6 جاذبه طبیعی آفریقا جنوبی

به گزارش مجله بوشهری ها، دیدنی ترین جاذبه های طبیعی گردشگری در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی، کشوری با 1٬221٬037کیلومتر مربع مساحت، در رده بندی بزرگترین کشورهای دنیا در رده 25ام قرار گرفته است. این کشور در سواحل دو اقیانوس اطلس و هند واقع شده است. آفریقا جنوبی تنوع آب و هوایی زیادی دارد و همین امر موجب به وجود آمدن منظره ها دیدنی مختلفی در این کشور شده است. در ادامه 6 مورد از معروف ترین جاذبه های طبیعی این کشور را برای شما معرفی خواهیم کرد. با خبرنگاران همراه باشید.

6 جاذبه طبیعی آفریقا جنوبی

باغ گیاه شناسی Kirstenbosch

باغ گیاه شناسی Kirstenbosch به لطف منظره ها زیبا، گل های متنوع و باغ های موضوعی که دارد، در واقع برترین باغ گیاه شناسی، در میان 9 باغ موجود در آفریقا جنوبی است. بازدید از این باغ های گیاه شناسی که بخشی از آثار ثبت شده در لیست آثار دنیای یونسکو هستند، یکی از کارهایی است که هنگام سفر به آفریقا جنوبی باید انجام دهید.

بنابراین حین سفر به Cape Town، حتماً از این باغ گیاه شناسی دیدن کنید. این باغ تنها در فاصله 13 کیلومتری Cape Town قرار گرفته و بیش از 7000 گونه گیاهی را در خود جای داده است که خیلی از آنها گونه های نایاب و حتی در خطر انقراض هستند.

The Panorama Route, Mpumalanga

وقتی از یک کشور دیدن می کنید، یکی از برترین موهبت های بازدید شما این می تواند باشد که برای دیدن منظره ها بکر و دیدنی، فقط احتیاج باشد تا پای از ماشین بیرون بگذارید! هنگام بازدید از آفریقا جنوبی و استان امپومالانگا، چنین چیزی را به وضوح درک خواهید کرد ، چراکه تمامی منظره ها این استان دیدنی هستند.

منظره ها، آبشارها، دره ها، جنگل ها و حتی حیات وحش این منطقه واقعاً بکر و دیدنی است و در کمتر نقطه ای از دنیا می توانید مشابه آن را مشاهده کنید.

Wild Costs

این سواحل کاملاً بکر و بدون دخل و تصرف بشر، و در واقع نوعی جواهر طبیعی هستند. بازدیدنمایندگان می توانند با پای پیاده، با حیواناتی مثل اسب و یا با استفاده از ماشین های مخصوص بیرن شهری در این منطقه گردش نمایند و به بازدید از زیبایی های طبیعی آن بپردازند. روستاهای اطراف این سواحل برای قرن ها است که مقصد تفریحی خانواده ها است.

این سواحل افریقای جنوبی در امتداد خطوط ساحلی استان Eastern Cape قرار گرفته اند و همانطور که نامش هم پیداست، کاملاً بکر هستد. در این منطقه شما می توانید منظره ها بی نظیری را از دریا و صخره ها دیدن کنید.

دخیره گاه طبیعی دره رود Blyde

ذخیره گاه طبیعی دره رود Blyde در استان امپومالانگا قرار گرفته و یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی در آفریقای جنوبی است. در این منطقه فعالیت های تفریحی مختلفی می توانید انجام دهید. این فعالیت ها شامل دوچرخه سواری، کمپ زدن در طبیعت، شنا کردن، غواصی و … می گردد. این دره در حقیقت سومین دره بزرگ در زمین است. این منطقه از نظر زیست محیطی بسیار گوناگون است. چراکه هم منطقه های مرتفع، و هم منطقه های پست دارد. بنابراین، بیش از 1000 نوع گونه گیاهی در این منطقه رشد می نمایند.

غارهای کانگو - Cango Caves

با ورود به این غارها، وارد دنیایی زیرزمینی خارق العاده، اسرارآمیز و زیبایی می شوید که اشکال زمین شناختی محصور نماینده ای را در خود جای داده است. بتابراین آماده باشید تا در این غار به ماجراجویی بپردازید. در این ماجراجویی شاید حتی مجبور به سینه خیز حرکت کردن از بین شکاف های تنگ این دره هم بشوید.

هنگام بازدید از این غاز دو نوع تور وجود دارد. تور گردش عادی که حدود ساعت طول می کشد، و تور ماجراجویانه. در تور ماجراجویانه خودتان را باید برای سختی های این جهت آماده نموده باشید. پیمودن جهت ماجراجویانه حدود 2 ساعت طول خواهد کشید، ولی این 2 ساعت را هرگز فراموش نخواهید کرد. چراکه سراسر بازدید از منظره ها، سنگ هایی با شکل های عجیب، کریستال ها و حتی دریاچه های زیرزمینی خواهد بود.

دیدنی وال ها

مهم نیست در کدامیک از منطقه ها ساحلی آفریقا جنوبی باشید، ولی دیدنی این موجودات بزرگ الجثه در هرحال تجربه ای است که نباید در آفریقای جنوبی از دست بدهید. از ماه ژوئن تا نوامبر، این وال ها در سواحل جنوبی Cape به خوبی قابل دیدن هستند و برترین زمان برای دیدنی آن ها است. برای دیدنی این وال ها احتیاجی هم نیست که حتماً با قایق و وارد دریا شوید، چراکه از منطقه Hermanus به خوبی از روی خشکی می توان این وال ها را دیدن کرد. اتفاقی که تنها در چند متری ساحل رخ می دهد!

منبع: الی گشت
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1952

به "6 جاذبه طبیعی آفریقا جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 جاذبه طبیعی آفریقا جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید