هشدار کره جنوبی به کره شمالی: حمله هسته ای به معنای انتها رژیم کیم جونگ اون است

به گزارش مجله بوشهری ها، ایسنا نوشت: کره جنوبی امروز (آدینه) هشدار داد که اگر کره شمالی از حمله اتمی استفاده کند سرانجام خود را رقم می زند.

هشدار کره جنوبی به کره شمالی: حمله هسته ای به معنای انتها رژیم کیم جونگ اون است

این اظهارنظر از سوی سئول پس از آن مطرح شد که پیونگ یانگ گفت استقرار یک زیردریایی هسته ای آمریکا و سایر دارایی های استراتژیک این کشور در شبه جزیره کره ممکن است با شرایطی روبرو گردد که دولت کره شمالی از تسلیحات اتمی خود استفاده کند.

وزارت دفاع کره جنوبی هشدار خود را پس از آن دوباره بیان کرد که کانگ سون-نام، وزیر دفاع کره شمالی بیانیه ای شدیداللحن صادر نموده و به انتقاد از حضور یک زیردریایی هسته ای آمریکا به نام یو.اس.اس کنتاکی در کره جنوبی پرداخت.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز گفت: در صورت حمله هسته ای از سوی کره شمالی علیه ائتلاف کره جنوبی و آمریکا، این اقدام با پیامدی سریع، قاطع و جدی از سوی ائتلاف روبه رو می گردد و ما قویا بار دیگر به پیونگ یانگ هشدار می دهیم که چنین حمله ای به خاتمه رژیم کره شمالی منجر می گردد.

کره جنوبی گفت: حضور زیردریایی آمریکایی پاسخ دفاعی مشروع به تهدیدات هسته ای مداوم پیونگ یانگ است.

این وزارتخانه اضافه نمود که پیونگ یانگ بعلاوه مانورهای حمله پیشگیرانه واقعی و تهدیدات حمله هسته ای علیه ائتلاف سئول و واشنگتن را تکرار می نماید.

ورود این زیردریایی آمریکایی به شهر بندری بوسان کره شمالی روز سه شنبه انجام شد. ورود این زیردریایی اتمی با نخستین جلسه گروه رایزنی هسته ای کره جنوبی و آمریکا همراه شد که هدفش تقویت توانمندی و ظرفیت تعهدات بازدارندگی آمریکا در استفاده از تمامی کارایی ظرفیت های نظامی از جمله اقدامات هسته ای برای دفاع از متحدش یعنی کره جنوبی است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2221

به "هشدار کره جنوبی به کره شمالی: حمله هسته ای به معنای انتها رژیم کیم جونگ اون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کره جنوبی به کره شمالی: حمله هسته ای به معنای انتها رژیم کیم جونگ اون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید