10 وسیله سفر ضروری برای مسافران مبتدی

به گزارش مجله بوشهری ها، اگر به فروشگاه های مخصوص لوازم سفر مراجعه کنید، با مجموعه وسیعی از تجهیزات و لوازم سفر روبرو می شوید که همگی یک جا کنار هم جمع شده اند و خرید را برای شما آسان نموده اند. در این مقاله به 10 مورد از مهم ترین وسایلی اشاره می کنیم که در هنگام مسافرت لازم است و باید آن ها را همراه خود داشته باشید.

10 وسیله سفر ضروری برای مسافران مبتدی

گاهی ممکن است به منظور سفر بخواهید به اشتباه وسایل زیادی را تهیه کنید که به هیچ کدام از آن ها احتیاجی ندارید. هنگامی که آغاز به خرید می کنید، باید حواس تان باشد که قرار نیست پول خود را برای خرید لوازمی هدر دهید که فقط زیبا هستند و داشتن آن ها وسوسه انگیز است اما در زمان سفر ضرورتی به وجود آن ها نیست.

شما می توانید این فهرست را به مرور زمان بخرید، مهم این است که هر کسی باید از یک جا آغاز کند. پس شما هم به آرامی و عاقلانه وسایل سفر مورداحتیاج خود را تهیه کنید.

1. چادر ضد آب با کیفیتی مناسب

این مورد موضوعی است که مطمئنا هیچ کسی دوست ندارد در انتخاب آن دچار اشتباه گردد، چرا که خیس شدن یا کمبود جا اصلا برای هیچ کسی موضوع خوشایندی نیست.

در انتخاب چادر مناسب باید این نکات را در نظر داشت که:

  • چند نفر قرار است در چادر شما جا شوند؛ چادرهای 4 نفره به این معنی است که در برترین حالت، ظرفیت کافی برای 3 فرد بزرگسال را دارد.
  • کجا می خواهید از چادرتان بهره ببرید، برپایی و بستن آن راحت باشد و این که در چه شرایطی قرار است از آن استفاده گردد.

اگر چادری انتخاب کنید که بتوانبد داخل آن بایستید، نکته مثبتی محسوب می گردد؛ چراکه هنگام تعویض لباس یا ماندن در چادر به علت شرایط ناساعد آب وهوایی حتما برای شما مناسب تر است.

2. ابزار روشنایی

اگر تازه آغاز به سفر نموده اید، حتما برای تان شگفت انگیز است که بیابان ها و صحراها تا چه میزان می توانند تاریک باشند. حتما در انتخاب نوع ابزار روشنایی خود در اردوگاه و نحوه شارژ شدن آن، آگاهانه عمل کنید.

اصلا روی نور آتش به منظور تأمین روشنایی محیط اردوگاه حساب نکنید. با این که نور زیبا و خیره نماینده ای ایجاد می نماید، اما نور آن ها فقط فضای اطراف آتش را روشن می نماید و اگر احتیاج باشد تا به دست شویی یا مکانی دورتر از اطراف آتش بروید، یاریی به شما نخواهد کرد.

طیف گسترده ای از لوازم روشنایی وجود دارد (ازجمله لامپ های LED، برق، گاز، لوازم دوگانه سوز و لوازمی که با باتری کار می نمایند) که برای هر بودجه ای مناسب باشد. بنابراین وظیفه شما این است که مناسب ترین وسیله ای را انتخاب کنید که با احتیاج های شما هماهنگ باشد و قابلیت کافی داشته باشد.

چراغ قوه هایی که روی سر قرار می گیرند، از گروه چراغ های جست وجو هستن. آن ها را حتما در فهرست لوازم روشنایی تان قرار دهید. این چراغ ها برای همه اعضای خانواده که در اردوگاه هستند، لازم است. برترین و روشن ترین چراغی را که می توانید، تهیه کنید. از این انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

3. بیل چه

این وسیله در حفاری سوراخ ها، ایجاد محلی مناسب برای آتش، محکم کردن میخ های چادر در زمین، پاک سازی محل اردوگاه و از بین بردن عنکبوت های بزرگ کاربرد دارد. اگر برای رفتن به دست شویی باید به میان بوته ها بروید، بیل چه این امکان را به شما می دهد که محل موقتی برای دست شویی ایجاد کنید.

از نوع باکیفیت آن، که دسته ای محکم دارد، بهره ببرید. ممکن است برای شما شگفت انگیز باشد که این وسیله در طول سفر چقدر کاربردی خواهد بود.

4. جعبه یاری های اولیه

توجه داشته باشید که حتما یک جعبه مجهز تهیه کنید تا همه وسایل آن به روز شده باشد، ازجمله مواد دفع نماینده حشرات و اندازه زیادی از باند های یاری های اولیه (اگر با بچه سفر می کنید، ممکن است به اندازه زیادی باند احتیاج پیدا کنید).

اگر در فصلی سفر می کنید که احتمال مارگزیدگی وجود دارد، وجود باند هایی که جلوی انتشار سم را می گیرند، حائز اهمیت است.

5. وسایل خواب

برترین کیسه خوابی که می توانید را تهیه کنید، تشک های مناسب، تخت های سفری یا کیسه خواب هایی مناسب با فصل سفر است. اگر نمی توانید روی زمین بخوابید، از تخت های سفری بهره ببرید.

از این وسایل ضروری چشم پوشی نکنید.

اگر سرمای زمستان را نادیده بگیرید، ممکن است کیسه خوابی انتخاب کنید که کارآیی نداشته باشد.

6. خنک نماینده یا یخچال قابل حمل

غذا ها باید خنک نگه داشته شوند، در غیر این صورت بیماری زا خواهند شد.

یخچال قابل حملی تهیه کنید که عایق مناسبی داشته باشد و اندازهی یخ تهیه کنید و در آن ها قرار دهید و مطمئن شوید که یخ ها زودتر از 24 ساعت آب نشوند. بعلاوه بطری های پلاستیکی بزرگ را از آب پُر کنید و اجازه دهید یخ بزنند و آن ها را هم با خود ببرید.

بچه ها را از یخچال دور نگه دارید!

7. وسایل پخت وپز مناسب

از هر روشی که برای پخت وپز استفاده می کنید، مطمئن باشید که قابل اعتماد است.

طیف وسیعی از وسایل و اجاق گاز های آشپزی برای استفاده در شرایط مختلف وجود دارند. اما اجاق گاز مناسب و کلاسیک که معمولا در سفرها از آن استفاده می گردد، اجاق 2 شعله ای مخصوص سفر است. از وسایل پخت وپزی بهره ببرید که کار با آن ها آسان باشد.

برای پخت وپز روی آتش، حساب نکنید. برپا کردن آتش در تابستان، تقریبا در همه جای استرالیا ممنوع است (اما اگر در پی روشی راحت برای پخت وپز روی آتش هستید، مطابق عکس پایین یک چوب روی آتش قرار دهید تا کارتان راحت گردد). این روش، بسیار توصیه می گردد و برای اردوگاه کاملا مناسب است، اما بهتر است روش های جایگزینی هم در کنار آن داشته باشید.

8. میز قابل حمل

این بخش، مهم ترین قست سفر است؛ جزو خریدهای ساده و مقرون به صرفه محسوب می گردد، اما بسیار کارآمد است و همین ویژگی باعث شده است در فهرست 10 خرید ضروری قرار گیرد.

برخی اردوگاه ها مجهز به میز و جایگاه هستند و این بسیار عالی است، اما باز هم توصیه می گردد که همراه خود یک میز ببرید. از میز برای آماده کردن غذا، نگه داری سایر تجهیزات سفر، به عنوان محلی برای گردهم آمدن هنگام صرف غذا و محلی برای قرار دادن وسایل به هنگام شب استفاده می گردد. میز از خاکی شدن وسایل تان جلوگیری می نماید.

جایگاه ها هم هنگام سفر بسیار مفید هستند، اما احتیاجی نیست که مدرن ترین شان را تهیه کنید. ساده ترین آن ها هم بسیار کاربردی خواهد بود.

9. سطلی برای شست وشو

با این که بسیار ساده و بی اهمیت به نظر می رسد، اما اگر یک بار بخواهید شستن ظرف ها را بدون داشتن این سطل ها انجام دهید، متوجه ضرورت آن خواهید شد.

اگر ظروفی که استفاده می کنید، یک بارمصرف نباشد (ظروف یک بار مصرف از نظر زیست محیطی توصیه نمی شوند) حتما به یکی از این سطل ها احتیاج پیدا می کنید. از این سطل ها برای جمع آوری وسایل استفاده می گردد، بعلاوه برای شست دست ها و صورت کثیف در انتهای روز و حمل آب برای خاموش کردن آتش اردوگاه استفاده می گردد.

لازم نیست که سطل های فانتزی و تاشو تهیه کنید، هنگام سفر، پول خود را می توانید در جای بهتری هزینه کنید.

10. شوخ طبعی و خوش گذرانی

و در نهایت، اگر شرایط آن طور که انتظارش را دارید پیش نرفت، شوخ طبعی و خوش گذرانی مورد احتیاج است.

منبع: کجارو / gocampingaustralia.com
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1947

به "10 وسیله سفر ضروری برای مسافران مبتدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 وسیله سفر ضروری برای مسافران مبتدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید