مهیج ترین آتشفشان های خاموش اروپا

به گزارش مجله بوشهری ها، صعود از یک آتشفشان می تواند بسیار مجذوب نماینده و مهیج باشد اما ترس از گرفتاری در فوران آن سبب شده تا بسیاری از افراد از انجام این کار صرف نظر نمایند. با این حال، باید گفت که در اروپا آتشفشان های خاموش بسیار زیادی وجود دارند که می توان آن ها را کاوش کرد.

مهیج ترین آتشفشان های خاموش اروپا

از قدم زدن در میان مراتع آلپ گرفته تا سفرهای چالش برانگیز به سمت قله های صخره ای، این شگفتی های طبیعی خیره نماینده طیف وسیعی از تجربه های صعود را برای علاقه مندان به ارمغان می آورند و در این میان نیز اصلا هیچ گدازه ای به چشم نمی خورد. اگر می خواهید از منظره ها زیبا لذت ببرید، پس صعود به یک آتشفشان بدون خطر و خاموش می تواند بسیار جالب توجه باشد. همراه با ما باشید.

بازدید از کلیسایی درون آتشفشان در اسپانیا

Spain: Visit a church inside Santa Margarida Volcano

آتشفشان سانتا مارگاریدا (Santa Margarida) در اسپانیا که حدود 11000 سال قبل فوران نموده است، درون خودش یک کلیسای کوچک و فروتنانه دارد که بسیار تماشایی و زیبا به نظر می رسد. این کلیسای کوچک در کاتولونیا برای اولین بار در سال 1403 در کتاب ها آمده، آن هم در زمانی که رئیس کلیسا از آن در وصیت نامه خودش یاد نموده است.

کلیسای اصلی در یک زلزله قرون وسطایی ویران شد و قدمت ساختمان فعلی آن به سال 1865 میلادی باز می گردد. این کلیسا که عمدتا خالی است، در جشن سنت مارگارت انطاکیه پر از جمعیت می گردد. در این جشنواره در تاریخ 20 ژوئیه صدها نفر از کنار آتشفشان به مسافت 700 متر بالا می روند و از این مکان تماشا می نمایند.

بازدید از پوی د دوم در فرانسه

پوی د دوم (Puy-de-Dôme) مرتفع ترین نقطه در شاین دس پویز، یک زنجیره متشکل از 80 آتشفشان در مرکز فرانسه به شمار می رود. در ارتفاع 1465 متری، اینجا منظره های بسیار تماشایی و خیره نماینده نسبت به نقاط اطراف خودش ارائه می نماید.

با دنبال کردن مسیری در سمت شمالی کوهستان و با سپری کردن فاصله ای یک ساعته در مسیری به نام Sentier des Muletiers که در میان کوهنوردان بسیار مشهور است، حتی منظره ها زیباتری نیز به چشم می خورند. در قله این آتشفشان شما می توانید معبد باستانی مرکوری (Temple of Mercury) را مشاهده کرد که یک پناهگاه رومی قرن سومی به شمار می رود.

شنا در دهانه آتشفشان در ایتالیا

Lake Nemi in the Alban hills, near RomeCanva

همه آتشفشان های خاموش، قله های پرتگاهی نیستند. به تپه های آلبان در 20 کیلومتری جنوب شرقی رم بروید و شاهد منظره های خیره نماینده باشید. در اینجا می توانید از کستلی رومانی (Castelli Romani) تماشا کنید، از گردش در شهرهای مجذوب کننده با چشم اندازهای زیبا لذت ببرید و از غذاهای محلی نیز بچشید.

این قله برجسته، مونت کاوو (Monte Cavo) نام دارد که در آن، دو دهانه کوچک وجود دارد و در داخل این دهانه ها نیز دریاچه های لاگو آلبانو (Lago Albano) و دریاچه نمی (Lake Nemi) شکل گرفتند. در لاگو آلبانو شما می توانید در روستای مجاور آن به نام آلبانو لازیال گرش کنید و در باغ ها و کاخ های تابستانی آن اوقات خوشی را پشت سر بگذرانید.

مشاهده گدازه ها در پرتغال

این شگفتی طبیعی باشکوه در منطقه بسیار زیبا و تماشایی آزورس در پرتغال قرار گرفته که کمی دورتر از مکان های دیگر در این لیست است اما بازدید از آن واقعا ارزشمند است. بازدیدنمایندگان می توانند در داخل این دریچه آتشفشانی باستانی قدم بزنند، مکانی که 50 متر از دهانه آن تا عمیق ترین نقطه تالاب شکل گرفته در پایین آن فاصله دارد.

ساعات کاری در اینجا بسته به فصل فرق دارد، بنابراین، حتما قبل از سفر اطلاعات مرتبط با آن را آنالیز کنید. بلیط برای بازدید از یک یا دو غار برای هر بزرگسال 6 تا 9 یورو هزینه دارد و بچه ها زیر 12 سال نیز به همراه یک بزرگسال می توانند رایگان وارد شوند.

سفر به کوه اسنودون در ولز

Wales: Hike Mount Snowdon for stunning views

کوه اسنودون (Snowdon) یا Yr Wyddfa مرتفع ترین کوه ولز به شمار می رود که قبلا فوران بسیار شدیدی داشته است. تخمین زده می گردد که قوی ترین فوران این آتشفشان چند صد میلیون سال پیش اتفاق افتاده باشد و تا فاصله 5000 کیلومتری نیز صدای آن به گوش رسیده است.

حالا این کوه بسیار زیبا و تماشایی به مکانی ایده آل و مجذوب کننده برای پیاده روی تبدیل شده است. در یک روز صاف، کوهنوردان در قله 1085 متری آن می توانند تمام مسیرهای ایرلند، اسکاتلند و جزیره من (Isle of Man) را شاهد باشند.

گردش در میان سواحل سیاه لاگومرا در اسپانیا

La Gomera, an island in the Canarys, has beautiful beaches and rocky climbs.Canva

لا گومرا (La Gomera) از جمله جاهای دورافتاده به شمار می رود که در جزایر قناری در اقیانوس اطلس واقع شده است. شما باید به تنریف سفر کنید و سپس از آنجا به همراه کشتی به لاگومرا بروید که کوچک ترین جزیره در مجمع الجزایر قناری محسوب می گردد.

این جزیره بقایای یک فوران آتشفشانی شکل گرفته در دل اقیانوس است که در حدود سه میلیون سال قبل فوران آن متوقف شده است. در اینجا می توان در سواحل سیاه آن به آفتاب گرفتن مشغول شد یا اینکه جنگل مه آلود گاراجونی را کاوش کرد.

لذت بردن از منظره ها خیره نماینده ادینبرو در اسکاتلند

The vista from Arthurs seat, EdinburghCanva

جایگاه آرتور (Arthurs Seat) یکی از مکان های اطراف شهر ادینبرو به شمار می رود که از آنجا می توان شاهد منظره های خیره نماینده و تماشایی از شهر ادینبورگ بود. این تپه در حال حاضر در بین گردشگران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است اما افراد کمی می دانند که اینجا در حقیقت بقایای یک آتشفشان خاموش است. ارتفاع این تپه به بیش از 250 متر می رسد و برای مدتی طولانی به عنوان یک نقطه دیده بانی مورد استفاده قرار می گرفت.

منبع: فوت و فن / euronews.com
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2192

به "مهیج ترین آتشفشان های خاموش اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهیج ترین آتشفشان های خاموش اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید