ابرقدرت جدیدی به نام نیجریه؛ این کشور چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش مجله بوشهری ها، روزنامه خراسان - ناصری: همین اول گزارش بدانید که از دیدن نام برخی از کشور ها در بین ابر قدرت های اقتصادی جهان در 30 سال آینده نباید شوکه شوید با این حال دیدن نام کشوری که به گزارش آناتولی 60 در صد از مردمش بی سوادند و در فقر به سر می برند در بین این ابر قدرت ها قابل تامل است. در 30 سال آینده، کشور هایی به عنوان ابرقدرت اقتصادی مطرح می شوند که از قدرت های فعلی مثل آمریکا، ژاپن و آلمان پیشی خواهند گرفت.

ابرقدرت جدیدی به نام نیجریه؛ این کشور چه ویژگی هایی دارد؟

شرکت خدمات حرفه ای بین الملل (PWC) در گزارشی با عنوان دنیا در سال 2050 پیش بینی کرده در 30 سال آینده شش کشور از هفت اقتصاد بزرگ دنیا اقتصاد های نوظهور امروز باشند. بی بی سی به نقل از این شرکت نوشته است که قدرت های مالی امروز به رتبه های پایین تر خواهند رفت: آمریکا از رتبه 2 به 3، ژاپن از رتبه 4 به 8 و آلمان از رتبه 5 به 9.

براساس این گزارش، طی سه دهه آینده کشوری مثل نیجریه یکی از ابرقدرت های مالی دنیا خواهد شد. ویروس کرونا و تعرفه های تجاری ممکن است باعث ایجاد مسائل مالی شوند، ولی پیش بینی می شود که در چند دهه آینده اقتصاد دنیای حتی با وجود این مسائل به سرعت رشد کند. تخمین کارشناسان این است که بازار های دنیای تا سال 2050 دو برابر می شود، در حالی که طبق پیش بینی سازمان ملل متحد، جمعیت دنیا در همین بازه 26 درصد بیشتر رشد نخواهد کرد. در ادامه نگاهی داریم به ویژگی های نیجریه و همچنین مروری داریم بر چند سنت عجیب و غریب مردم این کشور که می خوانید.

کشوری پر از کار آفرین

هر چند بیشتر اخبار مربوط به کشور نیجریه در سال های اخیر حول محور کودتا ها و جنگ های داخلی، اقدامات گروه تروریستی بوکوحرام در حمله به روستا ها و دزدیدن دختران نوجوان، تورم شدید و کشتار مسلمانان شیعه این کشور می چرخد، اما در پس همه این اتفاقات ناگوار بر اساس آمار بانک دنیای، این کشور جزواقتصاد های نوظهور با ذخایر طبیعی فراوانی است که در بخش های حقوقی، مالی، حمل ونقل و ارتباطات به خوبی توسعه یافته است. دومین بازار بورس بزرگ قاره آفریقا مربوط به این کشور است. طبق گزارش دیده بان کارآفرینی دنیای، بیش از30 درصد از مردم نیجریه یا کارآفرین جدید هستند یا مالک و مدیر کسب و کار خودشان که آمار بسیار خوبی در دنیا است.

کمک نیجریه ای های خارج نشین

نفت نقش بسیار مهمی در اقتصاد نیجریه ایفا می کند. این کشور هشتمین صادرکننده بزرگ نفت در دنیا است و 80 درصد درآمد دولتش از این محل تامین می شود. در کنار دلار های نفتی، دومین منبع درآمد ارزی خارجی در نیجریه، ارسال پول هایی است که توسط نیجریه ای های ساکن در خارج از کشور به داخل منتقل می شود. پس از نفت، کاکائو و لاستیک دو محصول صادراتی دیگر این کشور محسوب می شود.

اهمیت کشاورزی

به گزارش بلومبرگ حدود 70 درصد از شاغلان نیجریه در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند. لوبیا، کنجد، آجیل، بادام، ذرت، خربزه، ارزن، کاهو، برنج و سویا از جمله محصولاتی هستند که توسط کشاورزان نیجریه ای کشت می شوند. این کشور در حوزه چرم و پارچه دارای صنایع تولیدی است و همچنین در تولید خودرو در جهت توسعه قرار گرفته است. این کشور دارای طیف گسترده ای از منابع معدنی زیرزمینی است که شامل گاز طبیعی، زغال سنگ، طلا، سنگ آهن، سنگ آهک، سرب و روی می شود. با وجود این ذخایر طبیعی فراوان، اما صنعت معدن در نیجریه رشد پیدا نکرده و هنوز به بلوغ نرسیده است.

نقش زبان در توسعه

مردم نیجریه به زبان انگلیسی صحبت می کنند و این موضوع به اعتقاد برخی از کارشناسان در اقتصاد نیجریه تأثیر زیادی داشته به طوری که مردم سعی می کنندوارد شغل های بین المللی شوند. اقتصاد نیجریه در بخش کشاورزی سبب شده است که برخی از افراد بتوانند جهت مالی درستی را پیش بینی کنند.

سنت های خاص مردم نیجریه

نیجریه با حدود 250 گروه نژادی، فهرست گسترده و متنوعی از سنت ها و آداب و رسوم را دارد که اهالی نیجریه با آن ها زندگی می کنند. با این که بیشتر این سنت ها مشابه با سایر بخش های دنیا هستند. در این جا 10 مورد از سنت ها و آداب منحصر به فرد را که اهالی نیجریه به خاطر آن ها مشهور هستند، آورده ایم.

3 مراسم عروسی

اهالی نیجریه برای شروع زندگی شان سه جشن عروسی برگزار می کنند. اولین جشن، عروسی سنتی است. بسته به این که اهل کدام بخش از کشور باشید، این مراسم شامل هزینه عروسی، شلاق زدن، به خاک افتادن، انتخاب همسر از میان خانم های کاملاً محجبه ومواردی از این قبیل است. سپس مراسم عروسی در دادگاه و بعد از آن در کلیسا یا مسجد است. در این گونه مراسم، پیوند زن و شوهر بر اساس سنت ها، مذهب، و قانون مدنی نیجریه به رسمیت شناخته می شود. هر سه مراسم شامل مهمانی و جشن و سرور است بنابراین عروس و داماد باید از نظر مالی آمادگی برگزاری این مراسم را داشته باشند.

Omugwo (مراقبت بعد از تولد)

بعد از این که یک مادر بچه خود را به دنیا می آورد، مادرشوهر او به خانه می آید تا از مادر و بچه مراقبت کند. مادر شیرده لازم نیست هیچ کاری انجام دهد، چون همه کار ها برایش انجام می شود، کار هایی مثل حمام کردن بچه، ماساژ دادن شکم مادر، انجام کار های روزمره خانه، پختن غذا های خاص مثل سوپ فلفل و غیره. اگر مادرشوهر در دسترس نباشد، مادر خود زن یا یکی از اقوام نزدیک می تواند این وظیفه را به عهده بگیرد. این کار مایه افتخار و آن قدر نمادین است که در میان اعضای خانواده بر سر این که چه کسی بیشترین توانایی را برای مراقبت از مادر و بچه دارد، دعوا می شود. این مراسم حداقل سه ماه طول می کشد.

Nwaboy (سرویس دهی/کارآموزی)

شیوه کارآموزی Nwaboy راهی برای پخش کردن ثروت در میان خویشاوندان تلقی می شود. طبق این سنت، یک پسر یا مرد جوان، خانواده خود را به مقصد منزل یکی از بستگان یا دوستان خانوادگی ثروتمند (که معمولاً یک بازرگان با سابقه است) ترک می کند تا آموزش ببیند. در طول این آموزش، وظایف مختلفی از کار های معمولی و پیش پا افتاده تا هماهنگی و نظارت، به شاگرد سپرده می شود و آن ها با دنیای معاملات تجاری روبه رو می شوند. اغلب اوقات، مراقبت از اشیای قیمتی بر عهده شاگرد است. در سرانجام دوره آموزش، به او یک مبلغ هنگفت برای شروع یک کسب و کار و نگهداری و مراقبت از خود و خانواده داده می شود.

فقط دست راست

اهالی نیجریه این را نشانه بی احترامی و نفرت انگیز می دانند که افراد با دست چپ احترام بگذارند، غذا بخورند، دست بدهند یا چیزی بگیرند مگر این که فرد دست راست نداشته باشد. حتی در این صورت هم معاف شدن از این قاعده ممکن است سخت باشد. اگر فردی که دست چپ تان را برای دست دادن به طرفش دراز می کنید مسن تر از شما باشد، بیشتر نشانه بی احترامی است.

منبع: برترین ها
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1059

به "ابرقدرت جدیدی به نام نیجریه؛ این کشور چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابرقدرت جدیدی به نام نیجریه؛ این کشور چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید