اتفاق خوبی که با نگاه کردن به دریا در مغز می افتد

به گزارش مجله بوشهری ها، نمناک/واقعاً به تعطیلات در ساحل احتیاج دارم ؟ تا به حال چند بار این جمله را شنیده اید ؟ افرادی که از کارهای روزمره خود خسته هستند و احتیاج به استراحت دارند، این جمله را تکرار می نمایند. حتی ممکن است خودتان هم از این جمله استفاده نموده باشید که کاملاً هم حق دارید.

اتفاق خوبی که با نگاه کردن به دریا در مغز می افتد

مطالعات نشان می دهد که ساحل بودن نه تنها احساس آرامش به فرد می دهد، بلکه می تواند بیولوژی بدن او را هم تغییر دهد. در این قسمت از سلامت قصد داریم که به برخی از فواید ساحل و ارتباط آن با آرامش روانی انسان اشاره کنیم.

فواید نگاه کردن دریا برای انسان

بشر قادر است که تاثیرات مثبت دریا را در دهه های اخیر متوجه گردد که این کار را نموده است. در قرن 18 پزشکان افراد را تشویق می کردند که در دریا حمام نمایند زیرا اعتقاد داشتند که این کار خواص درمانی دارد.

بیمارستان ها هم در برخی از کشورها کاملا رو به دریا ساخته شده بودند و امروز می توانیم این را ثابت کنیم که آن ها کار درستی انجام می دادند زیرا اثرات مثبت بودن دریا بر روی انسان بسیار زیاد است و می تواند مغز را به طور کامل اکسیژن رسانی کند و به آن آرامش ببخشد.

کشفیات دانشمندان درباره فواید دریا برای انسان

یکی از تاثیراتی که به وسیله تیم دانشمندان کشف شده است، این است که دریا و صدای آن می تواند ناحیه ای از مغز را درگیر کند که به آن کورتکس پیشین می گویند. این قسمت ناحیه ای است که مسئول احساسات و عواطف و عکس العمل های شخصی می باشد.کورتکس پیشین با تشخیص صدای دریا آگاهی را بهبود می بخشد و می تواند در شرایط منفی بهتر عمل کند.

امواج دریا بعلاوه نقش مهمی را در سلامت و شادی فرد دارد و طبق تحقیقات اجرا شده زمانی که در ساحل هستیم، بدن ما یون های منفی را جذب می نماید که از امواج دریا تشکیل شده است و این کار باعث می گردد که بدن اکسیژن بیشتری داشته باشد و بتواند سطوح سروتونین را تنظیم کند.

سروتنین چیست؟

سروتونین ماده ای است که اضطراب را کنترل می نماید و بعلاوه می تواند احساس آرامش را به فرد ببخشد (انگار که یوگا انجام داده است).صدای دریا و اقیانوس استرس را کاهش می دهد و متخصصان به این نتیجه رسیدند که صدای دریا سطح کورتیزول را پایین می آورد که هورمون استرس می باشد و باعث آرامش فرد می گردد.

آن ها بعلاوه این موضوع را به اثبات رساندند که صدای دریا می تواند با صدای ضربان قلب مادر در آرام کردن فرد یکسان باشد زیرا تاثیر عاطفی زیادی بر روی احساسات انسان دارد.

دلیل آرامش انسانها در ساحل

متخصصان معتقدند که یکی از دلیل های این آرامش این است که زمانی که فرد در ساحل قدم می زند، احساس امنیت بالایی می نماید مثلاً مطمئن است که هیچ حیوان درنده ای در آن قسمت ها وجود ندارد. سطح دریا هم بسیار صاف بوده و افق دید عمیقی را به ما می بخشد و همین امر حس امنیت و استقامت ما را بالا می برد.

حمام آفتاب در ساحل هم تاثیرات بسیار خوبی بر روی سیستم اندورفین می گذارد که مسئول آزاد کردن غدد درون ریز می باشد و این مواد شیمیایی باعث می گردد که فرد در هر لحظه بتواند احساس شادی داشته باشد و البته چیزی که باید دقت کنید، این است که ضدآفتاب و مرطوب نگه داشتن بدن را نباید فراموش کنید تا به پوستتان آسیبی وارد نگردد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1675

به "اتفاق خوبی که با نگاه کردن به دریا در مغز می افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاق خوبی که با نگاه کردن به دریا در مغز می افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید