کرونا در اروپا، از واکسیناسیون 138 هزار نفر در انگلیس تا تداوم شمار بالای مرگ های روزانه

به گزارش مجله بوشهری ها، جدیدترین اخبار اروپا نشان می دهد که از زمان آغاز طرح واکسیناسیون سراسری در انگلیس حدود 138 هزار نفر واکسینه شده اند و نرخ مرگ های کرونایی روزانه در کشورهای اروپایی هم همچنان بالا است.

کرونا در اروپا، از واکسیناسیون 138 هزار نفر در انگلیس تا تداوم شمار بالای مرگ های روزانه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن در اروپا همچنان ادامه دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ابتلای ماکرون به کرونا

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است کاخ الیزه خاطرنشان کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده است.

بر این اساس، رئیس جمهور فرانسه به مدت یک هفته در قرنطینه به سر خواهد برد.

پیش بینی شکست قرنطینه سراسری

آندریاس گاسن، رئیس انجمن ملی پزشکان بیمه های درمانی دولتی (KBV) شکست اعمال قرنطینه سختگیرانه سراسری در آلمان که از روز چهارشنبه آغاز شده و تا 10 ژانویه ادامه دارد را پیش بینی کرد.

وی در گفتگویی با یک رسانه آلمانی گفت: من تصور نمی کنم که تا 10 ژانویه به کاهش قابل توجهی در میزان مرگ و میرها و آمار مبتلایان به کرونا دست پیدا کنیم. تمدید قرنطینه سراسری هم تغییری در اوضاع ایجاد نمی نماید.

این مقام بهداشتی در آلمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: قرنطینه فرقی نمی نماید تا چه اندازه سخت باشد یک استراتژی دراز مدت مناسب برای مبارزه با این بیماری نیست. به جای آن باید حمایت بیشتری از گروه های خطر در خانه های سالمندان به عمل آید. وی همچنین به کار بردن اتوبوس و قطار بیشتر و استفاده از تاکسی های مخصوص برای گروه های خطر را لازم دانست.

گاسن خواستار لغو اقدامات حفاظتی علیه کرونا در صورت واکسیناسیون همه شهروندان شده و گفت: وقتی همه کسانی که خواستار واکسیناسیون هستند واکسینه شوند ما می توانیم محدودیت ها را لغو کنیم. کسی که نمی خواهد واکسینه گردد باید با این خطر که به کرونا مبتلا گردد و در اثر آن بمیرد زندگی کند.

شمار مبتلایان و مرگ های کرونایی در آلمان همچنان بالا است.

697 مرگ کرونایی روزانه

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از 698 مرگ در اثر ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که دومین رکورد بالا از زمان شیوع این بیماری محسوب می گردد. 26923 نفر هم در این مدت به کرونا مبتلا شدند. بیشترین مرگ های روزانه کرونایی در 24 ساعت از زمان شیوع کرونا روز گذشته با 952 مورد مرگ ثبت شد.

ابتلای 140 کارمند مجلس آلمان به کرونا

بر اساس آمارهای رسمی از زمان شیوع کرونا در آلمان 23 نفر از نمایندگان مجلس آلمان به کرونا مبتلا شده و در مجموع حدود 140 نفر از کارکنان این نهاد مردمی در آلمان به این ویروس آلوده شده اند.

اخیرا فراکسیون حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در هفته جاری اطلاع داد که 4 نفر از نمایندگانش به این بیماری مبتلا شده اند.

هشدار درباره تشدید اوضاع در بیمارستان ها

فرانک اولریش مونتگومری، رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان هم با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا درباره تشدید اوضاع در بیمارستان ها هشدار داده و گفت: از آنجایی که بخش های مراقبت های ویژه به طور فزاینده ای شلوغ می گردد متاسفانه فرآیند تریاژ (اولویت بندی بیماران برای درمان) توسط پزشکان و پرستاران می تواند شکل گیرد. این فرآیند بدین مفهوم است که پزشکان با توجه به منابع و امکانات محدودی که در اختیار دارند تصمیم بگیرند به چه کسی اول یاری نمایند.

وی افزایش چشمگیر آمار مبتلایان را شکستی برای عرصه سیاسی عنوان نموده و گفت: ما در واقع موقعیت بسیار خوبی داشتیم. اما مردم خوب برنامه ریزی ننموده و به قواعد پایبند نماندند و حالا سیستم مراقبت های بهداشتی تحت فشار قرار گرفته است.

مقامات شهر درسدن آلمان هم از پر شدن همه 87 تخت مراقبت های ویژه این شهر اطلاع داده اند.

شهرداری های مناطق مختلف نورنبرگ آلمان هم به دلیل کمبود نیرو در بیمارستان ها و اورژانس ها فراخوانی را برای یاری از طرف مردم اعلام نموده اند.

تشدید محدودیت ها در اسلواکی و دانمارک

کشور اسلواکی هم از روز شنبه برای مهار کرونا قرنطینه و محدودیت های تردد را در کشور اعمال می نماید. وزیر بهداشت این کشور شرایط کرونایی رو به وخامت و خطر پر شدن بیمارستان ها را از دلایل این تصمیم دولت ارزیابی کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در روز چهارشنبه در این کشور اروپایی در عرض 24 ساعت 58 نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که این بالاترین آمار مرگ های کرونایی روزانه در این کشور از زمان شیوع کرونا بود.

دولت دانمارک هم به دلیل شمار روزافزون مبتلایان به کرونا محدودیت ها در کشور را تشدید نموده و از تاریخ 25 دسامبر تا 3 ژانویه قواعد سخت تری را برای مهار کرونا اعمال می نماید. نخست وزیر این کشور خاطرنشان کرد که مقامات نگرانند ژانویه و فوریه به بدترین ماه های بحران کرونا تبدیل گردد.

اروپا در آستانه تایید واکسن کرونا

معاون رئیس کمیسیون اروپایی هم از احتمال تایید واکسن فایرز- بیونتک در 23 دسامبر و قبل از کریسمس اطلاع داده است. آژانس دارویی اروپا (اما) روز سه شنبه خاطرنشان کرد که در 21 دسامبر و هشت روز زودتر از تصمیم قبلی ارزیابی خود درباره واکسن کرونای این شرکت ها را اعلام می نماید.

واکسیناسیون حدود 138 هزار نفر در انگلیس در عرض یک هفته

از آغاز طرح سراسری واکسیناسیون در انگلیس بیش از 137 هزار نفر در این کشور واکسینه شده اند. وزیر بهداشت انگلیس اعلام نموده که 137897 نفر در این کشور در عرض 1 هفته اولین دوز واکسن کرونا را تزریق نموده اند. دو تزریق در فاصله 21 روز برای شهروندان ضروری است. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم در مجلس درباره آغاز خوب واکسیناسیون در این کشور ابراز خرسندی کرد. اولویت دریافت واکسن در انگلیس برای افراد بالای 80 سال، کارکنان بخش های مراقبت های ویژه و پرسنل پزشکی و گروه های خطر است.

ایتالیا هم اعلام نموده که در امسال واکسیناسیون علیه کرونا را آغاز می نماید. این خبر را یکی از مقامات دولتی به رویترز گفته است. بر این اساس ایتالیا ابتدا 1.83 میلیون دوز از واکسن مشترک شرکت فایرز-بیونتک را دریافت خواهد نمود. روز سه شنبه کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و 5 کشور اروپایی دیگر خاطرنشان کردند که می خواهند به صورت هماهنگ واکسیناسیون را آغاز نمایند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم در سخنانی با اشاره به اینکه تزریق واکسن در کشورش اجباری نیست در عین حال گفت: آن هایی که حاضر به تزریق واکسن نیستند اگر بیش از 40، 50 یا 60 درصد باشند در این صورت باید همچنان تا مدت ها از ماسک استفاده کنیم.

تمدید محدودیت ها در بلغارستان

بلغارستان هم برای مهار کرونا بعضی محدودیت ها در این کشور را تا سرانجام امسال میلادی تمدید می نماید.

شرایط در بخش های مراقبت های ویژه در شهر هامبورگ آلمان هم متشنج است و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این شهر، از 581 تخت مراقبت های ویژه در این منطقه آلمان تنها 92 تخت خالی مانده است.

نرخ مرگ های کرونایی روزانه در کشورهای اروپایی هم همچنان بالا است و بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده در روز چهارشنبه در فرانسه در عرض 24 ساعت 289 مرگ در اثر کرونا، در انگلیس 612 مورد، در ایتالیا 680 مورد و در اسپانیا 195 مورد مرگ کرونایی ثبت شده است.

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2409062 نفر به کرونا مبتلا شده و 56361 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1913277 نفر به کرونا مبتلا شده و 65520 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 1888144 نفر به کرونا مبتلا شده و 66537 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 1728566 نفر به کرونا مبتلا شده و 48596 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 1407487 نفر به کرونا مبتلا شده و 24441 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1337

به "کرونا در اروپا، از واکسیناسیون 138 هزار نفر در انگلیس تا تداوم شمار بالای مرگ های روزانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از واکسیناسیون 138 هزار نفر در انگلیس تا تداوم شمار بالای مرگ های روزانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید