کره جنوبی و آمریکا درباره پیش نویس توافقنامه انتها جنگ دو کره به اشتراک رسیده اند

به گزارش مجله بوشهری ها، کره جنوبی و آمریکا درخصوص پیش نویسی که خاتمه جنگ کره را اعلام می نماید، به طور موثری به توافق رسیده اند.

کره جنوبی و آمریکا درباره پیش نویس توافقنامه انتها جنگ دو کره به اشتراک رسیده اند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری یونهاپ، چونگ اوی-یونگ، وزیر امور خارجه کره جنوبی در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که کره جنوبی و آمریکا در حال آنالیز راه هایی درخصوص چگونگی پیشرفت مذاکرات با کره شمالی هستند.

چونگ گفت که آن ها پس از اینکه کره شمالی مجموعه ای از پاسخ های سریع و مثبت را به اعلامیه خاتمه جنگ نشان داد، حال نسبت به واکنش ملموس تر پیونگ یانگ امیدوارند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، پیشتر گفته بود که دولت آمریکا هیچ قصد خصمانه ای ندارد و آماده است بدون هیچ گونه پیش شرطی با کره مشالی ملاقات و مذاکره کند.

وی اضافه نمود: ما امیدوار هستیم که کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره) به توسعه و یاری ما جواب مثبت دهد. ما به مشورت با کره جنوبی، ژاپن و سایر شرکا و متحدانمان درخصوص چگونگی دعوت کره شمالی به مذاکره ادامه می دهیم.

پیشتر، مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی اظهار نموده بود که دو کره درخصوص اعلام صلح توافق نموده اند.

مون در یک کنفرانس مطبوعاتی در استرالیا گفت: ما نمی توانیم درباره اعلامیه های بین کره جنوبی و شمالی و بعلاوه بین کره شمالی و آمریکا مذاکره کنیم. ما امیدواریم که گفت وگوها شروع گردد و ما در این راستا کوشش می کینم.

براساس گزارش پایگاه خبری پولیتیکو، سند اعلام خاتمه جنگ کره جنوبی و آمریکا ماه هاست که در حال آنالیز بوده است و این تاخیر ظاهرا به علت بن بست در زبان آن درخصوص خلع سلاح هسته ای بوده است.

یک منبع بی نام به پولیتیکو گفت: این مسئله خیلی عامل بازدارنده ای محسوب نمی گردد. هر دو طرف موافق هستند و این فقط نحوه بیان آن است که کره شمالی را مجبور به پذیرش یا حداقل رد نکردن آن می نماید.

جنگ کره زمانی شروع شد که سربازان کره شمالی در 25 ژوئن 1950 به کره جنوبی حمله کردند و ظاهرا با امضای آتش بس در 27 ژوئیه 1953 به خاتمه رسید. با این حال، به علت عدم وجود معاهده صلح، هر دو کره همچنان عملا در حالت جنگی با یکدیگر به سر می برند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1912

به "کره جنوبی و آمریکا درباره پیش نویس توافقنامه انتها جنگ دو کره به اشتراک رسیده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی و آمریکا درباره پیش نویس توافقنامه انتها جنگ دو کره به اشتراک رسیده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید