آموزش 35 هزار متخصص نانوفناوری در کشور، فراوری و عرضه بیش از 600 محصول نانویی

به گزارش مجله بوشهری ها، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: با توسعه فناوری نانو در حال حاضر 35 هزار متخصص در گرایش های مختلف این فناوری در مقطع کارشناسی ارشد به بالا در دانشگاه های کشور تربیت شده اند.

آموزش 35 هزار متخصص نانوفناوری در کشور، فراوری و عرضه بیش از 600 محصول نانویی

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، سعید سرکار درباره توسعه حوزه نانو در کشور اظهار کرد: زمانی که این فناوری برای نخستین بار در کشور مطرح شد، تنها 10 مقاله علمی توسط محققان ایرانی به چاپ رسیده بود و تعداد اندکی از محققان درباره این فناوری می دانستند. اما با توسعه فناوری نانو در حال حاضر 35 هزار متخصص در گرایش های مختلف فناوری نانو در مقاطع کارشناسی ارشد به بالا در دانشگاه های کشور تربیت شده اند و امروز بیش از 10 هزار مقاله نانو توسط محققان ایرانی در سال منتشر می گردد.

سرکار ضمن تاکید بر صندلی بالای ایران در دنیا از منظر تعداد مقالات ISI، اضافه نمود: امروز ایران از نظر تعداد مقالات در رتبه چهارم دنیا واقع شده است. هر چند مقالات ISI به تنهایی نشان دهنده قدرت یک کشور نیست، اما این شاخص یک محصول جانبی در راستا توسعه است که بنیه علمی کشور را در حوزه نانو نشان می دهد.

وی از 220 شرکت نانویی که بیش از 600 محصول را فراوری و به بازار عرضه می نمایند، به عنوان یک نقطه قوت در حوزه فناوری نانو یاد کرد و گفت: سال گذشته ارزش فعالیت های شرکت های نانویی 2600 میلیارد تومان بود که امیدواریم سال جاری به مرز 5000 میلیارد تومان برسیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو رسوخ فناوری نانو در صنایع مختلف را یکی از اهداف ستاد نانو بیان کرد و بر استفاده از این فناوری توسط شرکت ها و صنایع داخلی تاکید نمود.

سرکار همچنین صنعت نفت را یکی از مهم ترین صنایع داخلی برشمرد که با استفاده از فناوری نانو می تواند جهش بزرگی در اقتصاد ایران ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 547

به "آموزش 35 هزار متخصص نانوفناوری در کشور، فراوری و عرضه بیش از 600 محصول نانویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش 35 هزار متخصص نانوفناوری در کشور، فراوری و عرضه بیش از 600 محصول نانویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید