آب رودخانه کن پایش زیست محیطی می گردد

به گزارش مجله بوشهری ها، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: آب رودخانه کن باهدف شناسایی منابع و واحدهای متخلف آلاینده در شهرستان ری پایش زیست محیطی می گردد.

آب رودخانه کن پایش زیست محیطی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، زهره عبادتی چهارشنبه 27 آذر گفت: رودخانه کن یکی از مهم ترین منابع آب کشاورزی در بخش غربی شهرستان ری، استان تهران است که باید کانون ها و منابع آلاینده آن شناسایی و با متخلفان برخورد گردد.

وی بابیان اینکه نتایج این پایش در اختیار مسئولان شبکه بهداشت شهرستان ری قرار خواهد گرفت، مطرح نمود: کارشناسان شبکه بهداشت با آگاهی از نوع آلایندگی های موجود در آب های سطحی می توانند نظارت دقیق تری بر سلامت محصولات کشاورزی تولیدشده در این شهرستان داشته باشند.

عبادتی یادآور شد: اداره محیط زیست شهرستان ری با صنایع و کارخانه هایی که پساب ها و فاضلاب های صنعتی خود را به صورت خام وارد چرخه محیط زیست و رودخانه های می نمایند به شدت برخورد خواهد نمود.

وی در ادامه از آلودگی شدید مسیل های فیروزآباد و سرخه حصار اطلاع داد و اضافه کرد: آلودگی آب های این 2 مسیل بسیار بالاتر از حد استاندارد است و به هیچ عنوان نباید در مزارع سبزی و صیفی استفاده گردد.

عبادتی تأکید کرد: ایجاد تصفیه خانه در راستا مسیل های فیروزآباد و سرخه حصار از مهم ترین نیازهای شهرستان ری است که باید مسئولان وزارت نیرو و سایر دستگاه های مرتبط در دستور کار خورد قرار دهند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان محل عبور رودخانه های کن، شور، کرج و مسیل های فیروزآباد و سرخه حصار است.

توسعه کلان شهر تهران و ایجاد واحدهای تولیدی متعدد در حاشیه رودخانه ها و آب راه ها باعث آلودگی شدید منابع آب و مسائل زیست محیطی متعدد در جنوب پایتخت شده است که آلودگی اراضی کشاورزی و ضایع شدن حق آب کشاورزان شهرستان ری و ورامین ازجمله این مسائل است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 541

به "آب رودخانه کن پایش زیست محیطی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب رودخانه کن پایش زیست محیطی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید