مونمواسیا ، شهری مخفی در جزیره یونان (تور یونان ارزان)

به گزارش مجله بوشهری ها، مونمواسیا عنوان یک جزیره باستانی واقع در کشور یونان میباشد. شهر کوچکی در آن قرار گرفته است که از سمت خشکی اصلی، به چشم نمی آید و قابل تماشا نیست. پیشینه و قدمت این شهر به قرن 6 برمی شود و بعضی از ساختمان ها و بناهای آن به قرون وسطی ارتباط پیدا میکند که امروزه بازسازی شده است. از جاذبه های گردشگری معروف یونان به شمار میرود. با این مطلب همراه باشید تا این جزیره مخفی یونان را بیشتر بشناسیم.

مونمواسیا ، شهری مخفی در جزیره یونان (تور یونان ارزان)

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

موقعیت جزیره

شهر مخفی مونمواسیا یک جزیره صخره ای، مثل جبل الطارق است که در سواحل شرقی پلوپونز کشور یونان قرار گرفته است و به وسیله گذرگاهی کوتاه به خشکی ارتباط دارد. مساحت این جزیره مخفی یونان 300 متر عرض و یک کیلومتر طول دارد وبلندای آن، صدها متر از سطح دریا مرتفع تر می باشد. در سمت دامنه این فلات و قسمتی که رو به دریا بوده و از سمت خشکی قابل رویت نمی باشد و مخفی است، شهر کوچک و زیبایی وجود دارد. این شهر که اطراف آن به زیبایی دیوارکشی شده است، زیر سایه صخره های بسیار بزرگی قرار گرفته که در واقع موزه زنده تاریخ روم شرقی، امپراطوری عثمانی و تاریخ ونیز است که با قرن 13 مرتبطت می گردد.و در واقع در نوع خود بسیار دیدنی و بینظیر است.

شکل گیری جزیره

در قرن 6 ،ساکنان لاکونیای باستان که از دست مهاجمان اسلاوی در جستجوی پناهگاه و مامنی بودند، در مونمواسیا مستقر شدند. کشور یونان در سال های 500 تا 700 میلادی ،تحت سلطه مهاجمان بود.در سال 375 میلادی این جزیره مخفی یونان صخره ای با یک زمین لرزه از خشکی اصلی جدا شد. و به مرور زمان شکل کنونی خود را گرفت.سپس در طول قرن های بعدی مونمواسیا، بارها و بارها میان ونیزی ها و ترک ها دست به دست شد، تا وقتی که در اوایل قرن 19 در طول جنگ استقلال یونان ،آزادی خود را بدست آورد. نام مونمواسیا دو کلمه یونانی ترکیب شده است: مون (mone) و امواسیا (emvasia) که به معنی ورودی واحد است و به معبر و گذرگاه باریک که تنها راه وارد شدن به شهر است، اشاره می نماید. در ابتدا سکونت در جزیره مخفی یونان در بالای فلات که امروزه شهر بالایی نامیده می گردد، قرار داشت. به مرور زمان، مردم در پایین تپه به صورت پراکنده مستقر شدند و به خاطر موقعیت منحصر به فرد و دفاعی آن، به یک شهر قدرتمند تغییر شکل داد. در دوره رکود قدرت امپراطوری روم شرقی، این جزیره ،به شهری مهم تبدیل شد. بعد ها این شهر یکی از مراکز بزرگ تجاری دنیای بیزانس و یکی از بنادر مهم تجاری با جمعیت 40000 نفر شد. در قرن 18 مونمواسیا رو به افول گذاشت. تا این که در دهه 1970 به وسیله گردشگران دوباره کشف شد و رونق گرفت.

و سر انجام ،عاقبت خوب

و سر انجام جزیره مخفی یونان ،این شهر کم کم اهمیت خود را مجدد پیدا کرد. اما این بار به عنوان مقصد زیبای گردشگری که در فصل تابستان تعداد گردشگران و بازدید نمایندگان از این منطقه بازدید می نمایند، افزایش پیدا کرد. ساختمان ها و بناهای مربوط به دوران قرون وسطی بازسازی شده و بیشتر آن ها به هتل تغییر ماهیت داده اند. در این منطقه رستوران های زیادی وجود دارد. بخاطر موقعیت منحصر بفرد این شهر زیبا، گردش و سیاحت در آن خالی از لطف نیست.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2137

به "مونمواسیا ، شهری مخفی در جزیره یونان (تور یونان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونمواسیا ، شهری مخفی در جزیره یونان (تور یونان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید