وسیله مدیریت عالی کشور و استان در جهت ایجاد کنسولگری چین در اصفهان هستیم.

بعلاوه نایب رئیس حزب کمونیست جمهوری خلق چین در استان گنسو نیز در این ملاقات گفت: در جلسات دولتی در چین بطور داوطلبانه اصفهان را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب کردیم، زیرا براساس گزارش ها دریافتیم که اصفهان نقش مهمی در توسعه تاریخ ایران داشته است.

جو تیانکانگ اضافه نمود: با خرسندی ضمن انتقال پیشنهادهای مقامات میراث فرهنگی استان اصفهان به دولتمردان چین، آماده توسعه همکاری های 2 کشور هستیم.

وی گفت: پیشینه ارتباطات میان دو کشور چین و ایران بر اساس جاده ابریشم به حدود چهار هزار سال قبل می رسد.

تیانکانگ اضافه نمود: شواهد تاریخی حاکیست که دو شهر گنسو و اصفهان، نقش مهمی در مبادلات فرهنگی و مالی دو ملت ایران و چین داشته اند.

نماینده عالی دولت چین در استان گنسو گفت: با توجه به پیشینه تاریخی استان گنسو، از این به بعد نمایشگاه بین المللی گردشگری چین در استان گنسو برگزار می گردد، لذا افتخار می کنیم که در سال 2024 میزبان اصفهان در این نمایشگاه باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 8 خرداد 1403 بروزرسانی: 8 خرداد 1403 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2260

به "اصفهان برای ساخت هتل از سرمایه گذاران چینی استقبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان برای ساخت هتل از سرمایه گذاران چینی استقبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید