ناسا اسامی فضانوردان ماموریت کرو دراگون 2021 را بیان کرد

به گزارش مجله بوشهری ها، اسامی فضانوردانی که طی مأموریت کرو دراگون 2 در سال 2021 راهی ایستگاه فضایی بین المللی می شوند از سوی ناسا اعلام شد.

ناسا اسامی فضانوردان ماموریت کرو دراگون 2021 را بیان کرد

بدین ترتیب مأموریت کرو دراگون 2 در سال آینده، شامل فضانوردان روبرت شِین کیمبرو (Robert Shane Kimbrough) و مگان مک آرتور (Megan McArthur) خواهد بود که به ترتیب به عنوان فرمانده و خلبان حضور دارند. هم چنین فضانورد آژانس کاوش های هوافضای ژاپن، آکیهیکو هوشیده (Akihiko Hoshide) و فضانورد آژانس فضایی اروپا، توماس پسکی (Thomas Pesquet) نیز آنان را همراهی می نمایند.

این مأموریت کرو دراگون ناسا برای بهار 2021 (1400 خورشیدی) برنامه ریزی شده است که پس از سرانجام کامل و موفقیت آمیز مأموریت های پرواز آزمایشی دمو-2 و کرو 1 (که برای اواخر سپتامبر برنامه ریزی شده است) خواهد بود. لازم به ذکر است طبق برنامه ریزی فضانوردان مأموریت دمو-2 روز 2 آگوست (12 مرداد) به زمین بازمی گردند.

  • فضانوردان تاریخ ساز ناسا و اسپیس ایکس به زمین بازمی گردند

فضانوردان نخستین مأموریت سال آینده، حدود شش ماه در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت خواهند داشت و سه هم ایستگاهی دیگر نیز که توسط فضاپیمای سایوز روسی به ایستگاه می پیوندند، همراه آنان خواهند بود. ناسا اعلام نموده که افزایش ساکنان ایستگاه از 6 به 7 نفر به این سازمان امکان می دهد تا پژوهش های علمی صورت گرفته در ایستگاه را دو برابر کند.

این سومین سفر کیمبرو به فضا خواهد بود. او یک سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکاست که در رشته هوافضا تحصیل نموده و با این مأموریت دومین اقامت طولانی-مدت خود در فضا را تجربه خواهد نمود. او نخستین بار با شاتل ایندیور به فضا رفته بود و سابقه پرواز با سایوز روسی را نیز دارد.

مک آرتور که تنها فضانورد زن این مأموریت خواهد بود، دومین سفر خود را به فضا تجربه می نماید اما نخستین بار است که به ایستگاه فضایی بین المللی می رود. او در سال 2009 توسط شاتل آتلانتیس و برای آخرین ماموریت تعمیر و نگهداری تلسکوپ هابل به فضا رفت و 12 روز و 21 ساعت را در فضا گذراند.

هوشیده فضانورد ژاپنی هم با این مأموریت برای سومین بار به فضا می رود. او یک بار با شاتل در سال 2009 و دو بار با فضاپیمای سایوز به ایستگاه فضایی ملحق شده است. پسکی فضانورد فرانسوی آژانس فضایی اروپا نیز دو بار با فضاپیمای سایوز به فضا رفته و تا کنون 196 روز در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت داشته است.

لازم به ذکر است برنامه فضاپیماهای تجاری سرنشین دار ناسا پروژه ای است که طی آن ناسا با فعالان صنعت هوافضای آمریکا از جمله اسپیس ایکس و بویینگ همکاری می نماید تا بتواند از ظرفیت شرکت هایی که توانایی ساخت و اجرای نسل تازه فضاپیماها و پرتابگرها برای حمل انسان به مدارهای پایین و ایستگاه بین المللی را دارند، استفاده کند. حمل ونقل فضایی تجاری به/از ایستگاه فضایی موجب ابزارهای توسعه یافته تر، زمان بیشتر برای پژوهش و فرصت های گسترده تر برای اکتشافات در مدار زمین می گردد.

انسان حدود 20 سال است که در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی می نماید، دانش را به جلو می برد، فن آوری های تازه فراهم می آورد و تحقیقاتی را پیش می برد که روی زمین امکان پذیر نیست. تا کنون 240 نفر از 19 کشور دنیا از آزمایشگاه ریزگرانش ایستگاه بین المللی که بیش از 3000 آزمایش را برای پژوهشگرانی از 108 کشور دنیا انجام داده بازدید نموده اند.

ایستگاه فضایی بین المللی یک بستر مهم برای ناسا برای درک و غلبه بر چالش های پروازهای طولانی مدت فضایی است. با انجام تجاری پروازها به این ایستگاه و از آنجایی که شرکت های تجاری بر ارائه خدمات حمل و نقل انسانی به مدار پایین زمین متمرکز هستند، ناسا آزادانه می تواند روی ساخت فضاپیماها و موشک ها برای مأموریت های فضایی دورتر مانند ماه و مریخ تمرکز کند.

منبع: NASA

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1084

به "ناسا اسامی فضانوردان ماموریت کرو دراگون 2021 را بیان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا اسامی فضانوردان ماموریت کرو دراگون 2021 را بیان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید