هشدار افزایش دما و خطر گرمازدگی در خراسان رضوی، مشهد از 40 درجه عبور می کند

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرنگاران/خراسان رضوی هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار سطح زرد در خصوص افزایش دما، خطر گرمازدگی و شدت وزش باد هشدار داد.

هشدار افزایش دما و خطر گرمازدگی در خراسان رضوی، مشهد از 40 درجه عبور می کند

براساس این اطلاعیه طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی از فردا، 14 تیرماه تا پایان هفته جاری با توجه به نفوذ جریانات گرم جنوبی و افزایش ارتفاع در سامانه حرارتی فلات ایران ضمن افزایش شدت وزش باد، دمای هوا هم افزایش یافته و هوای گرمی را طی روزهای آینده در غالب نقاط استان شاهد هستیم.

همچنین با فعالیت این سامانه افزایش دما در غالب نقاط استان بین 5 تا 7 درجه سلسیوس نسبت به روز جاری و استقرار هوای گرم در استان به ویژه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری پیش بینی می شود. دمای هوای حداکثر روزانه در نواحی گرمسیر به بیش از 45 درجه سلسیوس و دمای هوای مشهد به بیش از 40 درجه خواهد رسید.

در این اطلاعیه آمده است که از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت در نواحی بادخیز استان را هم شاهد خواهیم بود.

در اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی جهت مدیریت در منابع انرژی تاکید شده است. همچنین اعلام شد جهت جلوگیری از بروز خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد تمهیدات لازم انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1649

به "هشدار افزایش دما و خطر گرمازدگی در خراسان رضوی، مشهد از 40 درجه عبور می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار افزایش دما و خطر گرمازدگی در خراسان رضوی، مشهد از 40 درجه عبور می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید