اسکار ایتالیا به صورت فیزیکی برگزار می گردد

به گزارش مجله بوشهری ها، جوایز دیوید دی دوناتلو که به عنوان اسکار سینمای ایتالیا شناخته می گردد، این هفته برندگان خود را معرفی می نماید.

اسکار ایتالیا به صورت فیزیکی برگزار می گردد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ورایتی، مراسم اهدای جوایز دیوید دی دوناتلو 2021 که احتمالاً نگاهی خلاقانه به سینمای سال پیش خواهد داشت، هم زمان با شروع به کار دوباره سینما های ایتالیا 11 می (سه شنبه 21 اردیبهشت) در رم برگزار می گردد.

در میان نامزد های سال جاری فیلم زندگینامه ای می خواستم پنهان شوم ساخته جورجیو دریتی درباره آنتونیو لیگابو نقاش ایتالیایی با 15 نامزدی، همامت ساخته جیانی آملیو با 14 نامزدی، فاولاچی ساخته دامیانو و فابیو دینوسنزو با 13 نامزدی و داستان باورنکردنی جزیره رزها ساخته سیدنی سیبیلا و خانم مارکس ساخته سوزانا نیچیارلی با 11 نامزدی بیشترین امید به دریافت جوایز را دارند.

در این میان فیلم خانم مارکس که درباره زندگی النور دختر کارل مارکس است و خواهران ماکالوزو ساخته، اما دانته که 6 نامزدی کسب نموده و داستانش در سیسیل می گذرد، فیلم هایی هستند که توسط کارگردان های زن ساخته شده اند و در بخش بهترین کارگردانی امید دریافت جایزه دارند. با این حال تا به امروز هیچ کارگردان زنی پیروز به کسب جایزه بهترین کارگردانی این جوایز نشده است.

در میان بهترین کارگردان های اول نیز سال جاری 2 کارگردان زن جینِورا اِلکان برای درامی درباره جدایی با عنوان اگر فقط و آلیس فیلیپی برای خارج از لیگ من نامزد دریافت جایزه شده اند. در میان 5 نامزد بهترین فیلم مستند نیز 2 فیلم ساخته کارگردان های زن جای دارند.

در بخش بهترین فیلم نیز تا به امروز تنها 2 فیلم که ساخته کارگردان های زن بوده اند در سال های 1991 و 1993 پیروز به کسب جایزه شده اند و انتظار می رود سال جاری در این بخش نیز شانس بیشتری برای کارگردان های زن وجود داشته باشد.

سال جاری فیلم زندگی پیش رو با بازی سوفیا لورن به کارگردانی پسرش ادواردو پونتی در بخش بهترین آهنگ نامزد کسب جایزه است. در بخش بهترین بازیگر زن نیز سوفیا لورن در میان نامزد ها جای دارد، اما رقبایی، چون آلبا رورواچر برای پیوندها در فیلمی به کارگردانی دانیله لوچتی که فیلم افتتاح نماینده جشنواره فیلم ونیز 2020 بود، حضور دارد.

ساندرا میلو بازیگر عظیم هم نسل لورن که برخلاف لورن هرگز شهرت بین المللی زیادی کسب نکرد نیز سال جاری با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری دیوید دی دوناتلو تجلیل می گردد. وی بازیگر فیلم هایی، چون هشت و نیم فلینی بود و با کارگردان های سرشناسی، چون ژان رنوار و روبرتو روسلینی کار نموده و در میان جوان تر ها از سابقه همکاری با گابریله سالواتورس و گابریله موچینو برخوردار است.

سال جاری یک جایزه ویژه از اسکار ایتالیا نیز برای تجلیل از فعالیت هنری مونیکا بلوچی به وی اهدا می گردد تا قدرت نادر وی به عنوان یک نماد جهانی که همیشه به دنبال خلاقیت در کار خود و تعامل با جامعه هنری بوده و در عین حال عمیقاً ایتالیایی باقی مانده است، گرامی داشته گردد.

در عین حال فیلم هایی که سال جاری به دلیل پاندمی از اکران در سینما ها بازماندند نیز در این رقابت جای گرفتند و رکوردی از نظر تعداد رای دهندگان این جوایز ثبت شد و 91 درصد از 1578 عضو آموزشگاه دیوید دی دوناتلو برای انتخاب برندگان، رای دادند.

شصت و ششمین دوره اهدای جوایز اسکار ایتالیا به صورت فیزیکی هم زمان در 2 مکان یعنی مکان استودیو های تلویزیونی فابریتسیو فریزی رم و اپرای کاپیتال ایتالیا برگزار می گردد و همه نامزد ها در مراسم حضور خواهند داشت و مراسم به صورت زنده از شبکه یک RAI پخش می گردد.

سینما های ایتالیا از 26 آوریل به صورت تدریجی و با رعایت نکات ایمنی دارند فعالیت خود را شروع می نمایند.

اسامی نامزد ها 26 مارس 2021 (یکم فروردین 1400) اعلام شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1573

به "اسکار ایتالیا به صورت فیزیکی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکار ایتالیا به صورت فیزیکی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید